  • 11. Data: 2009-10-21 12:43:15
    Temat: Re: Przeniesienie numeru
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

    O, to jednak. I to juz pare lat... Przegapilem.

    MJ

  • 12. Data: 2009-10-21 12:59:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:05:58 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > https://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/
    nd_wz_um.nsf/0/8E98A47320120882C12572DD00329783?Open
    Document

    Dziękuję.
    Coś mi mówi, że Polkomtel chyba jeszcze nie zaprzestał tej praktyki.
    Chyba że ludziom się wciąż wydaje coś takiego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-10-21 13:08:42
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    coolina wrote:
    > takich bredni dawno nie czytalam.
    > O KC słyszało się?

    Wyjaśnisz?

    Jakub

  • 14. Data: 2009-10-21 13:56:40
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Nie, nie wszyscy.

    Nie będę się kłócił tylko odeślę do lektury najnowszego regulaminu np Orange

    § 20 - Wypowiedzenie, rozwiazanie i wygasniecie umowy
    6. Abonent może wypowiedziec umowe o swiadczenie usług
    telekomunikacyjnych w każdym czasie, z zastrzeeniem § 20 pkt 7 i 8, ze
    skutkiem prawnym nie wczesniej, niż na koniec okresu rozliczeniowego
    nastepujacego bezposrednio po okresie rozliczeniowym, w którym Orange
    Biuro Obsługi Klienta otrzymało pismo Abonenta o wypowiedzeniu umowy.

    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/3813/3904810
    .pdf

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 15. Data: 2009-10-21 14:12:48
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jesteś w mylnym błędzie :-) Przez lata PLK uważał, że jeśli
    > wypowiedzenie wpłynęło 21 dnia miesiąca, to dziś zaczął się jego bieg,
    > niezależnie od tego, co było napisane w samym piśmie.

    Teraz dopiero zaskoczyłem o co Ci chodziło.

    Jak pracowałem jeszcze w Orange to przy przenoszeniu numerów np z Plusa
    klientom w Plusie liczono termin wypowiedzenia tak, że rozwiązanie umowy
    wypadało ostatniego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego i tą zasadę
    chyba wszyscy stosują.

  • 16. Data: 2009-10-21 14:45:07
    Temat: Re: Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    Z godnie z nowelizacjom ustawy

    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,85/po
    z,716,ustawa-z-dnia-24-kwietnia-2009-r-o-zmianie-ust
    awy---prawo-telekomunikacyjne.html

    Art. 71a mówi:

    "Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego
    numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług BEZ zachowania
    terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku
    abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług
    w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia,
    nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
    powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną
    proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.";

    Oznacza to, że idziesz do nowego opa, wypowiadasz przez niego umowę z
    wybraną DATĄ staremu i PŁACISZ TYLKO za okres od DATYdo końca okresu
    rozliczeniowego. W szczególnośći jeśli DATA jest końcem okresu nie płacisz
    nic.

    Oczywiście jeśli miałeś PROMOCJĘ czyli ulgę to mósisz zapłacic tę część ulgi
    która jeszcze została nieskonsumowana.

    Ania

  • 17. Data: 2009-10-21 16:18:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    coolina pisze:

> [...]
    > nic.
    >
    > Oczywiście jeśli miałeś PROMOCJĘ czyli ulgę to mósisz zapłacic tę część ulgi

    Masz racje i się mylisz za razem.

    cyt
[...]

    czyli przy założeniu, że okres wypowiedzenia to:

[...]

    Przy takim układzie okres wypowiedzenia trwa zawsze do końca okresu
    rozliczeniowego + cały następny, więc jakby nie patrzeć i tak trzeba
    jedno pełne abo zapłacić dotychczasowemu opowi.

  • 18. Data: 2009-10-21 16:38:53
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Masz racje i się mylisz za razem.

    nie mylem sie.

    Ustawa jest nadrzędna w stosunku do regulaminu i ona jasno daje prawo
    wypowiedzenia W PRZYPADKU PRZENOSZENIA bez zachwania terminu.
    Jesli chciałbyś sam wypowiedzieć z innego powodu to jak najbardzej masz
    recję i wypowiedzenie liczy się na konieć or. Sam to zresztom przećwiczyłam

    Ania

  • 19. Data: 2009-10-21 17:25:54
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    coolina pisze:

> [...]
    > recję i wypowiedzenie liczy się na konieć or. Sam to zresztom przećwiczyłam

    cyt.
[...]

    mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa
    okres wypowiedzenia.
    Pokaż mi w ustawie zapis mówiący ile trwa okres wypowiedzenia to
    przyznam Ci rację.

  • 20. Data: 2009-10-21 17:41:21
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa okres
    > wypowiedzenia.

    Ustawa w ww pkt mówi : zero.

    jk