    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Date: Sun, 13 Aug 2017 13:28:29 +0200

    W dniu 12.08.2017 o 16:19, Pszemol pisze:
    > "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

    > Ja właśnie przeczytawszy o Twojej wkrętarce przypomniałem sobie o swojej
    > :-)
    > Miałem fajnego, małego wkrętaka SKIL z przegubem w połowie, jak pistolet.
    > Zagrzebany gratami w szafie - oczywiście 0 voltów, w środku dwa ogniwa
    > NiCd.
    >
    > Próba ładowania ich ładowarką dostarczoną z wkrętarką niepowiodła się...
    >
    > Ładowarka jest bardzo prymitywna, wygląda jak zasilacz wtyczkowy do ściany
    > z kabelkiem zakończonym banankiem, zero sygnalizacji ładowania/naładowania.

> [...]

    No coś Ty? Zagiąłeś konstruktorów na amen! :)

    Może nie wiesz, ale napięcie nie jest jedynym parametrem mającym wpływ
    na ładowanie akumulatora.

    W szczególnym przypadku będąc kiedyś właścicielem motocykla marki WSK
    125, nie mając czym naładować akumulatora do niego (6V) , ładowałem go z
    powodzeniem wprost z sieci 220V, przez jedną diodę i regulując prąd
    ładowania 100 watową żarówką.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: