    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Date: Fri, 17 Nov 2023 16:19:42 +0100

    On 17/11/2023 14:55, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nie prościej zbudować "UPS" w sumie i użyć oryginalnego zasilacza?

    Rzecz w tym, że oryginalny zasilacz jest niebezpieczny. Doprowadził do
    wielu katastrof (powoli piecze układy zwiększając napiecie). Ogólnie
    nigdy nie używa sie oryginalnego zasilacza bo to gwarancja uszkodzenia.

    Ludzie więc budują zamienniki.

    Dwa takie otwarłem i prawdę mówiąc to jest ryzyko dla życia.

    Dlatego pojawi się pomysł: przemieścić 230V do bezpiecznego urządzenia
    (ładowarka do telefonu) a całość zasilania C64 wygenerować w małym
    pudełku "na kablu". Z uwagi na niezbędne 15W na 12V AC, to już nie jest
    takie małe pudełko, dlatego dalej pytanie jest otwartę o izolowaną
    *przetwornicę* 12VDC->12VAC.

    Całość projektu upublicznić, włącznie z projektem obudowy, zamykajac
    problem bezpieczeństwa.

    > ...ale bez trafa masz tutaj jednak połączenia galwaniczne (wspólna masa
    > np).

    Nie. AVR zasilany jest z przetwornicy izolowanej DC->DC.

    Przy czym, sprawdziłem ceny, taka 15W to kilka stówek czyli o zero za dużo.

    Coś mi się wydaje, że sprawa nie jest prosta.

    Najprościej było by, gdyby zarówno izolacja jak i generacja AC
    realizowana była na wysokiej częstotliwości, od razu, jednym trafo.

    No nic, przejrzę jeszcze co tam internety i chińczycy chowają, może
    pojawi się jakaś inspiracja.