  • 1. Data: 2015-10-18 00:49:36
    Temat: Przetwornica DC/DC i ekonomia...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pytanie do kolegów oblatanych w przetwornicach (znaczy głównie do Romana :)

    Potrzebna mi przetwornica zbliżona do tej;

    http://www.tme.eu/pl/details/scw12b-12/przetworniki-
    dcdc/mean-well/

    Czyli
    IN:18-36V DC
    OUT 12V DC 1000mA
    izolowana

    Możliwie nieduży footprint, coś jak ta w TME.

    Potrzebuję kilkadziesiąt egz. rocznie.
    Jest sens ekonomiczny dłubać samemu ? Znaczy - wyjdzie toto jakoś
    sensownie taniej ?

    Co znaczy sensownie ? No, skoro w TME cena to ok. 45 zł, no to żeby się
    opłacało musiałoby się dać zrobić za powiedzmy 50% tej ceny, czy coś w
    okolicy.

    Oczywiście odpada zabawa z własnoręczne robienie transformatorów, czy
    dławików - nie ma czasu na to.
    Nie może to też być jakaś chińszczyzna, bo urządź w którym ma to
    siedzieć zbyt ważny jest, i musi być sensownie trwałe i nie dawać
    jakiejś sieczki na wyjściu, mieć izolację DC/DC.

    Jak to wygląda waszym zdaniem ? Warto męczyć temat ?

  • 2. Data: 2015-10-18 01:30:50
    Temat: Re: Przetwornica DC/DC i ekonomia...
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 18 października 2015 00:49:38 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > Co znaczy sensownie ? No, skoro w TME cena to ok. 45 zł, no to żeby się
    > opłacało musiałoby się dać zrobić za powiedzmy 50% tej ceny, czy coś w

    Potrzebujesz kilkadziesiąt szt/rocznie. Żałóżmy,że stówa jest potrzebna/rok.
    100 x 45 = 4500. Chcesz to za 50% tej ceny, czyli za 2250PLN. Ile zarobisz
    miesięcznie na owej oszczędności?? Poszukaj tego samego produktu w DIGIKEY.
    Ewentualnie inny producent : MURATA - oferują zintegrowane DC/DC - ceny/parametry
    eleganckie. Też do nabycia w Digikey.

  • 3. Data: 2015-10-18 01:52:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ile zarobisz miesięcznie na owej oszczędności??

    No liczmy rocznie, bo miesięcznie to nie bardzo ma sens.
    Zaoszczędzić rocznie te 2.5 - 3k pln to już pewien sens ma jednakowoż już.

    Ale oczywiście w granicach rozsądku, stąd moje pytanie.

    Jest jeszcze druga kwestia. Teoretycznie własna konstrukcja jest mniej
    problematyczna niż gotowiec w sensie zaopatrzenia - jak się okaże, że
    danej przetwornic nagle nie ma , to wtedy jestem w czarnej d...
    Bo nawet jak będzie inna, to zmieniać trzeba ewentualnie PCB.

    No ale to - teoretycznie, bo pod warunkiem że się samemu zastosuje
    układy , które na pewno będą długo dostępne, a po drugie - pewnie są
    producenci przetwornic, którzy nie znikną z dnia na dzień...

    No tak, muszę się przyjrzeć cenom poza TME, na ile taniej da się znaleźć.

  • 4. Data: 2015-10-18 01:58:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    i jeszcze jedno pytanie mam ;

    Jak mocno "sieją" takie przetwornice, jak ta z TME ?
    Trzeba na toto dać ekran, żeby miało szansę przejść badanie na EMC, czy
    niekoniecznie ?

    Zakładam tą przetwornicę z TME, obciążenie powiedzmy z 300-500 mA, czyli
    nie jakoś na max.

  • 5. Data: 2015-10-18 02:32:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Patrzę tak na ceny w digi key, i nie jest specjalnie różowo.
    I to nie Murata oczywiście tylko coś innego.

    Szukałem wg. takich parametrów ;

    in - 18 do 36 v
    out - 12 do 13V, 1-2A
    izolowana

    Czyli nie jakieś kosmiczne wymogi.

    Np. SC001A2B91-SRZ - cena 22.6 USD. Firma GE Critical Power.
    Tanio to jako żywo nie jest, hmm....

  • 6. Data: 2015-10-18 10:15:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Potrzebna mi przetwornica zbliżona do tej;
    >
    > http://www.tme.eu/pl/details/scw12b-12/przetworniki-
    dcdc/mean-well/
    jest bardzo mała i zwarta, czy nie mogłaby być większa, szczególnie że
    wspominasz o samodzielnym dłubaniu?
    > Czyli
    > IN:18-36V DC
    > OUT 12V DC 1000mA
    może za 5 dolców kupić w chinach taką na 10 amper, wtedy 1amper na 100%
    wytrzyma
    > izolowana
    w sensie obudowy plastikowej?

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-10-18 11:29:48
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-18 o 10:15, ToMasz pisze:
    > może za 5 dolców kupić w chinach taką na 10 amper, wtedy 1amper na 100%
    podaj linka, bo nie sądzę, że będzie tańsza i spełniała wymagania
    jednoczesnie :)
    > wytrzyma
    > w sensie obudowy plastikowej?
    z pewnością nie o taką izolację koledze chodziło ;)

  • 8. Data: 2015-10-18 11:34:01
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > w sensie obudowy plastikowej?
    a masz :)
    http://ep.com.pl/files/2318.pdf

  • 9. Data: 2015-10-18 13:14:51
    Od: b...@g...com

> [...]

    > danej przetwornic nagle nie ma , to wtedy jestem w czarnej d...
    > Bo nawet jak będzie inna, to zmieniać trzeba ewentualnie PCB.

    Zrób layout na pcb dla 2 różnych typów plus jakieś
    zworki jak trzeba, tak samo jak ludzie robią zawczasu 2 footprinty
    dla pamięci czy uC. Popatrz na stany magazynowe,
    jak wybierzesz te które są, znaczy przemysł ich
    potrzebuje, a to oznacza, że będą na 99,9% przez
    najbliższe 15 lat. W tym czasie pewnie i tak twój
    projekt zniknie, albo się zmieni.

  • 10. Data: 2015-10-18 13:21:43
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 października 2015 02:03:52 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > i jeszcze jedno pytanie mam ;
    >
    > Jak mocno "sieją" takie przetwornice, jak ta z TME ?

    Mocno :) U mnie zastosowania typowo amatorskie (więc EMC omijam), ale większość
    tanich przetwornic sieje w eter jak opętana...