  • 361. Data: 2012-06-15 23:38:41
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jacek Osiecki

    > A ja po dwóch dellach mam już dość tej firmy. XPS to była porażka nad
    > porażki - co z tego że gwrancja NBD działa świetnie, skoro musiałem z
    > niej korzystać średnio co 2-3 miesiące?

    W sumie to ostatniego Della kupiłem 5 lat temu i nadal go używam (choć w
    międzyczasie dostał więcej pamięci, nowe cpu i kilka dysków), nie wiem
    czy nadal trzymają jakość. Za jakiś rok będę zmieniał, to pewnie się
    przekonam.

  • 362. Data: 2012-06-15 23:41:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym ze wiesz - rownie dobrze moglo byc odwrotnie.
    > Padl switch, kabelki przestaly dzialac, ale szczesliwie wszyscy maja wifi,
    > za wyjatkiem jednego, ktory nie ma , mimo ze i tak ma najdrozszy komupter
    > :-)

    Obawiam się, że Wifi bez switcha nie, chyba że Apple ma swoją definicję
    switcha :-P

  • 363. Data: 2012-06-15 23:55:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 15:05:27 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Tyle, że jednak jest trollowaniem porównywanie netbooka (Air) ze sprzętem
    > zrobionym czysto do gier (bo takim czymś jest XPS.
    > Producent się nawet nie silił na zrobienie tego bardziej przenośnym,
    > przecież większość XPS ma 17", to już nie jest przenośna maszyna.

    Akurat mowa o XPS M1330, który miał być w miarę lekki, mobilny, a przy
    okazji w razie potrzeby sprawny. Miał też wbudowaną kartę UMTS, generalnie
    wszystko super - tylko że wyszedł bubel. Tylko jak do jasnej można było
    podczas konstruowania komputera nie zauważyć tego, co widać jakieś 5 minut
    po jego uruchomieniu?

    > Oprócz tego sporo modeli XPS ma desktopowe procesory, ponieważ to jest
    > linia, w której liczy się właśnie moc, a nie czas pracy na baterii, czy też
    > cichość pracy.

    Nie w tym przypadku - tu był mobilny T7700.

    > Tak, porównywnie XPS z Air, to jest trollowanie czystej wody. Zupełnie jak
    > Pszemol czy Kamiński/Strybywszewski

    Air jest ultrabookiem, tak samo jak nowy XPS 13". O, nawet widzę że procesor
    i karta graficzne są identyczne... Faktycznie, porównywanie Aira z XPSem to
    trollowanie.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 364. Data: 2012-06-15 23:58:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 19:35:55 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > Pitolicie Hipolicie. Na przykład u mojego aktualnego zleceniodawcy w
    > biurze padło Wifi. A informatyk na urlopie. Ale nikomu to nie
    > przeszkadza, bo nikt nie ma problemu z podłączeniem się kablem (o dziwo,

    Jeśli to mała firma, to padnie cały router i tak z wifi jak i z ethernetu
    będą nici. :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 365. Data: 2012-06-16 00:06:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 23:41:46 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
    > Obawiam się, że Wifi bez switcha nie, chyba że Apple ma swoją definicję
    > switcha :-P

    Ale przeciez to nic dziwnego ze jest router internetowy z wifi, a za nim
    switch z wieloma portami. Switch padnie a router dziala ..

    J.

  • 366. Data: 2012-06-16 00:11:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 23:03:20 +0200, J.F. napisał(a):
    > Tak gwoli scislosci to majac w pracy G98, nie chcialo mi sie zamykac i
    > otwierac wszystkich programow na drugi dzien, wiec tylko wylaczalem
    > monitor.

    Nie wytrzymałbym - każda stacjonarka jest zbyt głośna ;) Nawet jak
    zainwestowałem w pagodę na procesor, zostawiałem komputer włączony tylko gdy
    nie byo innego wyjścia.

    > Teraz mam G7, a w zasasadzie WG7 ... ten przezywa okolo tygodnia bedac
    > codziennie wprowadzany w tryb uspienia .. i mam wrazenie ze to wlasnie tego
    > nie lubi ..

    E, dziwne. Mi W7 bardzo grzecznie chodziła bardzo długo bez konieczności
    pełnego rebootu. Może zbyt mało intensywnie eksploatowałem, nie wiem ;)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 367. Data: 2012-06-16 00:26:58
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 22:11:58 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Nie wytrzymałbym - każda stacjonarka jest zbyt głośna ;) Nawet jak
    > zainwestowałem w pagodę na procesor, zostawiałem komputer włączony tylko gdy
    > nie byo innego wyjścia.

