  • 21. Data: 2023-05-29 08:25:14
    Temat: Re: Przewodzący klej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 May 2023 13:52:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Chcę połączyć akumulatorek NiMH z elektrycznym przewodem.

    do telefonu czy innej zabawki, czy luzem?
    Moze uzyj koszyka ...

    > Mogę kupić akumulatorki z przygrzanymi końcówkami, ale takie
    > akumulatorki są stosownie droższe i rzadziej występują...

    ale sa lepsze :-)

    > Może są jakieś dobre topniki, dzięki którym nie trzeba przegrzewać
    > akumulatorka podczas lutowania? Może po prostu nie potrafię lutować?

    Raczej sie spytaj o dobrą cyne.
    stop Wooda ?

    a) poszukac zgrzewarki,
    b) zrobic sobie
    c) ... magnesy?

    J,

  • 22. Data: 2023-05-29 18:02:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 maj 2023 o 08:25, J.F pisze:

    > do telefonu czy innej zabawki, czy luzem?

    Do golarki.

    > Moze uzyj koszyka ...

    Mało miejsca -- chcę wstawić AA.
    Być może AAA zmieściłby się z koszykiem, ale jest mniej pojemny.

    > ale sa lepsze :-)

    Naprawdę? -- w czym są lepsze?

    > Raczej sie spytaj o dobrą cyne.

    Lutuję starą -- zawierającą (jakże toksyczny) ołów. Nie pamiętam
    temperatury a nie piszę z mieszkania, w którym mam tę cynę, ale
    to niskotemperaturowe lutowie. Niebawem skończy się -- więc będę
    musiał poszukać takiego (z toksycznym ołowiem) nowego...

    > stop Wooda ?

    Nie jestem chemikiem.

    pamięta zawsze chemiku młody -- zawsze wlewaj kwas do wody

    Może akumulator Nowego Volvo S40 żyłby dłużej [niż kilkanaście lat]
    gdybym lał wodę do kwasu... Ale nie lałem -- ani kwasu, ani wody...

    > a) poszukac zgrzewarki,

    Gdzie?

    > b) zrobic sobie

    Jak?

    > c) ... magnes

    Nie ma miejsca na magnesy a golarka [jak to z wibratorem bywa] jest
    niestabilna... Odpadanie drgających przewodów słabych golarek mam
    za sobą... Wprawdzie te przewody odpadały od silników, nie od
    akumulatorków, ale jednak odpadały -- bo drgały. Cóż z tego,
    że przewód jest miękki, skoro ma kocówkę twardą od lutowia?!

    Siateczkę i nożyki można kupić w Carrefourze za 4 pln -- ale trzeba
    mieć do tego sprawną golarkę... Mam dwie, którym brakuje tylko
    dobrych akumulatorów!

    Mam za sobą co najmniej 24 (właśnie policzyłem, ale nie twierdzę,
    że którejś nie pominąłem) golarek i szkoda mi forsy na takie cosie...

    1 przewodowa, radziecka
    2 Brauna, drogie, które mi ukradziono
    3 Brauna, bardzo drogie (mam je nadal)
    1 Brauna droższa niż 3 poprzednie
    (tuż po kupnie dałem w prezencie komuś, kto ją szybciorem zutylizował)
    3 z obrotowymi nożykami
    (niby 4, ale jedną spaliłem pierwszym ładowaniem)
    6 (co najmniej 6) na paluszki AA (zostały fajne futerały)
    1 damska na paluszki AAA (z Rossmanna)
    2 płaskie, małe, ładowane z gniazda USB
    2 (co najmniej) inne niż Łucznika RSCW 885, ale podobne
    3 (co najmniej) Łucznika RSCW 885 (mam do tej pory 2;
    jedna padła, zanim się ogoliłem)

    Golarkę można kupić za 15 pln -- ale raczej na niezbyt długo... ;)
    Za akumulatorową trzeba zapłacić nieco więcej -- 25 pln, lecz też
    nie na długo... Mam jeszcze jedną całkiem sprawną za 40 pln i kilka
    mniej ;) sprawnych...

