  • 231. Data: 2012-06-13 16:29:53
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-13, o godz. 13:57:30
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Przy wersji PRO faktycznie powinna być standardem możliwość
    > wyjęcia/podmiany dysku twardego i RAMu. Całe szczęście, że są też
    > normalne, nie-retinowe MBPro, które mają nadal normalną budowę.
    > Pytanie jak długo jeszcze...

    Widzisz - ja nie bardzo wyobrażam sobie oddanie do serwisu komputera z
    dyskiem o ile to nie on jest uszkodzony. Bo zawiera on dane moje/firmy.
    Producenci komputerów (Dell, HP, Lenovo, Asus - te wysyłałem ostatnio)
    nie robią z tym żadnych problemów. Tu niestety Twoje dane jadą wraz ze
    sprzętem i nie masz pojęcia co z nimi się dzieje. W razie awarii nie
    wyjmiesz dysku i nie skopiujesz danych od ostatniego backupu.

    > A powiesz mi co złego jest w backupowaniu w tle na NASa udającego time
    > machine? Serio pytam, nie widzę w tym niczego zdrożnego...

    A gdzie napisałem że źle? Po WiFi jest po prostu zdecydowanie wolniej
    więc trwa to dłużej. Poza tym Time Machine ma dość słabe zabezpieczenie
    przed nieautoryzowanym dostępem.

    Zdrówko

  • 232. Data: 2012-06-13 16:35:11
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 16:29:53 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > sprzętem i nie masz pojęcia co z nimi się dzieje. W razie awarii nie
    > wyjmiesz dysku i nie skopiujesz danych od ostatniego backupu.

    Gwoli ścisłości (nie chcę kłamać jak Apple i jego wyznawcy):
    Dysk w Air i nowym Pro jest wymienny.
    Jak się przyjrzeć fotce, to widać złącze SSD oraz śrubkę trzymającą moduł z
    drugiej strony. Są nawet zamienniki o większej pojemności. Apple nawet
    kiedyś prawnie próbowało zablokować ich sprzedaż.
    Tyle, że jak znam Apple, to otwarcie obudowy żeby wyjąć dysk będzie
    skutkowało utratą gwarancji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 233. Data: 2012-06-13 16:52:57
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu Śr 13 06 2012 16:29, Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > Widzisz - ja nie bardzo wyobrażam sobie oddanie do serwisu komputera z
    > dyskiem o ile to nie on jest uszkodzony. Bo zawiera on dane moje/firmy.

    Nie backupujesz w chmurze?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 234. Data: 2012-06-13 17:07:16
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    No i kolejna garść faktów: dysk faktycznie jest wymienny, za to bateria
    raczej zupełnie nie - jest solidnie PRZYKLEJONA do obudowy
    http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook-Pro-with-Reti
    na-Display-Teardown/9462/3

    Wracając do tematu grupy:
    - w iPhone 3G/3GS było łatwo wymienić pęknięty digitizer, bardzo trudno
    baterię
    - w iPhone 4/4S jest bardzo łatwo wymienić baterię, bardzo trudno
    digitizer.
    - w iPhone 5 _najprawdopodobniej_ i jedno i drugie będzie prawie niemożliwe
    do wymiany, bo bateria ląduje znowu na spodzie obudowy jak w 3/3GS na
    solidnej warstwie kleju, za to ekran będzie solidnie sklejony i przyklejony
    jak w iPadzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

  • 235. Data: 2012-06-13 18:02:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-06-2012 13:30, Jacek Osiecki pisze:
    > Rozumiem że samochód też kupujesz w wersji bez koloru metalic i wyłącznie na
    > stalowych felgach, co więcej - wyśmiewasz każdego posiadacza samochodu
    > (dowolnej klasy) który ma lakier metalic i alufelgi?

    Rozumiesz chociaż na co odpisujesz? Przecież to Twój sprzęcior
    systematycznie kastrują z wyposażenia. No chyba że błyszczący samochód
    na alufelgach bez klimatyzacji, audio i elektryki oferujący te same
    osiągi za 100% większą cenę jest dla Ciebie szczytem marzeń - w takim
    razie współczuję. Ja wolę mieć wszystko.

    --
    Pozdr.

  • 236. Data: 2012-06-13 18:06:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-06-2012 13:23, Jacek Osiecki pisze:
    > Dodanie innego ekranu było technicznie możliwe, dodanie ethernetu wymusiłoby
    > niepotrzebne zwiększanie rozmiarów notebooka.

    O ile?
    No i fakt że eth nie jest emejzing. Co innego taka emejzing rozdziałka.
    Spójrz jaką mam rozdzielczość w moim 15,4! Co prawda na ch.. mi
    potrzebna aż taka duża, ale mam najwięcej!!

    --
    Pozdr.

  • 237. Data: 2012-06-13 18:15:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-06-2012 13:26, Jacek Osiecki pisze:
    > U tych kilku osób które nie przeżyją bez tego pudełka na drutach. Tylko dla
    > nich firma ma wszystkim wciskać RS-232? Może jeszcze centronics, bo zdarzają
    > się jeszcze działające drukarki z tym portem?

    Tradycyjne sprowadzenie tematu do absurdu przez fanboja.
    I tak jedną z lepszych opowiastek były MMSy. Gdy brakowało tej
    funkcjonalności MMS był przeżytkiem (kto by tego używał??), jednak po
    ich wprowadzeniu stały się one od razu emejzing czym do dziś chwali się
    apple.

    --
    Pozdr.

  • 238. Data: 2012-06-13 18:49:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 18:15:42 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > funkcjonalności MMS był przeżytkiem (kto by tego używał??), jednak po
    > ich wprowadzeniu stały się one od razu emejzing czym do dziś chwali się

    Zainspirowałeś mnie do poszukiwań:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/357d481dc7e0af4a
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/7084ee98d6de3a27
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/ddec35dab05e97b3
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/e2c9ebcebca30df8
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/41200646f9538813
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /msg/ff1491a0f069ad03
    i setki innych.
    Piękna menażeria z czeluści KF
    I te argumenty, że MMS, VoIP, nawigacja turn-by-turn i cośtam jeszcze są
    niepotrzebne, bo jakby były potrzebne, to byłyby w systemie.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 239. Data: 2012-06-13 21:04:21
    Od: atm <...@v...pl>

    Male podsumowanie nowego MBP:
    http://applefobia.blox.pl/2012/06/MacBook-Pro-z-Reti
    na.html

  • 240. Data: 2012-06-13 21:21:40
    Od: atm <...@v...pl>

    Mozna spokojnie pobic cenowo MBP.
    Stosujac najlepsze komponenty wyszlo 8200 USD:
    http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?c
    =us&cs=555&fb=1&l=en&model_id=precision-m6600&oc=bwc
    t84b-ptg&s=biz&vw=classic