    From: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przypominacz o włączeniu świateł w samochodzie
    Date: Mon, 13 Sep 2010 00:12:12 +0200

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4c8d4b25$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kilak razy udało mi się nie włączyć świateł w samochodzie (padam ofiara
    > silnego światła ulicznego i zauważam dopiero nocą że nie mam włączonych
    > świateł, za dnia tez czasem nie włączam bo nie widzę różnicy. Tak czy
    > inaczej, obowiązek jest, wiec myślę jak sobie pomóc.
    >
    > Ponieważ w aucie jest układ sygnalizowania o włączonych światłach i
    > otwartych drzwiach przy wyjętym kluczyku. Przydało by się coś w druga
    > stronę, sygnalizowanie dźwiękiem że świateł się nie włączyło podczas gdy
    > samochód ruszył. Pomogło by tu uniknąć niespodzianki jazdy na włączonych
> [...]

    moze nie do konca to co chcesz, ale mozna by zmontować prosty układzik który
    np włączy piszczyk jeśli minutę po uruchomieniu silnika nie właczy sie
    świateł - wyłaczający się w momencie właczenia świateł bądz wcisniecia
    przycisku (tymze przyciskiem tez mozliwośc skasowania alarmu "przed czasem")
    do zrobienia na 1 przerzutniku RS i jakims monowibratorze