  • Data: 2021-08-12 10:47:14
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2021 o 10:14, J.F pisze:

    > Gdyby ich nie scigac, to pewnie byloby ich znacznie wiecej, i procent
    > bylby spory.

    Wiem - mi nie musisz tłumaczyć - to nie mój pomysł, żeby odpuścić
    pijanym kierowcą w b sumie powodują pomijalny procent zgonów:P

    > Zmarlych w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowcow
    > samochodow, czy w wypadkach "z udzialem osob nietrzezwych"?

    No przedpisca pisał, że właśnie spowodowanych a nie z udziałem. Żeby
    uściślić - 8,6 procent wypadków nie zgonów, ale z tego co pamiętam
    wypadki z udziałem pijanych miały większe "fatal ratio" więc może dobić
    do 10%, co by się pokrywało z tym co kiedyś wyliczałem - co 10 trup to
    sprawstwo "pijanego kierowcy". Z drugiej strony jak już pisałem "pijanym
    kierowcą" zostaje się w polsce dość łatwo i w "dobrych" czasach 2/3 z
    nich byłoby trzeźwymi za odra - chętnie poznałbym statystyki tylko dla
    tych powyżej 0,5 promila. Mam wrażenie że dramatycznie by się nie
    różniły, bo ci na rowerach i 0,2 to wiele moim zdaniem nie wziosą (plus
    na rowerach zabijają głównie siebie).

    --
    Shrek