  • 111. Data: 2016-11-24 22:17:47
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 21:37 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > laptopy ...
    > -no coz, jak to takie dwa malenstwa z zasilaczami po 45W, to bardziej
    > niz 90W nie obciazaja tej przetwornicy.
    > -jak wieksze, ale na nich np dzieciaki filmy ogladaja - to na moj gust
    > razem nie biora wiecej niz 100W razem.
    >
    > I "pradu nie zabraklo" niczego nie dowodzi - ciagle w zakresie
    > mozliwosci 10A bezpiecznika zapalniczki.
    >
    > No ale jak ktos podlaczy dwa takie "laptopy dla graczy" i naprawde
    > zacznie na nich grac, to nie moge wykluczyc poboru pradu na poziomie
    > 300, 400 czy 500W przez oba naraz. I wtedy zobaczymy czy pradu starczy

    Wszystko ok, tyle że ja napisałem, że mam bezpiecznik 30A/12V i przy
    zasilaniu z przetwornicy 2 laptopów i innych dupereli nigdy go nie
    przepaliło.
    Ty napisałeś, że laptop może brać 150W.
    Moje pierwsze wrażenie - niemożliwe. Po 2 min przeglądaniu gugla wychodzi,
    że jak najbardziej możliwe i 150W to połowa "możliwości" laptopów. W
    między czasie kilku dyskutantów zaczęło mi udowadniać, że nie wiem co to
    moc max zasilacza i w ogóle nie wiem o czym piszę.
    Po dalszych 3 min przeszukiwania gugla twierdzę w dalszym ciągu, że laptop
    może brać 150W i co gorsza jestem skłonny zaakceptować, że może brać i
    300W. Nie mój, nie Twój, ale są markowe laptopy, które mogą pobierać z
    zasilania 300W. Teza "laptop może brać 150W" jest jak najbardziej
    prawdziwa i łatwa do udowodnienia. Tylko to miałem zamiar udowodnić pisząc
    w tym wątku.
    Nie wiem ile moja przetwornica z napisem 1000W (zawsze dodaję z napisem bo
    zwyczajnie te 1000W mi się nie dodaje) może dać Pmax.
    Mi wystarcza.

    TG

  • 112. Data: 2016-11-24 22:56:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-22 o 11:40, J.F. pisze:

    > Ogolnie dosc dobrze - wiele transformatorow z UPS bylo zasilanych i
    > dzialaly.
    > Ba, w samym UPS transformator ... no ale on projektowany na prostokat.

    > Impulsowe wieksze od paru lat obowiazuje PFC, czyli maja z sieci brac
    > prad sinusoidalny.
    >
    > A jak na zasilaniu pojawi sie prostokatne napiecie, to roznie moze wyjsc.
    >
    > Tym niemniej wiele sprzetow z UPS-ami dziala, a nie wszystkie sa "true
    > sinus".

    Niektóre zasilacze są "za dobrze" zaprojektowane. Prostokąt traktują
    jako zakłócenie i albo go usilnie próbują przefiltrować, albo nie startują.

    Znam sporo przypadków, że UPS-y "nie widzą" napięcia podawanego z tanich
    agregatów - chociaż w niektórych przypadkach, jak np. Aresy Fideltronika
    znaczenie ma nie prostokąt, tylko odchył od 50Hz.

    Lepsze listwy filtrujące, np. Lestar LFT 2005 czy Acar 504 mają w
    instrukcji napisane, aby ich nie podłączać do UPSA na wyjście.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 113. Data: 2016-11-24 23:03:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Używam UPSów ćwierć wieku, sam zawodowo zajmuję się zasilaniem - nie
    > spotkałem spalonego transformatora sieciowego z powodu zasilania go
    > UPSem.

    Romanie, z całym szacunkiem dla Ciebie, ale może istotnie nie spotkałeś
    się z przypadkiem spalenia.