    W bardzo drogiej Brauna spalił się silnik; w akumulatorowych
    zwykle padały akumulatorki i siateczki; w bezakumulatorowych
    (trzeba było włożyć swoje) padały siateczki; nie pamiętam
    losu radzieckiej... [kto by pamiętał pierwszą!] Jednej dałem
    230 V zamiast 5 V -- tak to jest, gdy człowiek nie budzi się
    przed goleniem, czy raczej -- ładowaniem...

    Gdy jedno golenie wymaga kilku ładowań -- uznaję akumulatorek
    za zdechły... Najchętniej goliłbym się trzy razy na dobę, ale
    do tego bym potrzebował dobrej golarki lub kilku słabszych...

    -=-

    Za oknem gnieździ się drobiowy pokarm...

    -=-

    Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby opanowanie metody lutowania...

    -=-

    Golenie mnie irytuje. Mycie okularów -- niekoniecznie...
    Ćpanie prochów -- ani trochę... Jednak bywam pytany, czy
    wg mnie łykanie prochów nie jest uciążliwe... Teraz ćpam
    proch (Formoterol) i (Cyklezonid) aerozozol...

    -=-

    Jak zrobić tę zgrzewarkę?! -- zapewne byłoby najlepiej...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 23. Data: 2023-05-29 18:15:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 May 2023 18:02:16 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Do golarki.

    > Mało miejsca -- chcę wstawić AA.
    > Być może AAA zmieściłby się z koszykiem, ale jest mniej pojemny.

    W oryginale byl AA z kabelkiem?

    > Naprawdę? -- w czym są lepsze?

    W lutowaniu :-)

    > Lutuję starą -- zawierającą (jakże toksyczny) ołów. Nie pamiętam
    > temperatury a nie piszę z mieszkania, w którym mam tę cynę,

    od 180 st C w góre.
    W aku elektrolit wrze ...

    > Nie jestem chemikiem.

    Od stopów to chyba metalurg :-)

    > Gdzie?

    w guglu.

    https://www.elektronika.bialystok.pl/category/Akceso
    ria-do-zgrzewania-ogniw-209764
    moze i zgrzewarki maja.

    https://www.favore.pl/401749_regeneracja-naprawa-bat
    erie-elektronarzedzia-bialystok-podlaskie.html

    > Nie ma miejsca na magnesy a golarka [jak to z wibratorem bywa] jest
    > niestabilna...

    No tak, magnesy bywaja cienkie, ale golarka wibruje.

    > Mam za sobą co najmniej 24 (właśnie policzyłem, ale nie twierdzę,
    > że którejś nie pominąłem) golarek i szkoda mi forsy na takie cosie...

    Kup z gwarancją, skseruj paragon.

    > Golarkę można kupić za 15 pln -- ale raczej na niezbyt długo... ;)

    Jeszcze są nozyki do golenia, i moze żyletki :-)

    J.

  • 24. Data: 2023-05-29 19:43:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 maj 2023 o 18:15, J.F pisze:

    > W oryginale byl AA z kabelkiem?

    Zgrzewany AA NiCd śmiesznej pojemności.

    > W lutowaniu :-)

    Tylko w tym?

    > od 180 st C w góre.
    > W aku elektrolit wrze ...

    Trzeba szybko lutować -- nie zdąży wrzeć...

    > Od stopów to chyba metalurg :-)

    Być może -- też nie jestem.
    Ogól nie chyba można by było dolać rtęci -- termometry takie mam. ;)
    Rtęć nie szkodzi w zębach -- nie zaszkodzi w akumulatorkach, zwłaszcza
    kadmowych... ;) Są także inne metale o bardzo niskiej temperaturze
    topnienia -- dodanie ich do lutowia teoretycznie obniżyłoby
    temperaturę topnienia stopu.

    > w guglu.

    > https://www.elektronika.bialystok.pl/category/Akceso
    ria-do-zgrzewania-ogniw-209764
    > moze i zgrzewarki maja.

    Potrzebne mi to na własny użytek...

> [...]
    erie-elektronarzedzia-bialystok-podlaskie.html

    >>> c) ... magnes

    > No tak, magnesy bywaja cienkie, ale golarka wibruje.

    Mam paragony. :)

    > Jeszcze są nozyki do golenia, i moze żyletki :-)

    Chyba jednak pozostanę przy lutowaniu.
    Kiedyś człowiek przylutował mi transformatorówką akumulatorek
    w golarce Brauna -- było OK.

    Recepta jest prosta: oczyszczacz lutowanej powierzchni, stosowny
    topnik, lutowie topniejące w niskiej temperaturze, grot z dużą
    pojemnością cieplną i chwila cierpliwości...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 25. Data: 2023-05-29 19:54:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 maj 2023 o 15:47, a a pisze:

    > przewodzi elektryczność ( z definicji)
    > ale nie przewodzi prądu ( z definicji)

    Tu:

    https://youtu.be/N0RV_OHkERI?t=117

    przewodzi kilkaset mA...

    > Gdyby było inaczej to Melon by kleił ogniwa w Teslach a nie zgrzewał.

    Może zgrzewa z innego powodu? -- może zgrzewanie jest:
    tańsze, szybsze lub wytrzymalsze?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 26. Data: 2023-05-29 21:42:55
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sat, 27 May 2023 13:52:15 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Czy taki przewodzący klej przewodzi elektryczność?
    > Czy taki przewodzący klej dobrze przewodzi elektryczność?
    > Są jakieś parametry typu właściwa rezystancja lub przewodność?
    > Czy może to nie nadaje się do prądowych połączeń? -- potencjał
    > przeniesie, ale bez obciążenia...

    Użyłem kiedyś takiego, na bazie jakiejś żywicy, do uzupełnienia
    odprysków w grzejniku tylnej szyby w maluchu. Działało bez pudła.

    --
    Jacek

  • 27. Data: 2023-05-29 23:15:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 maj 2023 o 21:42, Jacek pisze:

    > Użyłem kiedyś takiego, na bazie jakiejś żywicy, do uzupełnienia
    > odprysków w grzejniku tylnej szyby w maluchu. Działało bez pudła.

    Szyba bierze duży prąd...
    Gdzieś można kupić takie coś?
    Drogo to kosztuje?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 28. Data: 2023-05-30 01:36:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 maj 2023 o 18:02, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > to niskotemperaturowe lutowie. Niebawem skończy się -- więc będę
    > musiał poszukać takiego (z toksycznym ołowiem) nowego...
    LC60 SW26-5 PN EN 29453
    Temperatura topienia: 183°C do 190°C
    cyna: 59,5% do 60,5%
    ołów: pozostałe

    Mam też ogryzek innego lutowia:
    - LC60 z topnikiem SWcośtam_ręcznie_napisane...

    Do tego dwa topniki w pudełkach:
    jeden z topników to F-SW 26
    drugi ma skąpe ;) oznaczenia

    Wszystko niedawno ;) kupione -- może ze 40 lat temu...

    -=-

    Bezołowiowe mają temperaturę topienia 230°C do 240°C -- wg wieści z netu.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 29. Data: 2023-05-30 07:39:55
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > proch (Formoterol) i (Cyklezonid) aerozozol...
    >
    > -=-
    >
    > Jak zrobić tę zgrzewarkę?! -- zapewne byłoby najlepiej...

    Może brodę zapuść?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 30. Data: 2023-05-30 08:03:31
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 29 May 2023 23:15:52 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Szyba bierze duży prąd...
    Racja :)
    > Gdzieś można kupić takie coś?