-
11. Data: 2009-10-21 12:43:15
Temat: Re: Przeniesienie numeru
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:
> Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.
O, to jednak. I to juz pare lat... Przegapilem.
MJ
-
12. Data: 2009-10-21 12:59:26
Temat: Re: Przeniesienie numeru
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:05:58 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):
>> Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie
>> nie wyjaśnił.
>>
> https://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/
nd_wz_um.nsf/0/8E98A47320120882C12572DD00329783?Open
Document
Dziękuję.
Coś mi mówi, że Polkomtel chyba jeszcze nie zaprzestał tej praktyki.
Chyba że ludziom się wciąż wydaje coś takiego.
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <==
-
13. Data: 2009-10-21 13:08:42
Temat: Re: Przeniesienie numeru
Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
coolina wrote:
> > U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31
> takich bredni dawno nie czytalam.
> O KC słyszało się?
Wyjaśnisz?
Jakub
-
14. Data: 2009-10-21 13:56:40
Temat: Re: Przeniesienie numeru
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
Michal Jankowski pisze:
> Nie, nie wszyscy.
Nie będę się kłócił tylko odeślę do lektury najnowszego regulaminu np Orange
§ 20 - Wypowiedzenie, rozwiazanie i wygasniecie umowy
6. Abonent może wypowiedziec umowe o swiadczenie usług
telekomunikacyjnych w każdym czasie, z zastrzeeniem § 20 pkt 7 i 8, ze
skutkiem prawnym nie wczesniej, niż na koniec okresu rozliczeniowego
nastepujacego bezposrednio po okresie rozliczeniowym, w którym Orange
Biuro Obsługi Klienta otrzymało pismo Abonenta o wypowiedzeniu umowy.
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/3813/3904810
.pdf
--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027
-
15. Data: 2009-10-21 14:12:48
Temat: Re: Przeniesienie numeru
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
>>> A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
>>> ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze
>>> wszystkimi tego konsekwencjami.
>> Nie tylko Plus lecz wszyscy operatorzy bo zgodnie z regulaminami okres
>> wypowiedzenia musi zawierać jeden pełen okres rozliczeniowy (liczony
>> okrasami billingowymi).
>> Czyli wypowiedzenie trwa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego +
>> cały kolejny.
> Jesteś w mylnym błędzie :-) Przez lata PLK uważał, że jeśli
> wypowiedzenie wpłynęło 21 dnia miesiąca, to dziś zaczął się jego bieg,
> niezależnie od tego, co było napisane w samym piśmie.
Teraz dopiero zaskoczyłem o co Ci chodziło.
Jak pracowałem jeszcze w Orange to przy przenoszeniu numerów np z Plusa
klientom w Plusie liczono termin wypowiedzenia tak, że rozwiązanie umowy
wypadało ostatniego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego i tą zasadę
chyba wszyscy stosują.
--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027
-
16. Data: 2009-10-21 14:45:07
Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Od: "coolina" <c...@w...ppl>
>> takich bredni dawno nie czytalam.
Z godnie z nowelizacjom ustawy
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,85/po
z,716,ustawa-z-dnia-24-kwietnia-2009-r-o-zmianie-ust
awy---prawo-telekomunikacyjne.html
Art. 71a mówi:
"Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego
numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług BEZ zachowania
terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku
abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług
w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia,
nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną
proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.";
Oznacza to, że idziesz do nowego opa, wypowiadasz przez niego umowę z
wybraną DATĄ staremu i PŁACISZ TYLKO za okres od DATYdo końca okresu
rozliczeniowego. W szczególnośći jeśli DATA jest końcem okresu nie płacisz
nic.
Oczywiście jeśli miałeś PROMOCJĘ czyli ulgę to mósisz zapłacic tę część ulgi
która jeszcze została nieskonsumowana.
Ania
-
17. Data: 2009-10-21 16:18:16
Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
coolina pisze:
>>> takich bredni dawno nie czytalam.
>
>
> Z godnie z nowelizacjom ustawy
>
> http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,85/po
z,716,ustawa-z-dnia-24-kwietnia-2009-r-o-zmianie-ust
awy---prawo-telekomunikacyjne.html
>
>
> Art. 71a mówi:
>
> "Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego
> numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług BEZ zachowania
> terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku
> abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług
> w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia,
> nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
> powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną
> proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.";
>
> Oznacza to, że idziesz do nowego opa, wypowiadasz przez niego umowę z
> wybraną DATĄ staremu i PŁACISZ TYLKO za okres od DATYdo końca okresu
> rozliczeniowego. W szczególnośći jeśli DATA jest końcem okresu nie płacisz
> nic.
>
> Oczywiście jeśli miałeś PROMOCJĘ czyli ulgę to mósisz zapłacic tę część ulgi
> która jeszcze została nieskonsumowana.
Masz racje i się mylisz za razem.
cyt
W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty
dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty
abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata
abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
czyli przy założeniu, że okres wypowiedzenia to:
§ 20 - Wypowiedzenie, rozwiazanie i wygasniecie umowy
6. Abonent może wypowiedziec umowe o swiadczenie usług
telekomunikacyjnych w każdym czasie, z zastrzeeniem § 20 pkt 7 i 8, ze
skutkiem prawnym nie wczesniej, niż na koniec okresu rozliczeniowego
nastepujacego bezposrednio po okresie rozliczeniowym, w którym Orange
Biuro Obsługi Klienta otrzymało pismo Abonenta o wypowiedzeniu umowy.
Przy takim układzie okres wypowiedzenia trwa zawsze do końca okresu
rozliczeniowego + cały następny, więc jakby nie patrzeć i tak trzeba
jedno pełne abo zapłacić dotychczasowemu opowi.
--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027
-
18. Data: 2009-10-21 16:38:53
Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Od: "coolina" <c...@w...ppl>
> Masz racje i się mylisz za razem.
nie mylem sie.
Ustawa jest nadrzędna w stosunku do regulaminu i ona jasno daje prawo
wypowiedzenia W PRZYPADKU PRZENOSZENIA bez zachwania terminu.
Jesli chciałbyś sam wypowiedzieć z innego powodu to jak najbardzej masz
recję i wypowiedzenie liczy się na konieć or. Sam to zresztom przećwiczyłam
Ania
-
19. Data: 2009-10-21 17:25:54
Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>
coolina pisze:
>> Masz racje i się mylisz za razem.
>
> nie mylem sie.
>
> Ustawa jest nadrzędna w stosunku do regulaminu i ona jasno daje prawo
> wypowiedzenia W PRZYPADKU PRZENOSZENIA bez zachwania terminu.
> Jesli chciałbyś sam wypowiedzieć z innego powodu to jak najbardzej masz
> recję i wypowiedzenie liczy się na konieć or. Sam to zresztom przećwiczyłam
cyt.
....może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług BEZ zachowania
terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim
przypadku abonent _jest obowiązany_ do uiszczenia opłaty dotychczasowemu
dostawcy usług *w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za
okres wypowiedzenia*,
mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa
okres wypowiedzenia.
Pokaż mi w ustawie zapis mówiący ile trwa okres wypowiedzenia to
przyznam Ci rację.
--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027
-
20. Data: 2009-10-21 17:41:21
Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Od: "coolina" <c...@w...ppl>
> mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa okres
> wypowiedzenia.
Ustawa w ww pkt mówi : zero.
jk