    Tak, wiemy, tak samo jak Maki niezawodne. Są głośne nawet te z pasywnym
    chłodzeniem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 368. Data: 2012-06-16 01:08:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 14:21:34 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > co nie znaczy, że są tam błędy, co najwyżej niezaktualizowane indeksy albo
    > journal.

    Z czasem i większe błędy się pokażą.

    > To jest wlasnie różnica - w MacOS MUSISZ tą ikonkę do kosza przeciągnąć
    > (wcześniej zamykając wszystkie okna albo kazując mu pokazać pulpit - to
    > jest dopiero niepotrzebna operacja), w Windows MOŻESZ to zrobić.

    Wiesz co, zanim napiszesz jakąś bzdurę to najpierw sprawdź czy w ogóle ma
    coś wspólnego z rzeczywistością.

    > tak, dokładnie, bo to poruszenie palcami jednej ręki, ctrl+cyfra wymaga
    > dwóch

    Zjechanie kursorem na touchpadzie na sam dół ekranu wymaga odsunięcia palców
    znad klawiatury. Wciśnięcie ctrl+cyfra - nie.

    > w tym momencie mam odpalone 6 programów, bywa, że i 10, przełączenie to
    > poruszenie jednego palca z okolic klawiszy H czy J nad touchpad i tapnięcie
    > tym palcem, ruch około 6 cm.

    A ctrl + klawisz to ruch ok. 1cm, bo dłonie mam dokładnie tam gdzie trzeba.

    > JEDNYM PALCEM. Problem? Tym samym zresztą palcem którego używam do
    > scrollowania, skalowania okien czy przełączania zakładek w Operze.

    Akurat do scrollowania wolę multitouch - nie trzeba trafiać w jakiś wąski
    pasek ani też nie scrolluje się przypadkowo. Ale to już obecnie chyba
    standard.

    > Tak, dokładnie tak. Poza danymi, ale akurat formularze to mi Opera w
    > większości wypełnia za mnie.

    Pozostanę sceptyczny. Chyba że używasz opery z mocnym cachem, co czyni ją
    mocno upierdliwą w użytkowaniu na co dzień. Pomijam już to, że zabawa w
    wyłączanie i potem uruchamianie na nowo programów jest be sensu i tylko
    niepotrzebnie przedłuża proces uruchomienia systemu.

    > To się nazywa version magagement, jest w Wordzie. Wystarczy przeczytać
    > instrukcję.Aaaaa... zapomniałem, Word na macu jest niekoszerny, trzeba się
    > posiłkować protezami jak hibernacja.

    Śmieszny jesteś. Usypianie/hibernacja protezą? Toż to podstawowa
    funkcjonalność jaką powinien mieć każdy system stosowany na urządzeniach
    przenośnych - mam 5 minut, siadam w kawiarni, otwieram komputer i mam
    natychmiast całe środowisko pod ręką w takim stanie w jakim je zostawiłem.
    Po przemyśleniu jednak cofam skasowanie akapitu i nowy tekst, bo poprzedni
    w sumie był lepszy. Ctrl+Z (czy tam CMD+Z w apple) - ale niee, bohaterski
    Waldek nie będzie korzystał z takich fanbojskich udziwnień. On będzie
    zapisywał co 2 sekundy i potem korzytał z odzyskiwania wersji dokumentu.
    Szacun.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 369. Data: 2012-06-16 01:14:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 21:38:41 +0000 (UTC), to napisał(a):
> [...]
    > międzyczasie dostał więcej pamięci, nowe cpu i kilka dysków), nie wiem
    > czy nadal trzymają jakość. Za jakiś rok będę zmieniał, to pewnie się

    Serwisant który przychodził naprawiać mojego della twierdził, że kupowanie
    czegokolwiek z "X" w nazwie to zły pomysł, chyba że chodzi o Alienware M11x.
    Ile w tym prawdy - nie wiem i nie zamierzam już sprawdzać ;)

    A jak już jesteśmy przy dellu i apple - żałosne w Apple jest zmuszanie do
    płacenia 1000zł za przedłużenie gwarancji do 3 lat i serwis inny niż NBD
    onsite... Pozostaje liczyć na to że jest to mało awaryjne :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 370. Data: 2012-06-16 01:17:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 23:26:58 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Tak, wiemy, tak samo jak Maki niezawodne. Są głośne nawet te z pasywnym
    > chłodzeniem.

    Nie miałem okazji sprawdzić, zbyt droga to zabawa była... Byłem skłonny
    płacić kilkaset zł za lepszą obudowę, zasilacz, kartę z pasywnym chłodzeniem
    i pagodę na procesorze - ale płacenie kilka tysięcy za pasywne chłodzenie to
    już lekkie przegięcie. Może teraz takie zabawki są tanie - ale chyba nie, bo
    jakoś nie widzę wielkiego wysypu bezwiatrakowych stacjonarek.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944