-
X-Received: by 10.36.225.69 with SMTP id n66mr249255ith.3.1471417565403; Wed, 17 Aug
2016 00:06:05 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.36.225.69 with SMTP id n66mr249255ith.3.1471417565403; Wed, 17 Aug
2016 00:06:05 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
ed-me.highwinds-media.com!j37no8943102qta.0!news-out.google.com!d130ni37896ith.
0!nntp.google.com!f6no10585756ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
egroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 17 Aug 2016 00:06:04 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=2.102.80.63;
posting-account=IFK2UgoAAABwJzYN1DPecCeBFWxteyT0
NNTP-Posting-Host: 2.102.80.63
References: <i...@4...com>
<noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
From: m...@w...pl
Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 07:06:05 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3004
X-Received-Body-CRC: 3940402162
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704247
[ ukryj nagłówki ]> Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
> stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
> rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
> przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
> zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
> napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
> wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
> awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
> części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
> silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
> dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
> gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
> jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
> praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.
>
> Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
> przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
> elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.
Tomek, my tu o taborze retro zachowanym w celach muzealnych w jednej sztuce. To mozna
zrobic tylko po co. Zamiast tego przewoznik zakupil nowy sprzet ktory to wszystko ma
+ jeszcze silniki AC.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.16 02:19 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=