  • 41. Data: 2012-06-12 14:54:46
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 13:08, atm wrote:

    > Ta przenosnosc laptopow wciaz jest mocno wzgledna:
    > 1. czas pracy na baterii nie pozwala na dluzsza prace poza domem

    Ale daje taką możliwość, w przeciwieństwie do PCta.

    > 2. ekran, nawet matowy mocno ogranicza na zewnatrz; nie mowiac juz o
    > lustrach w ktorych Apple przoduje

    Ile znasz osób zabierających laptopa do pracy w pełnym słońcu na plaży?

    > 3. wiele osob obecnie kupuje laptopy jako zastepstwo komputera
    > stacjonarnego, jednak ten laptop nadal bedzie przez wiekszosc czasu
    > przebywal w jednym, okreslonym miejscu.

    Ale kiedy zechcą zabrać go do drugiego pokoju, nie będą musieli
    przenosić skrzynki, monitora, kabli i całego biurka.

    > Dla takiego przecietnego Kowalskiego dojdzie jeszcze potrzeba
    > podlaczenia i skonfigurowania routera. Jesli bedzie robil to sam,
    > bez zadnej wiedzy to bezpieczenstwo najprawdopodobniej bedzie lezalo.

    Przespałeś pod kamieniem ostatnie dziesięciolecie? Nie pamiętam już,
    kiedy widziałem ostatnio domowy router nie mający domyślnie ustawionego
    szyfrowania. Przeważnie jest to WPA2z jakimś losowym hasłem przyklejonym
    na routerze.

    Wyciągasz jakieś niestworzone problemy na poziomie "a w razie pożaru to
    szybciej wyniesiesz z domu laptopa z cennymi danymi, niż desktop".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 42. Data: 2012-06-12 15:12:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-12 14:54, kamil wrote:

    > Ale daje taką możliwość, w przeciwieństwie do PCta.

    No i co w zwiazku z tym? Przeciez tutaj nie gloryfikuje desktopow.

    > Ile znasz osób zabierających laptopa do pracy w pełnym słońcu na plaży?

    Czyli do jakiego zakresu ograniczysz przenosnosc laptopa, Starbucks sie
    jeszcze lapie?

    > Ale kiedy zechcą zabrać go do drugiego pokoju, nie będą musieli
    > przenosić skrzynki, monitora, kabli i całego biurka.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisalem powyzej, czy wspominalem ja jakichs
    monitorach itd. Wspomnialem jak konczy spora czesc przenosnych komputerow.

> [...]
    >

    > Wyciągasz jakieś niestworzone problemy na poziomie "a w razie pożaru to
    > szybciej wyniesiesz z domu laptopa z cennymi danymi, niż desktop".

    Opisuje rzeczywistosc.
    Po ostatnim update firmware w tp-linku, jednym z nowszych wszystkie
    ustawienia zostaly wyzerowane a w wifi zostaly usuniete wszelkie
    szyfrowania.

    Nie pisze, ze wifi jest do niczego, jest bardzo fajnym rozwiazaniem.
    Jednak nie ma idealnego, kazde ma jakies wady i trzeba byc tego
    swiadomym. Uzytkownicy sprzetu Apple'a pewnie nie odczuja braku gniazdka
    ethernetowego, a jesli komus jednak bedzie brakowalo to za jedyne
    ilestam dolcow bedzie mogl sobie zapchac jedno z dwoch gniazdek
    thunberbolda i miec sliczny zwis na kablu ;P

  • 43. Data: 2012-06-12 15:37:25
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Wt 12 06 2012 9:48, januszek pisze:
    > J.F. napisa?(a):

    > Hmm, oidp to przez to samo zlacze mozesz podlaczyc nie tylko lan ale np
    > monitor, i to razem z dzwiekiem.

    Aż JEDEN model? Emejzing.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 44. Data: 2012-06-12 15:45:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 14:37, ALEX MR wrote:

    > Aż JEDEN model? Emejzing.

    Nie wiem już, co jest żalośniejsze. Fanboje appla lansujący się staniem
    dwie noce po nowego iphone, czy antyboje appla lansujący się swoimi
    przemyśleniami na temat appla pod każdą dyskusją.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 45. Data: 2012-06-12 15:46:31
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > widziałem ostatnio domowy router nie mający domyślnie ustawionego
    > szyfrowania. Przeważnie jest to WPA2z jakimś losowym hasłem przyklejonym

    BZDURA, 9/10 nie ma ustawionego szyfrowania, naklejone są od spodu zazwyczaj
    IP routera + l/p /tez nie w każdym/
    Daje to piękne dojście na praktycznie każdym blokowisku. Siadasz z laptopem
    pomiędzy paroma blokami i masz naście sieci OPEN. Teraz w firmie łapie ich
    9, 4 są otwarte i nie blokowane po MAC-u.

  • 46. Data: 2012-06-12 15:56:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 14:12, atm wrote:

    > No i co w zwiazku z tym? Przeciez tutaj nie gloryfikuje desktopow.

    Po prostu myślałem, że masz jakąś alternatywę dla tych laptopów o
    wątpliwej przenośności.

    > Czyli do jakiego zakresu ograniczysz przenosnosc laptopa, Starbucks sie
    > jeszcze lapie?

    Pytam poważnie. Laptopa noszę między pracą a biurem, czasem zabiorę do
    hotelu przy okazji jakiegoś szkolenia czy urlopu. W niczym mi to słońce
    nie przeszkadza i naprawdę malo znam ludzi, którzy pracują z laptopami
    na zewnątrz.

