  • 11. Data: 2009-12-01 11:43:40
    Temat: Re: Przesuwniki fazowe
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Pikus' pisze:

    > Chcialem to zasymulowac materialowo ale te programy co znam nie operuja
    > ultradzwiekami (falami akustycznymi w srodowisku sprezystym) i rodzajami
    > ciec kwarcow. Mam jakis tam dobry zielony podrecznik ale to za malo by
    > zaprojektowac. a na "macanego" za duzo roboty, bo przecie trzebaby ciac,
    > napylac wlektrody wzbudzajace, mierzyc i dopasowywac... i tak az do skutku.
    > Czy sa jakies programy do projektowania w tej materii???

    Są, ale drogie niestety, bo sprawa jest niebanalna i niestety trzeba się
    liczyć z tym, że symulacje nie muszą dobrze zadziałać.

    Można wstępnie policzyć, ale potem trzeba by było zrobić całą serię
    eksperymentów. Zadanie jest niebanalne.

    W. Bicz

  • 12. Data: 2009-12-01 14:19:43
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Można wstępnie policzyć, ale potem trzeba by było zrobić całą serię
    > eksperymentów. Zadanie jest niebanalne.

    Znalazlem cos - ale az glowa boli - niewykonalne w skromnych warunkach
    http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-82097
    -163753/unrestricted/diss0917.pdf

  • 13. Data: 2009-12-01 15:51:02
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Pikus' pisze:

    > Znalazlem cos - ale az glowa boli - niewykonalne w skromnych warunkach
    > http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-82097
    -163753/unrestricted/diss0917.pdf

    Ta praca opisuje akurat najprostszą wersję takich transformatorów
    (pracujących na modach podłużnych). Do przesuwnika fazowego takie się
    nie nadają - trzeba zrobić pracujące na modach silnie dyspersyjnych
    (falach płytowych). Ale zadanie jest bardzo niebanalne.

    Podejrzewam, że zresztą nie tylko w takich wykonaniu. Realizacja w
    oparciu o inne układy będzie równie trudna, jeśli wręcz nie niemożliwa.

    W. Bicz

  • 14. Data: 2009-12-01 21:04:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik W.Bicz napisał:

    > To się oczywiście zgadza, dlatego też konieczne jest tutaj zastosowanie
    > linii z dyspersją. Opartych np. o fale płytowe (Lamba). Za takie też
    > mogą uchodzić płytowe transformatory piezoelektryczne. Wygląda na to, że
    > wtedy się uda zrobić układ, który ma stałe przesunięcie fazowe dla
    > pewnego zakresu częstotliwości. Ewentualnie może być konieczna
    > stabilizacja temperaturowa.

    Pięknie, mądrze - tylko co to ma wspólnego z zadanym pytaniem? Bo na
    początek należy uświadomić pytającemu że zakres 2.000 - 2.016MHz to
    żaden zakres, zwykły przesuwnik RC powinien wystarczyć. Czyli - panowie,
    bez fajerwerków!

    --
    Darek