  • 11. Data: 2016-11-21 12:41:39
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 10:13, sirapacz pisze:

    > 10A - nie spotkalem większego

    No to wychodzi 100W w praktyce.

    Chyba że weźmie jakąś magiczną przetwornicę co się ją bezpośrednio do
    klem podłącza, to wtedy można teoretycznie do póltora kilowata zaszaleć
    - oczywiście pod warunkiem, że nie podczas normalnej jazdy, a po prostu
    chcesz spawarkę podłączyć, żeby progi sobie pospawać a fniazdka nie ma;)

    W czasie normalnej jazdy to raczej niewiele, bo przecież księgowy nie
    wsadził przewymiarowanego alternatora:P

    Myślę, że dobrze by było, jakby wątkotwórca napisał co konkretnie chce
    zrobić.

    Shrek

  • 12. Data: 2016-11-21 12:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >zaszaleć - oczywiście pod warunkiem, że nie podczas normalnej jazdy,
    >a po prostu chcesz spawarkę podłączyć, żeby progi sobie pospawać a

    Przy tych 200A alternatorach to i w czasie normalnej jazdy.
    A dodatkowe 200-500A mozna z akumulatora pociagnac, wiec przez krotki
    okres mamy pare kW do dyspozycji.

    J.

  • 13. Data: 2016-11-21 13:15:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 12:57, J.F. pisze:

    > Przy tych 200A alternatorach to i w czasie normalnej jazdy.
    > A dodatkowe 200-500A mozna z akumulatora pociagnac, wiec przez krotki
    > okres mamy pare kW do dyspozycji.

    Jak napisałem - zależy co on chce tym robić, bo jak widzisz odpowiedzi
    różnią się od kilkudziesięciu wat, to kilku kilowatów;)

  • 14. Data: 2016-11-21 15:39:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.11.2016 o 09:05, RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    Gratuluję radia!
    Jacek

  • 15. Data: 2016-11-21 16:00:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No to wychodzi 100W w praktyce.

    140W.

  • 16. Data: 2016-11-21 16:01:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dobre radio ! :-)

    Wolna Europa - nadaje na zachód :)

  • 17. Data: 2016-11-21 16:47:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 16:00, sirapacz pisze:

    > 140W.

    Teoretycznie 140, w praktyce 100. Raz, że chciałbyś mieć zapas na
    bezpieczniku, dwa że przy 10A to już ci trochę napięce spadnie, trzy że
    przetwoprnica nie ma 100% sprawności, cztery że procent składany z 1-3 i
    wyjdzie 100;)

    Shrek

  • 18. Data: 2016-11-21 16:50:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    W czasie normalnej jazdy to raczej niewiele, bo przecież księgowy nie
    wsadził przewymiarowanego alternatora:P

    Myślę, że dobrze by było, jakby wątkotwórca napisał co konkretnie chce
    zrobić.
    ---
    Iveco caravaning :-)

  • 19. Data: 2016-11-21 17:37:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Teoretycznie 140, w praktyce 100. Raz, że chciałbyś mieć zapas na
    W praktyce 145 w porywach do 150 - zależy jaka tolerancja bezpiecznika.
    Chwilowo możesz szarpnąć i 170W

    > bezpieczniku, dwa że przy 10A to już ci trochę napięce spadnie, trzy że
    > przetwoprnica nie ma 100% sprawności, cztery że procent składany z 1-3 i
    > wyjdzie 100;)

    sprawność przetwornicy nie ma znaczenia - moc pobieraną liczysz ze
    wszystkimi stratami. Każda przetwornica będzie miała inną sprawność.
    Licz po prostu maksymalny pobór prądu z gniazdka. Jako ciekawostkę
    powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis
    max 150W i bezpiecznik 10A :)

  • 20. Data: 2016-11-21 18:03:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 10:13 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > 10A - nie spotkalem większego

    U mnie są dwa gniazda - jedno ma 15A drugie 30A (citroen).

    TG