eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica 150kW lub więcej › Re: Przetwornica 150kW lub więcej
  • X-Received: by 10.36.225.69 with SMTP id n66mr249255ith.3.1471417565403; Wed, 17 Aug
    2016 00:06:05 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.36.225.69 with SMTP id n66mr249255ith.3.1471417565403; Wed, 17 Aug
    2016 00:06:05 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
    ed-me.highwinds-media.com!j37no8943102qta.0!news-out.google.com!d130ni37896ith.
    0!nntp.google.com!f6no10585756ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
    egroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 17 Aug 2016 00:06:04 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=2.102.80.63;
    posting-account=IFK2UgoAAABwJzYN1DPecCeBFWxteyT0
    NNTP-Posting-Host: 2.102.80.63
    References: <i...@4...com>
    <noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    From: m...@w...pl
    Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 07:06:05 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3004
    X-Received-Body-CRC: 3940402162
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704247
    [ ukryj nagłówki ]

    > Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
    > stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
    > rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
    > przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
    > zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
    > napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
    > wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
    > awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
    > części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
    > silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
    > dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
    > gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
    > jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
    > praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.
    >
    > Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
    > przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
    > elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.

    Tomek, my tu o taborze retro zachowanym w celach muzealnych w jednej sztuce. To mozna
    zrobic tylko po co. Zamiast tego przewoznik zakupil nowy sprzet ktory to wszystko ma
    + jeszcze silniki AC.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: