  • 31. Data: 2024-01-31 16:58:28
    Temat: Re: Przewód 5x2,5mm2 - jakie ograniczenia?
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A tak swoją drogą, gniazdo "siłowe" jest zabezpieczone trójfazowym
    > bezpiecznikiem nadprądowym. Ale z tego gniazda są zrobione obok dwa
    > gniazdka 1f każde z innej fazy. Czy to 3f zabezpieczenie na całe gniazdo
    > siłowe jest wystarczające w takim wypadku?

    Zwykle tak jest że zabezpieczenie 3f zabezpiecza gniazda 1f, dotyczy to
    gniazd 400 V 16A, zabezpieczonych 16A. Wiadomo, jest ograniczenie prądu.
    Przy gniazdach 400 V 32 A gniazdo 230 V dobezpiecza się np.
    bezpiecznikiem szklanym 5x20 mm, który zwykle pali się razem z oprawką :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 32. Data: 2024-02-02 13:51:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.01.2024 16:58, PeJot wrote:
    > Zwykle tak jest że zabezpieczenie 3f zabezpiecza gniazda 1f, dotyczy to
    > gniazd 400 V 16A, zabezpieczonych 16A. Wiadomo, jest ograniczenie prądu.

    Nie wspomniałem że to 3f zabezpieczenie jest B16 więc z tego co piszecie
    jest ok.

    Po prostu nie wiem czy nadprądowe 3f to te same 1f zabezpieczenia razy
    trzy ze wspólną "wajchą" czy jakoś inaczej to działa. Ale teraz
    zakładam, że różnica polega tylko na manipulatorze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2024-02-02 14:37:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 13:51 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > trzy ze wspólną "wajchą" czy jakoś inaczej to działa. Ale teraz
    > zakładam, że różnica polega tylko na manipulatorze.

    To są 3 x B16 spięte blokadą. Charakterystyka ta sama, jak na jednej fazie
    zadziała to wyzwoli cały wyłącznik.

    TG

  • 34. Data: 2024-02-04 20:27:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.02.2024 14:37, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > To są 3 x B16 spięte blokadą. Charakterystyka ta sama, jak na jednej
    > fazie zadziała to wyzwoli cały wyłącznik.

    A tak około tematu. Pod B1 (tak 1A) mogę podpiąć obciążenie
    rezystancyjne 1050W które będzie załączana w cyklu - na 60-90 sekund, po
    czym 2-4 min przerwy?

    Jak będzie "wyskakiwać" to zrozumiałe że zmienię, ale bardziej się pytam
    gdyby wydawało się że działa, to przy takim zabezpieczeniu "na styk" nie
    obawiać się, że on po prostu może nie zadziałać po dłuższym czasie
    takiej pracy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2024-02-05 08:23:36
    Od: titanus <t...@g...kom>

> [...]
    > gdyby wydawało się że działa, to przy takim zabezpieczeniu "na styk" nie
    > obawiać się, że on po prostu może nie zadziałać po dłuższym czasie

    ... czyli 1050W/230V=4,56A oznacza jakieś 450% prądu obciążeniowego dla
    Esa charakterystyki B o wartości 1 A. "Teoretycznie" nie powinien się
    wyzwolić, ale jak znam praktykę, po kilku/kilkunastu takich załączeniach
    i tak zacznie. Charakterystyki prądu wyzwalającego dla esów typu B
    "mówią", że ma się wyzwolić natychmiast przy Idd na poziomie 300-500%.
    To może oznaczać, że w zależności od producenta "albo wybije albo
    nie"...od razu :D

    Więc jak mówi praktyka najpierw policz, potem dobierz zabezpieczenie. Z
    niewielką "górką". W twoim przypadku najbliższy celu będzie Es typu B4,
    ale żeby to działało stale proponuję B6. Ewentualnie C4.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 36. Data: 2024-02-05 11:31:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2024 08:23, titanus wrote:
> [...]
    > niewielką "górką". W twoim przypadku najbliższy celu będzie Es typu B4,
    > ale żeby to działało stale proponuję B6. Ewentualnie C4.

    Głupotę napisałem, o B5 mi chodziło oczywiście (w głowie miałem 1kW i to
    że ostatnio kupiłem kilka B1 do tablicy naukowej syna).

    To już wiem, przepraszam za zamieszanie :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2024-02-05 13:41:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 08:23, titanus pisze:
    > najbliższy celu będzie Es typu B4, ale żeby to działało stale proponuję
    > B6. Ewentualnie C4.

    Albo gwóźdź. ;)
    Dawno temu jak odrabiałem wojsko jako elektryk na poligonie, to był
    pomysł aby wytoczyć wkładki topikowe z metalu. Nie wiem dlaczego, ale
    nie zrealizowaliśmy.

    Robert

  • 38. Data: 2024-02-05 20:01:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Dawno temu jak odrabiałem wojsko jako elektryk na poligonie, to był
    > pomysł aby wytoczyć wkładki topikowe z metalu. Nie wiem dlaczego,
    > ale nie zrealizowaliśmy.

    Pewnie z braku tokarki na poligonie.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2024-02-05 20:43:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pewnie z braku tokarki na poligonie.

    No właśnie był warsztat mechaniczny, gdzie serwisowano podnośniki tarcz.

    Robert