  • 1. Data: 2020-08-20 20:41:52
    Temat: Przewód USB A<->micro B
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Do jakieś taniej chińskiej kamerki dostarczony po podpięciu, pozwala:

    a) ładować baterię
    b) zamontować kartę pamięci
    c) zamontować kamerę jako USB Camera

    Wszystkie trzy opcje pokazują się na kamerze, wybieram i działa. Ale
    przewód krótki, to kupiłem dłuższy 3m (9,99zł), efekt - działa tylko a i
    b. Przy wybraniu c, w Windows 10 wyskakuje dymek "nie można zamontować
    urządzenia...".

    Myślę badziewny kabelek kupiłem. To wziąłem tym razem innego producenta
    z dopiskiem Hi-Speed na przewodzie 1,8m za 29,99zł. Podłączam - to samo.

    Co takiego jest w tym krótkim 0,7m przewodzie dostarczonym oryginalnie,
    że na nim działa, a na innych co mam i kupiłem specjalnie nie działa
    opcja c?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2020-08-20 22:34:23
    Temat: Re: Przewód USB A<->micro B
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    >
    > Co takiego jest w tym krótkim 0,7m przewodzie dostarczonym oryginalnie,
    > że na nim działa, a na innych co mam i kupiłem specjalnie nie działa

    Mniejszy spadek napięcia.
    Daj długi kabel potem huba aktywnego (z własnym zasilaczem) i
    na końcu ten wspaniały kabelek z kamerą. Jak zadziała to miałem rację.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-08-21 00:37:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.08.2020 22:34, RadoslawF wrote:
    > Mniejszy spadek napięcia.
    > Daj długi kabel potem huba aktywnego (z własnym zasilaczem) i
    > na końcu ten wspaniały kabelek z kamerą. Jak zadziała to miałem rację.

    LOL. Nawet się nie spodziewałem, że to pracuje na takiej "granicy".
    Wpiąłem ampero/volto-mierz (taki dongel co ma USB in i out) do gniazda i
    do niego ten kabelek i urządzenie na końcu.

    Napięcie bez kamerki: ~5,15V
    Napięcie z kamerką: ~5,05V i 270mA pobór

    I co ciekawe, mając wpięty ten dongel chodzenie po menu za pomocą
    przycisków kamerki, powoduje spadki napięcia do ~4,97V i w tym momencie
    następuje rozłączanie i załączanie na przemian urządzenia w Windows 10.
    Bez wpiętego dongla po drodze, nie ma tego efektu przy grzebaniu przy
    włączonej kamerze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2020-08-21 08:23:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > następuje rozłączanie i załączanie na przemian urządzenia w Windows 10.
    > Bez wpiętego dongla po drodze, nie ma tego efektu przy grzebaniu przy

    Kilka razy już trafiłem na kabelki USB o zaskakująco dużej rezystancji.
    Trzeba naprawdę zwracać uwagę co się kupuje.

    Natomiast u Ciebie teoretycznie wszystko powinno być OK, bo 4,97 V mieści
    się jak najbardziej w standardzie. Kamerka powinna działać od 4,75 V.
    Wygląda na to, że to ona jest winna. Jednak jako że łatwiej będzie wymienić
    kabelek, to możesz poszukać takiego o mniejszej rezystancji (większy
    przekrój żył, ogólnie krótszy jeśli to możliwe).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-08-21 12:22:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Kilka razy już trafiłem na kabelki USB o zaskakująco dużej
    >rezystancji. Trzeba naprawdę zwracać uwagę co się kupuje.

    Ale jak ?
    Kupowac tylko "markowe" (tylko jakie ?), czy jak nie ma deklaracji
    "2.0A" to nie kupowac ?

    Kiedys liczylem - zlacze micro-USB ma pin szerokosci 0.3mm i odstep
    miedzy pinami 0.3mm.
    drucik miedziany 0.3mm ma calkiem spora rezystancje.
    No ale od strony kabla moga przeciez poszerzyc.

    >Natomiast u Ciebie teoretycznie wszystko powinno być OK, bo 4,97 V
    >mieści się jak najbardziej w standardzie. Kamerka powinna działać od
    >4,75 V.

    Chwilami moga byc wieksze spadki.

    J.

  • 6. Data: 2020-08-21 12:41:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ale jak ?

    Wziąć miernik do marketu :)

    > Kupowac tylko "markowe" (tylko jakie ?), czy jak nie ma deklaracji "2.0A"
    > to nie kupowac ?

    Jak przez neta, to zostają deklaracje: prąd i wersja USB. Teraz kabelek
    USB-C musi przenosić minimum 3A, więc 2.0A też bym nie kupował. Można też
    założyć, że wygląd kabelka jest skorelowany z przenoszoną mocą. Ostatni jaki
    kupowałem miał ze 4 mm średnicy i był dość sztywny, ale nie mierzyłem oporu.

    > Chwilami moga byc wieksze spadki.

    Prawda.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2020-08-21 15:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >Wziąć miernik do marketu :)

    Samym miernikiem trudno zmierzyc, trzeba by sobie gniazdka
    przygotowac.

    A kabelki czesto zapakowane.

> [...]
    >kupował. Można też założyć, że wygląd kabelka jest skorelowany z
    >przenoszoną mocą. Ostatni jaki kupowałem miał ze 4 mm średnicy i był

    Chinczyki o tym wiedza - spojrz na kable rozruchowe 200A. Na oko grube
    :-)
    Tzn wiedza, ze klient na oko ocenia :-)

    A w USB-C ilosc drutow to trudno zliczyc - to musi byc grube :-)
    Choc nie - w takim kablu USB-USBC to danych chyba tylko jedna para,
    bo gdzie by podlaczyli reszte po stronie starego USB ?

    J.

  • 8. Data: 2020-08-21 15:14:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > przygotowac.
    >
    > A kabelki czesto zapakowane.

    > Chinczyki o tym wiedza - spojrz na kable rozruchowe 200A. Na oko grube

    Bo to są kable produkowane na rynek chiński. 200A oznacza 200
    Am-dongów, nie 200 Amperów ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2020-08-21 16:19:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

    > Bo to są kable produkowane na rynek chiński. 200A oznacza 200
    > Am-dongów, nie 200 Amperów ;-)

    A ja myślałem, że oni tam stosują nadprzewodniki wysokotemperaturowe.

    Jarek

    --
    Dodam tu, że Chińczykom -- skoro nas obaczą --
    Najdziwniejszą się rzeczą wydają guziki

  • 10. Data: 2020-08-22 11:53:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A ja myślałem, że oni tam stosują nadprzewodniki wysokotemperaturowe.

    Swego czasu podobnie było z kalblami SCART - standard przewidywał różne
    kolory kabla dla różnych typów połączeń wewnętrznych. Ale zdecydowana
    większość i tak była czarna, z trzema przewodami w środku. Ani RGB, ani
    sygnałów sterujących.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam