  • 21. Data: 2016-11-21 18:05:15
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 17:37, sirapacz pisze:

    > W praktyce 145 w porywach do 150 - zależy jaka tolerancja bezpiecznika.
    > Chwilowo możesz szarpnąć i 170W

    Chwilowo to możesz i kilowat - zależy jak któtko - nie o to pytał
    wątkotwórca zapewne;)

    > sprawność przetwornicy nie ma znaczenia - moc pobieraną liczysz ze
    > wszystkimi stratami.

    Wydaje mi się, że wątkotwórcy chodziło o to jakie urządzenie może
    podłączyć do przetwornicy, więc jak najbardziej ma znaczenie.

    > Każda przetwornica będzie miała inną sprawność.
    > Licz po prostu maksymalny pobór prądu z gniazdka.

    Nie - liczy się co możesz normalnie do tej przetwornicy podłączyć - nie
    na pół sekundy nie na 10 a normalnie. I normalnie to wyjdzie tak, że
    halogen 100 podłączysz, a 150 prawdopodobnie po paru minutach wywali
    bezpiecznik.

    > Jako ciekawostkę
    > powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis
    > max 150W i bezpiecznik 10A :)

    No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

    Shrek

  • 22. Data: 2016-11-21 18:07:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 00:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Ile wat przetwornice mogę maks podłączyć w samochodzie aby działające
    > urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?
    > Oczywiście pytam przy założeniu ze urzadzenie bedzie pobierało tyle ile
    > przetwornica da.

    W jednym aucie mam przetwornicę z napisem 1000W, w drugim trochę mniejszą.
    Jeszcze nigdy nie zdarzyło się aby zabrakło prądu przy włączonym silniku.
    Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy, dwie lodówki i
    duperele typu tablet czy telefon.

    TG

  • 23. Data: 2016-11-21 18:13:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 24. Data: 2016-11-21 18:50:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 15:39, Jacek pisze:

    > Gratuluję radia!
    > Jacek

    Ehh blać, weź nie postaw przecinka, myślnika czy wykrzyknika to wytną z
    kontekstu i będą się dopierdalać, jak jehowcy :)

    Lewis

  • 25. Data: 2016-11-21 19:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]
    >silniku.
    >Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy,

    Laptop moze i 150W brac ... ale wtedy goraco sie robi.
    Czesto mu ~50W wystarczy.

    >dwie lodówki i

    Taka domowa lodowka ma 100-150W agregat. Ktory w dodatku pracuje
    polowe czasu.
    A w samochodzie masz raczej mniejsze.

    >duperele typu tablet czy telefon.

    O duperelach nie warto wspominac.

    W sumie - powatpiewam czy choc 300W bierzesz.

    J.

  • 26. Data: 2016-11-21 19:45:53
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-11-21 09:38, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale zima moze sie zdarzyc, ze szyba i dmuchawa chodza caly okres
    > jazdy.

    OIDP w większości samochodów ogrzewanie tylnej szyby nie jest obliczone
    na pracę ciągłą. W lepszych, jak Polonez Truck Roy, nawet jest automat
    który wyłącza a w instrukcji wzmianka ile czasu można używać i ile potem
    zrobić przerwy.

  • 27. Data: 2016-11-21 20:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

    Nie, nie, nie.
    Działać to ma tylko jak ato włączone.
    Podłączenie bezpośrednio do aku, dodatkowy bezpiecznik, zadne podłączanie
    do zapalniczek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 28. Data: 2016-11-21 20:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to wychodzi 100W w praktyce.

    Podłączenie bezpośrednio pod aku, bezpiecznik taki jak bedzie potrzebny.

    > Chyba że weźmie jakąś magiczną przetwornicę co się ją bezpośrednio do
    > klem podłącza, to wtedy można teoretycznie do póltora kilowata zaszaleć
    > - oczywiście pod warunkiem, że nie podczas normalnej jazdy, a po prostu
    > chcesz spawarkę podłączyć, żeby progi sobie pospawać a fniazdka nie ma;)
    >
    > W czasie normalnej jazdy to raczej niewiele, bo przecież księgowy nie
    > wsadził przewymiarowanego alternatora:P
    >
    > Myślę, że dobrze by było, jakby wątkotwórca napisał co konkretnie chce
    > zrobić.

    Dogrzewanie paki w mrozy.
    Nic wielkiego, ale mam do wyboru nagrzewnice o mocy 1000W i 2kW.

    Rozumiem, ze 1kW bedzie ok, 2kW juz bedzie dawała ujemny bilans pradowy ale
    przy założeniu ze to bedzie działało maks 5% czasu jazdy to tez da rade.
    Dobrze mysle?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 29. Data: 2016-11-21 20:24:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:32 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Czesto mu ~50W wystarczy.

    > Taka domowa lodowka ma 100-150W agregat. Ktory w dodatku pracuje polowe

    Jedna lodówka 60, druga 50W.

    > W sumie - powatpiewam czy choc 300W bierzesz.

    Nie chciało mi się z tego doktoryzować - nie wiem ile bierze.
    Bezpiecznik 30A wystarcza.

    TG

  • 30. Data: 2016-11-21 20:34:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 20:00, Budzik pisze:

    > Nie, nie, nie.
    > Działać to ma tylko jak ato włączone.
    > Podłączenie bezpośrednio do aku, dodatkowy bezpiecznik, zadne podłączanie
    > do zapalniczek.

    No to prosta sprawa - patrzysz jaki masz alternator (ile amper) mnożysz
    razy 14 dla bezpieczeństwa bierzesz jakieś 3/4 z tego.

    Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90% czyli
    max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem jeździsz, więc
    sprawdź co masz za alternator

    Shrek