  • 11. Data: 2010-09-07 06:56:12
    Temat: Re: Przetwornica LM2578
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Tuesday, September 7, 2010, 12:12:39 AM, you wrote:

    [...]

    > W jaki sposób zrobić to tylko na diodzie z. i dwóch rezystorach?

    Normalnie - łączysz szeregowo jeden rezystor (rzędu 22R), diodę Zenera
    i diodę transoptora. Równolegle do diody transoptora dajesz drugi
    rezystor - 330R, żeby trochę zwiększyć prąd płynący przez diodę
    Zenera.

    > Nie umiem sobie tego wyobrazić bez wzmocnienia..

    Ale po co wzmacniać? Żeby mieć kłopot? Masz wzmacniacz błędu w
    kontrolerze i trzeba dbać o stabilność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-09-07 10:05:11
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > szukania metod dodatkowej kompensacji poprzez podkradanie rampy z
    > rezystora czujnika prądu. Po co komplikować?

    Witam,

    ja tam po stronie wtórnej jego schematu widzę TL431 IPK. Gdzie tu LM3411 ?

    Pzdr.
    Mariusz Ł.

  • 13. Data: 2010-09-07 15:29:35
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 7 Wrz, 08:56, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > i diodę transoptora. Równolegle do diody transoptora dajesz drugi
    > rezystor - 330R, żeby trochę zwiększyć prąd płynący przez diodę

    http://www.toshiba-components.com/products/opto/Data
    sheets/Photocouplers/TLP181_en_datasheet_091112.pdf

    Może czegoś nie rozumiem, ale wg. mnie w takim układzie, gdy
    napięcie wyjściowe przekroczy jakieś 4.2V (patrząc na charakterystyki
    transoptora)
    w obwodzie kolektora tranzystora zacznie płynąć prąd. Musiałbym więc
    tak dobrać
    elementy, żeby przy 5V na wyjściu uzyskać odpowiedni prąd na wejściu
    wzmacniacza
    błędu i to dla konkretnego transoptora. Poza tym dokładność regulacji
    będzie bardzo
    zależała od parametrów transoptora np. wpływ temperatury.

    --
    Artur

  • 14. Data: 2010-09-07 16:43:09
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Artur" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Poza tym dokładność regulacji będzie bardzo zależała od parametrów
    > transoptora np. wpływ temperatury.

    Dlatego robi się zwykle odwrotnie - wzmocnienie daje się po wtórnej
    stronie, redukując wzmocnienie wzmacniacza błędu w kontrolerze
    przetwornicy lub nawet całkowicie rezygnując ze wzmacniacza (niestety nie
    powiem Ci, jak to zrealizować w LM2578).
    Wadą tego rozwiązania jest paskudna ch-tyka częstotliwościowa układu TL431
    + transoptor (3 bieguny, zależna od p. pracy) a więc trudniejsza do
    policzenia kompensacja. Wersja z zenerką da ci 0.5V błędu ale będzie
    działać zawsze :)

    e.

  • 15. Data: 2010-09-10 13:54:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

> [...]
    > Może czegoś nie rozumiem, ale wg. mnie w takim układzie, gdy
    > napięcie wyjściowe przekroczy jakieś 4.2V (patrząc na charakterystyki

    Skąd wziąłeś akurat 4.2V?

> [...]
    > będzie bardzo zależała od parametrów transoptora np. wpływ temperatury.

    Po to stosuje się rezystor równolegle z dioda transoptora, żeby
    zmniejszyć rozrzut parametrów i uzyskać wyraźny próg działania.
    Dlatego też postuluję zwiększenie prądu wejściowego LM2578, żeby wyjść
    z zakresu dużych zmian napięcia przewodzenia diody.

    Dioda transoptora przy prądzie rzędu 1mA ma napięcie przewodzenia ok.
    1V, zmiana tego napięcia w zależności od temperatury jest podobne do
    zmian na zwykłej diodzie - rzędu -2mV/K. To niewiele w normalnych
    warunkach pracy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-09-10 13:56:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mariusz,

    > ja tam po stronie wtórnej jego schematu widzę TL431 IPK. Gdzie tu LM3411 ?

    Dyskutujemy o doborze rezystora ustalającego prąd wejściowy LM2578 a nie
    typie zastosowanego wzmacniacza błędu po wtórnej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-09-13 06:20:55
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    > Dyskutujemy o doborze rezystora ustalającego prąd wejściowy LM2578 a nie
    > typie zastosowanego wzmacniacza błędu po wtórnej.

    Hello,

    Dla wyjaśnienia:

    Cytuję: "Przede wszystkim dziwi mnie to, że stosujesz po

    TL431 IPK to nie jest wzmacniacz błędu :-)
    Ujmę to tak: kolega Artur był zmęczony i z TL431IPK "zrobiło mu się"
    3411. No i rozpoczęła się dyskusja o stosowaniu wzmacniacza błędu po
    stronie wtórnej.
    TL431 to jest właśnie dioda zenera. ;-) Po co mieszać człowiekowi w
    głowie skoro układ ma poprawny.

    Pozdr.
    Mariusz Ł.

  • 18. Data: 2010-09-13 06:40:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mariusz,

    Monday, September 13, 2010, 8:20:55 AM, you wrote:

    > Dla wyjaśnienia:
    > Cytuję: "Przede wszystkim dziwi mnie to, że stosujesz po

    Po co dodajesz coś, co nie jest w kontekście? Wyżej jest cytat -
    chodzi o wartość R1 i sposób jego podłączenia. Czytaj 9 pierwszych
    linijek tak długo, aż zrozumiesz.

    > TL431 IPK to nie jest wzmacniacz błędu :-)

    A niby czym? "Marichuana jest z konopii? Chyba nieee..."

    > Ujmę to tak: kolega Artur był zmęczony i z TL431IPK "zrobiło mu się"
    > 3411. No i rozpoczęła się dyskusja o stosowaniu wzmacniacza błędu po
    > stronie wtórnej.

    Po raz kolejny - wartość i sposób podłączenia R1 został zgapiony ze
    schematu umieszczonego w PDFie LM3411

    > TL431 to jest właśnie dioda zenera. ;-)

    Jasssne. Dioda o wzmocnieniu ponad 50 dB.

    > Po co mieszać człowiekowi w głowie skoro układ ma poprawny.

    Bierzesz za to odpowiedzialność?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2010-09-13 06:50:24
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > schematu umieszczonego w PDFie LM3411

    > Jasssne. Dioda o wzmocnieniu ponad 50 dB.

    OK. Masz rację.

    Pozdr.,
    Mariusz Ł.