    Ja spotkałem. Mało kto z młodszych ludzi tu zagląda, więc może nie
    będzie problemem że napiszę gdzie: magazyny w Jarostach. Popalili
    kilkadziesiąt zasilaczy, zanim zmądrzeli i wymienili przetwornice z
    badziewia z prostokątem (nawet nie aproksymacją sinusoidy) na lepsze.
    Problem zniknął natychmiast.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 114. Data: 2016-11-25 00:45:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:17:47 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Wszystko ok, tyle że ja napisałem, że mam bezpiecznik 30A/12V i przy
    > zasilaniu z przetwornicy 2 laptopów i innych dupereli nigdy go nie
    > przepaliło.

    Ale takich laptopow 45W ? :-)

    > Ty napisałeś, że laptop może brać 150W.
    > Moje pierwsze wrażenie - niemożliwe. Po 2 min przeglądaniu gugla wychodzi,
    > że jak najbardziej możliwe i 150W to połowa "możliwości" laptopów. W

    Nawiasem mowiac - Dell kiedys mi napisal, ze zasilacz za slaby.
    Byl przylaczony do 6A/120W, a ten model przypisany ma 9A/180W.
    Oczywiscie dzialal w najlepsze ... ale tez nie byl w pelni obiazony.
    Delle maja zasilacze z sygnalizacja, komputer wie na co bedzie stac

    > między czasie kilku dyskutantów zaczęło mi udowadniać, że nie wiem co to
    > moc max zasilacza i w ogóle nie wiem o czym piszę.

    No bo tak to wygladalo, ze nie wiesz :-)

> [...]
    > zasilania 300W. Teza "laptop może brać 150W" jest jak najbardziej
    > prawdziwa i łatwa do udowodnienia. Tylko to miałem zamiar udowodnić pisząc

    Ale czy bral, o to jest pytanie.

    > Nie wiem ile moja przetwornica z napisem 1000W (zawsze dodaję z napisem bo
    > zwyczajnie te 1000W mi się nie dodaje) może dać Pmax.

    Mozliwe, ze ma moc spora, nawet i te 1000W.
    Ale do takiej mocy kabli odpowiednich potrzebuje.

    > Mi wystarcza.

    Na dwa laptopy po 45W to sie nie ma co dziwic :-)

    J.

  • 115. Data: 2016-11-25 07:17:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 00:45 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale takich laptopow 45W ? :-)

    Nie, 45W ma mój.
    Podałem go jako przykład lapka z procesorem i7 i małym poborem prądu.
    Jak prowadzę to go nie używam. Dzieciaki mają: jakiś acer z biedronki i
    lenovo pięcioletnie. Zasilacze w nich standardowe - 70,92W.

    TG

  • 116. Data: 2016-11-25 10:36:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > kilkadziesiąt zasilaczy, zanim zmądrzeli i wymienili przetwornice z
    > badziewia z prostokątem (nawet nie aproksymacją sinusoidy) na lepsze.
    > Problem zniknął natychmiast.

    nie zwariowałem, nie zwariowałem ;)

  • 117. Data: 2016-12-04 23:46:02
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 21 Nov 2016 16:00:29 +0100, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    >140W.

    W moich dwóch autach jest napisane "max 120W" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 118. Data: 2016-12-04 23:50:51
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 21 Nov 2016 19:00:59 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Dogrzewanie paki w mrozy.

    Blaszak? Bez izolacji? Słabo to widzę.
    Chyba że to inna konfiguracja auta.

  • 119. Data: 2016-12-04 23:52:39
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 22 Nov 2016 03:34:55 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Mam mastera, starego z silnikiem wolnossacym 2,5 litra. Grzeje sie szybciej niz
    niejeden osobowy.

    Też takim jeździłem, fak że nagrzewał się szybko. Ale z dCi już tak
    fajnie nie jest.

  • 120. Data: 2016-12-05 00:28:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To trzeba kupic takiego jak ja mam. Ma jeszcze ta zalete ze w zasadzie jedyna
    elektronika jaka w nim jest to radio.