    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przeniesienie numeru do kolejnego z rzędu operatora
    Date: Mon, 27 Sep 2010 00:42:35 +0200

    On Sun, 26 Sep 2010 16:22:53 +0200, Paweł Gąska wrote:
    >W odpowiedzi na maila od J.F.

    >jasne, bo baza danych tych paru-nastu/dziesięciu milionów samochodów to
    >pewnie setki TB są <lol>

    Zalezy - jak sie chce miec skany oryginalnych dokumentow, to moga i TB
    wyjsc.

    Tak czy inaczej Cepik kosztowal kilkaset milionow i chyba nadal wplywa
    do niego kilkadziesiat mln rocznie, mimo ze niektorym sie moze wydawac
    ze to projekt godny zaliczenia na studiach :-)

    Tak czy czy inaczej - poki cepiku nie bylo, numery musialy byc
    "zlokalizowane".

    Zreszta w takich bogatych Niemczech nadal sa numery regionalne, tak
    jak u nas, albo nawet i gorzej :-)

    >jakoś banki dają sobie radę, a każdy ma nie jedno konto i tam zmiany są co chwilę,

    Byl czas gdy nie dawaly i tez miales konto w oddziale a nie w banku.
    To wszystko wymaga techniki, ktora mamy od niedawna.

    >o tyle śmieszne, że baza danych już jest, ostatnio Pani sprawdzała mi
    >czy mam przegląd... wykręciła jakiś numer (nie zaglądała do teczki) i
    >było cyt. "sprawdź mi w bazie czy Pan XXX ma przegląd"... jakby co
    >komputer stał przed tą Panią również :]

    Pomysl systemowo - trudno zeby w teczce byly przeglady.
    Chyba zeby tak nakazac diagnostom wysylanie zaswiadczen do urzedow.
    Prawda jaka ta wladza dobra byla od Stalina do Walesy ?

    Dopiero jak powstal centralny komputer, to byl sens uruchomic
    teletransmisje.

    >czerwonych blach mówisz nie dają?? szkoda, że miesiąc temu nie zrobiłem
    >zdjęcia jak wyglądają czerwone blachy i jeszcze Pani miała pretensje, że

    Od lat nie widzialem czerwonych blach. Pewnie jakis szczegolny
    przypadek, gdzie sa przewidziane.

    >dziury w nich wywierciłem, bo one są tylko wypożyczone??!! (taaaa... za
    >130zeta!) ale nie potrafiła wyjaśnić jak ja miałem z nimi jeździć... w
    >bagażniku je miałem trzymać??

    Bylo sie klocic i pisac do UOKiK :-)
    Ze zwyklymi tablicami zreszta podobnie - zaplaciles, a na koniec do
    zwrotu.

    >u nas też tak można... za bagatela jakieś 1.5kPLN :]

    Chyba nie mozna - to beda tablice jednorazowe, tzn na jeden pojazd ?

    J.