  • 41. Data: 2016-06-18 11:19:09
    Temat: Re: Przekaźnik półprzewodnikowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, June 18, 2016, 9:29:24 AM, you wrote:

    > Nie.

    Na pewno pamiętasz, tylko nazwy nie kojarzysz. Charakterystyczne
    pudełka, zasilanie 24V. Później TELPOD próbował jako grubowarstwowe
    hybrydowe to produkować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2016-06-18 13:04:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:18710277879.20160618111909@pik-net.pl.invalid..
    .

    > Na pewno pamiętasz, tylko nazwy nie kojarzysz. Charakterystyczne
    > pudełka, zasilanie 24V. Później TELPOD próbował jako grubowarstwowe
    > hybrydowe to produkować.

    Pudło.
    Obejrzałem zdjęcia - nigdy tego nie widziałem.

    Gdzie miałbym się na to natknąć? W Bomisie? Bomis był dla mnie jedynym
    źródłem elementów. Przypuszczam, że to było coś aktualne przez może kilka
    lat i wystarczy kilka lat różnicy aby się z tym minąć. W liceum już miałem
    dostęp do pojedynczych TTL. Na wykładzie inauguracyjnym na studia ktoś
    wyciągnął z pudełeczka, pieczołowicie zawinięty scalak i pokazał, że to jest
    mikroprocesor. Od początku studiów TTLe były dla mnie dostępne do wyboru do
    koloru (w akademiku u Wietnamczyków (po wojnie było ich (Wietnamczyków, nie
    TTLi) u nas mnóstwo, nawet prawie pół jednej dzielnicy)). Przyzwyczajony do
    tworzenia bazy elementów (aby było jak będzie potrzebne) kupowałem po 10szt
    każdego potencjalnie ciekawego numerka i dopiero rok temu wywaliłem
    większość.

    Jeszcze przed TTL z techniką logiczną miałem tylko tyle do czynienia, że
    tata mi skądś przyniósł chyba uszkodzoną płytkę 10x16cm z długim złączem z
    jednej strony na której było tak coś koło 20 tranzystorów. Nie
    rozrysowywałem schematu, zapamiętałem to jako fragment jakiegoś komputera.
    Wylutowałem sobie wszystkie elementy.
    P.G.

  • 43. Data: 2016-06-18 13:11:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-06-18 o 13:04, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    .

    > Pudło.
    > Obejrzałem zdjęcia - nigdy tego nie widziałem.

    Ja też, chociaż o tym słyszałem. Pierwszy raz od brata, potem gdzieś tam
    się to czasem przewijało, ale jako ciekawostka. W jakichś materiałach
    klasy raczej Młodego Technika.
    Ale ja to z takich stron, że... Ale tam ładnie jest.

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2016-06-18 19:15:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

> [...]
    > W jakichś materiałach klasy raczej Młodego Technika.
    > Ale ja to z takich stron, że... Ale tam ładnie jest.

    Ja znalazłem takiego jednego na ulicy. Rozdeptanym był. Podniosłem,
    zabrałem do domu, zaopiekowałem się nim. Odało się z tej galarety
    wydłubać tranzystor. Działający. Świat ma rózne strony. Ładne doceniam
    bardzo, inne też się staram.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2016-06-18 19:19:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > Ale ja to z takich stron, że... Ale tam ładnie jest.

    Ja znalazłem takiego jednego na ulicy. Rozdeptanym był. Podniosłem,
    zabrałem do domu, zaopiekowałem się nim. Dało się z tej galarety