  • Data: 2009-03-19 20:12:32
    Temat: Re: Przetwornica step down
    Od: greg142 <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Mar, 15:13, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale on chciał 3.3V a nie 5. No i w przypadku aparatu szkoda dodatkowo
    > 30% mocy przez liniowy wydzielać do otoczenia oprócz samej sprawności
    > przetwornicy. Stanowczo największa sprawność będzie gdy się weźmie
    > jakieś akku do aparatu na 3,6 V i wstawi w szereg diodę Shottky.
    Dzięki Mario, wreszcie ktoś bardziej na temat. Kolega Adam chyba
    pomylił wątki, jest bardzo aktywny, jak widzę, na forum i pewnie
    dlatego. A jest zbliżony wątek Przetwornica Stepup i chyba o tym
    myślał jak pisał. Ale ad rem.
    Wspominałem wyżej o takim rozwiązaniu jak piszesz i to chyba jest
    najprostsze rozwiązanie, a co proste to skuteczne.
    3 szt. Aku daje w max naładowaniu 3*1.35=4.05V. więc przy poborze ok.
    1,2A to chyba zwykła dioda bezpieczniejsza, a potem przełączenie na
    Shottkiego aż w końcu bezpośrednio. Przydałby się tylko jakiś
    komparator napięcia z Ledą dla kontroli stanu Aku i byłoby super.
    Pozdrawiam
    Grzegorz