  • 41. Data: 2023-01-26 09:01:56
    Temat: Re: Przestrojenie telewizora
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Jaki kurwa prawny aspekt sprawy? Pojebało cie?

    Czytałeś kiedy warunki użytkowania zakupionego w sklepie sprzętu? Co tam
    dla Zenka patenty, własności intelektualne itp duperele.. ma być, jest
    tak jak chcesz ty i basta?

  • 42. Data: 2023-01-26 10:02:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 09:01:40 +0100, Trybun wrote:

    > Kiedyś gadali tak o przestrajaniu radia w paśmie UKF. Lansowany był
    > trend aby kupować nowy sprzęt podczas gdy przestrojenie kosztowało grosze.

    Przestrojenie wcale takie trywialne nie bylo.

    A przy okazji ... moze stary sprzęt byl juz ogolnie nieodpowiedni,
    i wymienic go bylo odpowiednie.

    Jak potem przybyło stacji ... teraz to ja wymagam radia z
    wyswietlaniem czestotliwosci i pamieciami na co najmniej 10 stacji ...
    a i RDS by sie przydal.

    J.

  • 43. Data: 2023-01-26 11:02:20
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 09:01, Trybun pisze:

    > Kiedyś gadali tak o przestrajaniu radia w paśmie UKF. Lansowany był
    > trend aby kupować nowy sprzęt podczas gdy przestrojenie kosztowało grosze.

    Ale potem skala się nie zgadzała z rzeczywistą :(

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 44. Data: 2023-01-26 16:38:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 09:01:59 UTC+1 Trybun napisał(a):
    > Czytałeś kiedy warunki użytkowania zakupionego w sklepie sprzętu? Co tam
    > dla Zenka patenty, własności intelektualne itp duperele.. ma być, jest
    > tak jak chcesz ty i basta?
    Nieźle jesteś pierdolnięty. Najlepsze jest to że sam jesteś złodziejem bo nie ma
    takiego co zawsze oddał co pożyczył, nie ściągał w szkole, nie używał kradzionych
    programów i nie słuchał kradzionej muzyki, nie jechał tramwajem bez biletu.

  • 45. Data: 2023-01-26 21:11:26
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 25.01.2023 o 15:25, yabba pisze:

    > Ale to jest zewnętrzny dekoder, którego Autor wątku nie chce.
    > Szkoda, że nie ma opcji zamiany pilota w drugą stronę. Czyli to dekoder
    > uczy się kodów pilota od TV: Ch+, Ch- itp.

    Oczywiście że istnieje:
    https://blow.pl/produkty/tuner-dekoder-dvb-t2-blow-4
    625fhd-h265-d-2682/
    za niecałe 70zł :)

    Taki mam, po wejściu w tryb programowania z paru centymetrów strzelasz
    w nowego oryginalnym pilotem i uczysz go power on, V+, V-, input.

    Zmiana kanałów do niczego nie jest potrzebna bo to dekoder załatwia..

    --
    pzdr, j.r.

  • 46. Data: 2023-01-26 21:14:05
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 25.01.2023 o 16:52, heby pisze:

    > Ale po co? Co się stało w standardzie nadawania istotnego w czasach
    > kiedy Nokia robiła telewizory kineskopowe, że wymagało to
    > zaprojektowania wymiennego dekodera?
    SECAM/PAL?
    Kablówka?
    Dekoder SAT?
    Było trochę tego...
    --
    pzdr, j.r.

  • 47. Data: 2023-01-26 21:43:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 21:11:26 +0100, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > w nowego oryginalnym pilotem i uczysz go power on, V+, V-, input.
    >
    > Zmiana kanałów do niczego nie jest potrzebna bo to dekoder załatwia..

    Ale teraz telewizor smart, to wiecej przyciskow przydatne :-(

    Mam podobny, i co mnie zaskoczylo - chyba nie ma fotodiody.

    Odbiera swoją diodą IR ?

    J.

  • 48. Data: 2023-01-26 22:02:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/01/2023 21:14, Rutkowski, Jacek wrote:
    > SECAM/PAL?

    Jakiś rynek, na który produkowała Nokia, zmieniał się z PAL na SECAM? Bo
    w drugą stronę problemu nie było: wiele telewizorów ogarniało oba, lub
    Nokia nie sprzedawała tam odbiorników. Nawet taki Neptun D505 miał oba
    systemy i to kosztowało mniej niż wygibasy z kartami.

    > Kablówka?

    W PL kablówka w pełni mieściła się w paśmie TV dowolnego telewizora,
    głównie dlatego, że była tak właśnie projektowana. Zdaje się że w USA
    mieli to jakiś inaczej zrobione, ale w PL nie pamiętam jakichkolwiek
    kłopotów ze strojeniem do kablówki. Może jakies wyjątkowo stare
    telewizory nie sięgały głowicą odpowiednio szeroko, ale to były naprawdę
    wyjatkowo stare złomy.

    > Dekoder SAT?

    Zwyczajowo jest osobny, dość spory i raczej nie zmieści się w TV, a
    późniejsze nawet nie chciały z powodu szyfrowania tego całego porno i
    sprzedwców dywanów z włoch. Nie kojarzę wtedy TV z modułem satelitarnym,
    a teraz można takie czasem spotkać, tylko na tym satelicie który z tym
    działa nie ma czego ogladać.

    > Było trochę tego...

    Niby tak, ale realne potrzeby były znikome. Koszt zaprojektowania
    modułowego TV musiał jakoś równoważyć się z zyskami. Nokia, gdyby miała
    TV tylko SECAM albo tylko PAL, wymienne na fikuśnych kartach, przegrywa
    na rynku z czymkolwiek, co ma oba. Ja bym nie chciał TV, który pewnego
    dnia przestaje działać i trzeba w nim wymieniać moduł, kiedy u sąsiada,
    prawieoryginalny Powasonic z przemytu, nawet nie mrugnał kontrolką po
    zmianie na PAL i nie mrugnął po podpięciu magentowidu NTSC od ciotki ze
    stanów.

    Ja rozumiem modułowośc w systemach automatyki, ale wszystkomający TV
    jest tańszy niż fikuśny modułowy i to była raczej prawda w latach 90.

  • 49. Data: 2023-01-27 09:07:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 22:02:22 UTC+1 heby napisał(a):

> [...]
    > prawieoryginalny Powasonic z przemytu, nawet nie mrugnał kontrolką po
    > zmianie na PAL i nie mrugnął po podpięciu magentowidu NTSC od ciotki ze

    Hmm, to dawało się zrobić "amerykańska automata do wiązania krawata", który
    rozpoznawał SAM (bez przyciskania/przestawiania czegokolwiek) PAL czy SECAM, a
    jeszcze czy NTSC - i to nie dość, że kolor, to jeszczebliczba linii i obrazów - i
    jeszcze podnośną dźwięku?

    Mieliśmy taki kineskopowy daewoo 14", może jeszcze leży w komórce, bo odszedł na
    emeryturę zdrów (grał TV z dekodera, a w poprzednim mieszkaniu bez żadnego dodatku
    kablówkę), i miał na pilocie przycisk "system" - po jego naciśnięciu na ekranie
    pojawiał się napis "ntsc", ale oprócz tego żadnej różnicy.

  • 50. Data: 2023-01-27 09:10:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 26.01.2023 o 10:02, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Jak potem przybyło stacji ... teraz to ja wymagam radia z
    > wyswietlaniem czestotliwosci i pamieciami na co najmniej 10 stacji ...

    Za przestrojenie zapłaciłem grosze a sama usługa wykonana na miejscu. A
    więc nie były to jakieś himalaje dla radiowca.