  • 1. Data: 2011-03-17 14:15:55
    Temat: Przemysłowy siłownik elektromagnetyczny
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.
    Poszukuję jakiejś firmy w Polsce posiadającej w ofercie siłowniki
    elektromagnetyczne dwustronnego działania. Pneumatycznych od wyboru do
    koloru. Potrzebuję coś w stylu tego na zdjęciu
    http://www.control.slupsk.pl/silownik.jpg
    Korpus o długości 160mm i fi=100mm. W środku dwie cewki AC230V i
    przesuwający się w nich ruchomy rdzeń o skoku 15mm. Ot taka większa
    wersja zwrotnicy od kolejki PIKO ;-)
    Mam takie trzy siłowniki ze spalonymi cewkami. Konstrukcja prosta jak
    budowa cepa, ale "niemiaszki" postarali się aby nikt sobie przypadkiem
    nie próbował przewinąć cewek. Pokrywy cylindra spasowane, wprasowane
    chyba na gorąco i jeszcze zawalcowane. Po kilku godzinach walki
    szlifierką i stosownym impulsatorem kinetycznym udało mi się jakoś zdjąć
    jedną pokrywę uzyskując dostęp do jednej cewki. Na pozostałe pięć pokryw
    nie mam już siły i nerwów ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-03-17 14:40:46
    Temat: Re: Przemysłowy siłownik elektromagnetyczny
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2011 15:15:55 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:
> [...]
    >Korpus o długości 160mm i fi=100mm. W środku dwie cewki AC230V i
    >przesuwający się w nich ruchomy rdzeń o skoku 15mm. Ot taka większa

    A szybkie, mocne i trwale ma to byc ?
    Bo 15mm to maja silowniki od centralnych zamkow samochodowych.
    Tylko one sa na 12V DC z silnikiem w srodku.

> [...]
    >nie próbował przewinąć cewek. Pokrywy cylindra spasowane, wprasowane
    >chyba na gorąco i jeszcze zawalcowane. Po kilku godzinach walki

    No wiesz - przemyslowe zastosowania i przemyslowa cena zobowiazuje -
    solidne ma byc :-)

    >szlifierką i stosownym impulsatorem kinetycznym udało mi się jakoś zdjąć
    >jedną pokrywę uzyskując dostęp do jednej cewki. Na pozostałe pięć pokryw
    >nie mam już siły i nerwów ;-)

    Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-03-17 14:57:47
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 17.03.2011 15:40, J.F. pisze:

    > A szybkie, mocne i trwale ma to byc ?
    > Bo 15mm to maja silowniki od centralnych zamkow samochodowych.
    > Tylko one sa na 12V DC z silnikiem w srodku.

    Takie rozwiązanie odpada.

    > No wiesz - przemyslowe zastosowania i przemyslowa cena zobowiazuje -
    > solidne ma byc :-)

    Zastosowanie jak najbardziej przemysłowe, tylko czemu solidne równa się
    nierozbieralne ? ;-)

    > Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)

    Podczas prób stopniowo zwiększałem wartość serwisowej delty Dirac'a, ale
    mnie się impulsator skończył ;-) a i większego wektora nie ma gdzie
    przyłożyć...

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-03-17 15:23:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Mar 2011 15:57:47 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >Zastosowanie jak najbardziej przemysłowe, tylko czemu solidne równa się
    >nierozbieralne ? ;-)

    Bo z solidnosci wynika taka technologia.
    I moze ktos nie doczytal specyfikacji, bo cewka tez powinna byc
    solidna i sie nie palic :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-03-17 15:27:34
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> napisał(a):

    > Pokrywy cylindra spasowane, wprasowane
    > chyba na gorąco i jeszcze zawalcowane.

    Jeśli stanowią obwód magnetyczny to musi być tak zrobione, by miało siłę.

  • 6. Data: 2011-03-17 15:27:44
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>