  • Data: 2015-03-17 09:11:58
    Temat: Re: Przetwornica boost na MC34063
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:me7c54$iiu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Dobrze, w takim razie kolejne podejście. Miejmy nadzieję, że już
    > ostatnie. Nada się, czy też zostało coś jeszcze do poprawienia?
    >
    > http://postimg.org/image/r6devp2df/

    Moim zdaniem jakbyś dał C25 SMD byłoby jeszcze lepiej. Ten kondensator ma
    jak najkrótszą drogą wszystkie wyższe harmoniczne sprowadzać do GND aby nie
    wędrowały po ścieżkach biegnących dalej. Kluczowym elementem decydującym o
    skuteczności tego blokowania jest indukcyjność jego doprowadzeń.
    Indukcyjność doprowadzeń jest mniej więcej proporcjonalna do ich długości. W
    elemencie SMD - ułamki milimetra, w THT myślę że nie zejdziesz poniżej 3mm
    (włącznie z przejściem przez grubość płytki) - czyli różnica o rząd
    wielkości.
    To, że zaraz obok jest przewlekany dławik nie ma nic do rzeczy, bo w jego
    przypadku indukcyjności doprowadzeń niczemu nie przeszkadza.

    Ja dałbym jeszcze jakiś "nie elektrolit" równolegle do elektrolita
    wyjściowego, ale też tak, aby minimalizować tę drugą pętlę. Czyli D1
    skierowałbym w lewo, stamtąd ten kondensator do masy w lewo i dopiero od
    pinu kondensatora ścieżka do elektrolita (nawet jak biegłaby równolegle do
    siebie samej biegnącej od diody do tego nowego kondensatora. Najlepiej SMD,
    ale ze względu na wysokość napięcia (nie wiem ile tam ma być) chyba może być
    trudno więc nie upierałbym się.
    P.G.