    > Opisuje rzeczywistosc.
    > Po ostatnim update firmware w tp-linku, jednym z nowszych wszystkie
    > ustawienia zostaly wyzerowane a w wifi zostaly usuniete wszelkie
    > szyfrowania.

    Rozumiem, że podłączenie się do tego nieszyfrowanego wifi, zalogowanie
    do routera, ustawienie szyfrowania i kliknięcie "OK" przerosło twoje
    możliwości i wymagało dorabiania skrętki?

> [...]
    > ilestam dolcow bedzie mogl sobie zapchac jedno z dwoch gniazdek
    > thunberbolda i miec sliczny zwis na kablu ;P

    Podobnie, jak użytkownicy sprzętu Dell/HP/Cotamjeszcze nie potrzebują
    portu RS232, a kiedy zajdzie taka konieczność, przeboleją jakoś
    zwisającą przejściówkę USB.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 47. Data: 2012-06-12 15:57:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 14:46, BaX wrote:

> [...]
    > laptopem pomiędzy paroma blokami i masz naście sieci OPEN. Teraz w
    > firmie łapie ich 9, 4 są otwarte i nie blokowane po MAC-u.

    Wiesz, ale o to pretensje możesz mieć do zacofanych polskich operatorów,
    a Polska jako rynek docelowy dla Appla raczej nie jest zbyt znacząca. Ja
    się od lat z czymś takim nie spotkałem na zachodzie - internet z
    Telewest, Virgin, Orange, BT i teraz TalkTalk.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 48. Data: 2012-06-12 16:03:06
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012 11:06:20 +0100, kamil wrote:

    > Mam w domu 3 laptopy, smartfon i desktopa, jedynie ten ostatni łączy się
    > przez kabel. Mogę śmiało powiedzieć, że w 80% nie potrzebuję już
    > ethernetu do niczego.

    Domowe NASy chyba jeszcze nie wystepuja wifi-only?
    (tak, wiem, nie uzywasz).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 49. Data: 2012-06-12 16:12:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-12 15:56, kamil wrote:

> [...]
    > hotelu przy okazji jakiegoś szkolenia czy urlopu. W niczym mi to słońce
    > nie przeszkadza i naprawdę malo znam ludzi, którzy pracują z laptopami

    Skads wlasnie sie to bierze i wg mnie jest to bateria i przede wszystkim
    ekran.

    > Rozumiem, że podłączenie się do tego nieszyfrowanego wifi, zalogowanie
    > do routera, ustawienie szyfrowania i kliknięcie "OK" przerosło twoje
    > możliwości i wymagało dorabiania skrętki?

    Tak, a router traktuje jako przycisk do papieru.
    Pokazuje Ci, ze bardzo szybko mozna zlikwidowac szyfrowanie i jesli
    ktos nie bedzie uwazny to nie bedzie nawet o tym wiedzial.

    Poza tym czy uwazasz, ze poziom zabezpieczenia dostepu do danych jest
    jednakowy dla kabla i wifi?
    Nie wszyscy siedza jedynie na itunesach i jest im to obojetne czy ktos
    sie wlamie do sieci czy nie.

    > Podobnie, jak użytkownicy sprzętu Dell/HP/Cotamjeszcze nie potrzebują
    > portu RS232, a kiedy zajdzie taka konieczność, przeboleją jakoś
    > zwisającą przejściówkę USB.

    Ale chyba przyznasz, ze port ethernetowy jest wciaz znacznie
    popularniejszy niz rs232?

  • 50. Data: 2012-06-12 16:23:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 13:37:50 +0200, BaX napisał(a):
    > Co takiego elitarnego jest w nagraniu płyty?

    Elita czasami wykonuje czynności nietypowe dla innych grup, wynikające
    z jakichś tradycji i rytuałów, często bezsensowne. Jak np. nagrywanie płyt
    zamiast nagranie czegoś na pendrive lub przesłanie dropboxem :>

    > Ale w takim razie skąd to zdziwienie z ogólnej polewki ze sprzętów dla
    > idiotów spod znaku ogryzka? Lan to podstawa w każdym sprzęcie przeznaczonym
    > do normalnej pracy w sieci, nie zabawy.

    Lan to podstawa w STACJONARNYM komputerze do pracy w sieci. W sprzęcie
    przenośnym podstawą jest wifi.

    > Nawet przegranie kilku GB danych po
    > wifi w w sensownym czasie w większości przypadków to porażka. To że

    A po grzyba ktoś będzie kilka GB przerzucał po wifi? Mówimy o normalnych
    użytkownikach, nie o maniakach backupujących internet czy maniakach
    używających laptopa do obróbki video...

    > nastąpiło ogólne wypłaszczenie w branży IT i teraz produkuje się sprzęt
    > nieużytkowy i usiłuje sprzedać wszystkim nie znaczy że każdemu to odpowiada.

    A cóż to za teza? Jak ktoś chce to kupi sobie notebooka choćby z portem LPT.
    Ogół konsumentów nie potrzebuje tego, RS232, a 90% użytkowników notebooków
    pewnie nigdy nie podłączyła do nich kabla sieciowego. Połowa z nich pewnie
    nawet nie miała kabla ethernetowego w ręku :)

    A co do apple - raczy mi któryś zacytować gdzie twierdzą że przejściówka
    TB-ETH jest "amazing"? To że istnieje jest oczywiste - jak ktoś nie potrafi
    żyć bez eth to sobie kupi, ale prędzej oleje :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944