eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica prostownik do silnika z instalacją 6VRe: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!goblin1!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
    Date: Tue, 15 Jun 2010 10:40:42 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN
    Lines: 43
    Message-ID: <hv7lba$avf$1@node2.news.atman.pl>
    References: <hv7jps$ert$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087207047147.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1276598442 11247 87.207.47.147 (15 Jun 2010 10:40:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Jun 2010 10:40:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:590409
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Botycki <r...@w...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    > Nie jestem pewien jak się nazywa układ (urządzenie) którego szukam.
    > Mam stary silnik (do łodzi) z wyjściem na instalację oświetleniową 6V (prąd
    > zmienny) o mocy 40W. Chciałbym wykorzystać ten prąd do ładowania małego
    > akumulatora 12V, do którego później chciał bym podłączać zwykłe odbiorniki 12V.
    > Czy da się coś takiego kupić lub zbudować w cenie nie przekraczającej 100zł?
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Sądzę, że się da.
    Potrzeba:
    Transformator z 230 na dwa napięcia wyjściowe: 6V i 13V, ewentualnie
    6V i 7 V. Moc: conajmniej 40W

    Koledzy dysponujący większą ilością czasu (ja musze zaraz zmykać) pewnie znajdą coś z
    półki.

    Na wyjściu tego transformatora powinieneś mieć około 13 V napięcia
    zmiennego, co po wyprostowaniu da około 16 V napięcia maksymalnego.

    Wyprostowane napięcie podłaczysz sobie pod akumulator.

    Pytanie jeszcze jest takie, czy można wierzyć, że jest tam 6V.
    A może inaczej: jakie tam jest rzeczywiste napięcie i jak się zmiena w funkcji
    obrotów. Bo przecież nie uwierzysz, że jest tam 6,0000V od obrotów jałowych do
    maksymalnych.
    I od wahań tego napięcia w funkcji obciążenia i obrótów może dużo zależeć, ale
    ogólnie ładowac będzie - raz mniej, raz więcej.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: