  • 1. Data: 2016-11-21 00:00:59
    Temat: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ile wat przetwornice mogę maks podłączyć w samochodzie aby działające
    urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?
    Oczywiście pytam przy założeniu ze urzadzenie bedzie pobierało tyle ile
    przetwornica da.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 2. Data: 2016-11-21 07:39:07
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2016 o 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    > urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?
    > Oczywiście pytam przy założeniu ze urzadzenie bedzie pobierało tyle ile

    Alternatory (jak nowe) mają chyba coś koło 150A. Wyłączasz wszystko co
    niepotrzebne i zostaje ci pewnie ze 120. 12*14=1680;) Tyle teoria, bo
    przecież podłaczysz go do gniazda zapalniczki a tam bezpiecznik pewnie
    30A = 30*14=420. W praktyce pewnie największe przetwornice na gniazdo
    zapalniczki mają 350W a i to bałbym się przez gniazdo puścić na dłuzszy
    okres.

  • 3. Data: 2016-11-21 08:31:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    > urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?
    > Oczywiście pytam przy założeniu ze urzadzenie bedzie pobierało tyle ile

    Ostatnio mierzyłem ile bierze poczciwe 1.9TDI w A4B7. Chwilę po
    odpaleniu 100-120A Jak już naładuje aku zgasi świece, zostanie tylko
    podstawowa elektronika typu światła, nawiew, radio ciągnie 40-50A
    wduszenie hamulca, długie światła, ogrzewanie tylnej szyby i od razu
    robi się 80-90A.
    Tak więc szału nie ma jeśli chodzi o zapas.

    Lewis

  • 4. Data: 2016-11-21 09:05:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lewis,

    Monday, November 21, 2016, 8:31:00 AM, you wrote:

> [...]
    > robi się 80-90A.
    > Tak więc szału nie ma jeśli chodzi o zapas.

    Co Ty masz za radio, że ciągnie 600-700W?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-11-21 09:17:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Ile wat przetwornice mogę maks podłączyć w samochodzie aby działające
    > urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?

    tyle ile masz zapasu mocy w alternatorze

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2016-11-21 09:41:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

> [...]
    > robi się 80-90A.
    > Tak więc szału nie ma jeśli chodzi o zapas.

    Co Ty masz za radio, że ciągnie 600-700W?
    ---
    To było wyliczenie

  • 7. Data: 2016-11-21 10:13:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > przecież podłaczysz go do gniazda zapalniczki a tam bezpiecznik pewnie
    > 30A = 30*14=420. W praktyce pewnie największe przetwornice na gniazdo
    > zapalniczki mają 350W a i to bałbym się przez gniazdo puścić na dłuzszy

    10A - nie spotkalem większego

  • 8. Data: 2016-11-21 10:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Lewis,

    >Co Ty masz za radio, że ciągnie 600-700W?

    Dobre radio ! :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-11-21 10:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >robi się 80-90A.
    >Tak więc szału nie ma jeśli chodzi o zapas.

    Stale na hamulcu nie jezdzisz, wiec ten zapas moze byc z akumulatora.

    Na dlugich tez stale nie jezdzisz, no ale powinien potrafic pojechac
    po pustyni cala noc.

    No ale zima moze sie zdarzyc, ze szyba i dmuchawa chodza caly okres
    jazdy.

    J.

  • 10. Data: 2016-11-21 11:07:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 10:38, J.F. pisze:
> [...]
    > pustyni cala noc.
    >
    > No ale zima moze sie zdarzyc, ze szyba i dmuchawa chodza caly okres jazdy.

    Oczywiście że to nie jest stały pobór, ale jazda w mieście potrafi mocno
    zaskoczyć, niska prędkość obrotowa, dupogrzej, nawiew, grzane szyby i
    lusterka, może ASB gdzie hamulec świeci dość często a i skrzynia swoje
    bierze.

    Więc naprawdę więcej niż te 30-40A bym nie ryzykował bo może się okazać
    że bilans wyjdzie ujemny...

    Lewis