  • Data: 2009-09-23 14:29:16
    Temat: Re: Przetwornica push-pull na TL494 -problem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:h9d7v1$k29$1@news.onet.pl...
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1287723.html
    >
    > Dławiki wyjąłem z jakiś padniętych zasilaczy (ilość zwojów ok 20
    > na rdzeniach o śr. zewn 23 mm, kolor rdzenia żółty).

    Dlawik dobry na niskie napiecia niekoniecznie jest dobry na
    ysokie - powinienes chyba dowinac zwojow.

    > Przy niewielkich obciążeniach (ok 300mA na 270V i 300 mA na 23 V)
    > wszystko działa jak najbardziej, ale jak podepnę coś i na uczęści
    > 270V prąd dochodzi do ok 0,6A po ok 15 sek, coś zaczyna
    > świerszczyć (nie mogę zlokalizować) i napięcie gwałtownie spada.

    Odlacz w tym momencie zasilanie i pomacaj ktory element jest
    goracy.

    Mozna tez sie przyjrzec oscyloskopem co sie dzieje na Q8/9 - tylko
    uwaga bo latwo spalic mase oscyla .. moze lepiej na wyjsciu T3.

    Takczy inaczej - sprzezenie jest tu tylko jedno i albo TL* wykrywa
    cos w pradzie, albo jakis element sie przegrzewa.

    > Proszę również ortodoksów o nie czepianie się połączenia
    > zasilacza Push- Pull do wzmacniacza lampowego - bo nie o to tutaj
    > chodzi. Tak mi wygodnie i już ;-).

    A nie wygodniej ci podlaczyc wzmaczniacz tranzystorowy ? :-P
    A lampy mozna zostawic, zeby ladnie swiecily, tylko podswietlac
    LEDem, bo szkoda pradu :-P

    J.