    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica podwyższająca napięcie do aku NiMH
    Date: Sun, 9 Oct 2011 12:01:05 +0200

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j6qg2l$d6e$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 08.10.2011 20:08, Marcin Wasilewski pisze:

    > Napisz coś więcej ;)... ja nie trafiłem, ale może coś się uda
    > wykombinować... Jakie napięcie wyjściowe, jakie prądy tej przetworniczki?
    > Czy ma stabilizować prąd czy napięcie? I jakim prądem chcesz ładować ten
    > akumulator (ładowanie szybkie czy wolne)??

    V in: 0,8 - 1,5V, w ostateczności 1,6V - 3V (jedno lub dwa ogniwa NiMH),
    V out: 5V 150mA max. (średnio to pewnie na kilku-kilkunastu mA się skończy),
    co do ładowania to wystarczy kilkadziesiąt mA i kilka mA prądu
    podtrzymującego.

    W zasadzie to myślałem nad najprostszą wersją z diodą i rezystorem wpiętymi
    pomiędzy Vout zasilacza (około 5V - spadek na diodzie), tylko zastanawiam
    się jaki wpływ na żywotność
    aku NiMH będzie miało ciągłe pomopowanie do nich np. 50 mA. A kombinować z
    układem ładowania kontrolowanym przez mikrokontroler (który i tak będzie),
    to średnio mi się uśmiecha.

    Przerwy w dostawach energii elektrycznej
    nie zdarzają się często. Natomiast pewien zapas energii muszę mieć z uwagi
    na bezprzewodową wymianę danych. Przy czym tych danych będzie bardzo
    niewiele - pojedyńcze pakiety ze stanem urządzeń - zdecydowaną większość
    czasu nadajnik będzie w stanie uśpienia.

    Przewiduję dwa tryby pracy, w awaryjnym (po zaniku zasilania) to pewnie
    nawet MCP1640 by się wyrobił bo większość bebechów i pożeraczy energii typu
    podświetlanie wyświetlaczy będzie wyłączone(BTW. bardzo fajna kostka).
    Zastanawiam się tylko jak w miarę prosto rozwiązać powrót aku NiMH do stanu
    naładowania i utrzymanie w gotowości do nast. zaniku zasilania.

    Dziękuję za zainteresowanie.