  • Data: 2016-04-08 14:07:09
    Temat: Re: Przewód aluminiowy + miedziany a złączka Wago
    Od: "atman" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Inne kolory lubią pękać przy mocnym skręceniu. Wiem to z doświadczenia. Po
    > prostu jakiś inny skład plastiku. Uniwersalna złączka elektryczna 2-torowa
    > http://www.sklep.sellneo.pl/uniwersalna-zlaczka-elek
    tryczna-2-torowa-230v-3a.html

    Macalem w Castoramie i tak:
    - kostka bialo-przezroczysta jest bardziej elastyczna/miekka a ta
    pomaranczowa bardziej sztywna.
    Tak na chlopski rozum, to predzej peknie ta pomaranczowa.

    Druga sprawa to srubki z tych kostek - akurat biala miala srubki "gladakie"
    od spodu
    a ta pomaranczowa z odstajacym metalam (krawedzie wbijaly sie w drut).
    Do takiego alu lepsza raczej bylaby srubka gladka od spodu (a nie z jakimis
    odstajacymi, ostrymi krawedziami).

    Na razie polaczylem alu-cu ta biala kostka, ale chyba jednak wago z pasta
    byloby lepsza opcja a najbardziej podoba mi sie rozwiazanie Irokeza, tyle
    ze:
    - to polaczenie jest za duze (chce na 2 druty) - no ale zawsze mozna
    przyciac
    - nigdzie tego nie mozna dostac a byc moze juz dzis zaplombuja mi licznik a
    wtedy z dalszych zmian dupa :/

    PS
    Cos sie stanie jesli polacze drut 2.5mm^2 (2.5 alu <-> 2.5 cu) kostka na
    drut 4mm^2?
    Czy kupic osobna koskte na mniejszy drut?

    PS2
    Masakra z tym alu... Kto w ogole wpadl na pomysl, zeby robic instalacje z
    alu, eh...