  • 11. Data: 2009-02-04 14:48:32
    Temat: Re: Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    > Myślę, że jeśli będzie napięcie 230 V z dwóch faz obniżone regulatorem, to
    > prąd rozłoży się na 2 fazy czyli będzie mniejszy.
    >
    > Może się mylę? Dlatego pytam.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Narysuj to sobie na kartce i popatrz jak (i jaki) prąd popłynie w ubu
    przypadkach.
    -
    Dus

  • 12. Data: 2009-02-04 14:50:27
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skąd taki dławik wziąć? Z alledrogo?

    A tego to nie wiem. Skąś by trzeba wymontowac, bo nowy na zamówienie będzie
    drogi

    > Wstawić go między przewód elektrody i trafo?

    Myślałem o pierwotnej stronie. Taki dławik będzie miał cieńsze uzwojenie.
    Na upartego transformator 24V, jego niskonapięciowa strona powinna być
    dobra. Trafo 1kVA :-)

  • 13. Data: 2009-02-04 14:58:46
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    To po co podpinać miedzyfazowo?

    > Jeśli twoim celem jest zmiejszenie prądu obciążenia i upierasz się przy
    > tej spawarce,
    > to właściwym rozwiązaniem jest wielofazowy prostownik zasilający
    > jednofazowy falownik,
    > który zasili z kolei spawarkę.
    > Rozwiązanie słabo umocowane ekonomicznie, ale czego sie nie robi dla
    > zabawy bądź z przyzwyczajenia.

    Porponuję:
    1. Wymienić zabezpieczenie na inne - 16A z literką D lub większe (nie wiem
    jaka instalacja, co i jak - w sumie powinien to zrobić elektryk)
    Jak nie pomoże (nie można wymienić)
    2. Sprzedać spawarkę i kupić inną
    Jak nie można sprzedać
    3. Przewinąć (rdzeń pewnie spawany) trafo na 400V lub kupić
    _autotransformator_ 400V/230V o mocy adekwatnej do spawarki. Transformator
    chyba będzie trochę za duży.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2009-02-04 15:03:13
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To po co podpinać miedzyfazowo?

    żeby obniżyć prąd pobierany, bo teraz pobiera max 41 A

    > 2. Sprzedać spawarkę i kupić inną

    Kupiłem inną, ale tamta mi zalega.

  • 15. Data: 2009-02-04 17:08:49
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > żeby obniżyć prąd pobierany, bo teraz pobiera max 41 A

    Napisałem w pierwszym swoim poście: podłączenie międzyfazowe spowoduje
    zwiększenie prądu, bo przy 400V (zamiast 230V) popłynie większy prąd.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2009-02-04 17:13:08
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    > żeby obniżyć prąd pobierany, bo teraz pobiera max 41 A

    Jakim cudem?
    Jak podłączysz trafo 230V to 400V to się pięknie nasyci
    Prąd chwilowy będzie w kA
    Twój triak chyba by musiał mieć mikroprocesor, by wiedzieć, ze się ma
    załączać po szczycie sinusoidy.
    Iskrząca elektroda natychmiast go ogłupi i z tyrystora zrobi się dymistor

  • 17. Data: 2009-02-05 06:23:48
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > Witam
    >
    > Mam spawarkę 1 fazową, która bierze ogromny prąd i tak się zastanawiam czy
    > by nie zrobić z niej 2-fazowej, już o tym kiedyś pisałem, ale wybiliście
    > mi z głowy pomysł, ale teraz mam inny :-)
    >
    > Jakby tak podłączyć transformator do dwóch faz przez regulator na triaku,
    > który obcina sinusoidę i ustawić go na te 250 V żeby było z dwóch faz a
    > nie z jednej. Będzie działać?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    poszukaj spawarki inwertorowej ktora ma prostownik na wejsciu, zasilajacy
    przetwornice. wtedy mozesz uzyc zamiast niego prostownika dwu lub nawet
    trojfazowego .

  • 18. Data: 2009-02-05 06:25:08
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    www.allegro.pl ;)

  • 19. Data: 2009-02-05 06:25:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, February 5, 2009, 7:23:48 AM, you wrote:

    > poszukaj spawarki inwertorowej ktora ma prostownik na wejsciu, zasilajacy
    > przetwornice. wtedy mozesz uzyc zamiast niego prostownika dwu lub nawet
    > trojfazowego .

    Bardzo się mylisz. Przy zasilaniu jednofazowym za prostownikiem masz
    320V, przy większej ilości faz - 560V. Różnica jest duża i istotna,
    szczególnie, gdy kondensatory za mostkiem sa na 400V.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2009-02-05 06:30:05
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    ihi wrote:

> [...]
    >
    > Myślałem o pierwotnej stronie. Taki dławik będzie miał cieńsze uzwojenie.
    > Na upartego transformator 24V, jego niskonapięciowa strona powinna być
    a moze dolozyc tez kondensator ? tak na poprawienie wspolczynnika mocy