  • 1. Data: 2010-07-30 12:35:10
    Temat: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    Był na tej grupie wątek "Modem - USB czy PCIMCIA",
    ale gdzieś go wcięło.
    Ktoś tam radził zastosowanie przedłużacza USB
    przy podłączeniu modemu USB, tak by można było
    taki modem wystawić na przykład za okno.

    Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
    takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-30 15:07:59
    Temat: Re: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Dummy wrote:
> [...]
    >
    > Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
    > takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

    5 metrów na każdym, max 5 przedłużaczy.

    choc ja kiedys koledze przedłuzyłem usb na 14 metrów jednym wzmacniaczem.
    powyżej 7 metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce działać.
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-07-30 15:11:48
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > 5 metrów na każdym, max 5 przedłużaczy.
    Nie rozumiem.

    > choc ja kiedys koledze przedłuzyłem usb na 14 metrów jednym wzmacniaczem. powyżej 7
    metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce
    > działać.
    Jaki wzmacniacz?

  • 4. Data: 2010-07-30 16:19:23
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 30 Lip, 17:11, "Dummy" <d...@d...com.pl> wrote:

    > Nie rozumiem.

    Użyj wyszukiwarki i hasła "maksymalna długość kabla USB".

    7 metrów niewazne jaki kabel weźmiesz nie chce

    > Jaki wzmacniacz?

    Jak wyżej.
    Dla swoich potrzeb przyjmij 5 metrów kabla USB - będziesz miał w
    zgodzie z teorią.

    M.

  • 5. Data: 2010-07-30 16:59:17
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Dummy wrote:

    > Nie rozumiem.

    możesz przedłuzyć usb do 10 metrów ale musisz po 5 metrach uzyć wzmacniacza.
    i tak do 25metrów. do 5m bez wzmacniacza.

    > Jaki wzmacniacz?

    wzmacniacz USB

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2010-07-30 17:08:59
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > możesz przedłuzyć usb do 10 metrów ale musisz po 5 metrach uzyć wzmacniacza. i tak
    do 25metrów. do 5m bez wzmacniacza.

    > wzmacniacz USB

    Dziękuję.
    Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
    czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
    podłącza do samego kabla?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-30 18:06:40
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 19:08:59 +0200, Dummy napisał(a):

    > Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
    > czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
    > podłącza do samego kabla?

    Wzmacniak nie wchodzi w skład kabla, stosuje się go przy kablu dłuższym niż
    5 m. Podłączenie jest banalnie proste, z jednej strony wkładasz kabelek do
    gniazda USB w kompie. Drugi koniec do wzmacniaka, do gniada oznaczonego IN.
    Po przeciwnej stronie wzmacniaka jest analogiczne gniazdo USB oznaczone
    napisem OUT, do niego podłączasz następny kabelek USB.

    Tak przynajmniej to wygladało ze wzmacniakiem który miałem okazję
    potestować. Wyrób produkcji skośnookich, jakości raczej badzewnej ale przez
    trzy miesiące działał. Potem przeleżał na dnie szuflady prawie rok i po
    pdołączeniu do innego kompa niestety zszedł śmiercią naturalną.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Müller, wglądając przez okno, ujrzał podążającego gdzieś Stirlitza.
    - Dokąd on idzie? - pomyślał Müller.
    - Nie twój zasrany interes! - pomyślał Stirlitz.

  • 8. Data: 2010-07-30 18:06:40
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > Mam pytanie: czy jest jakieś ograniczenie co do długości
    > takiego przedłużacza przy powyższym zastosowaniu?

    Modem GSM pobiera dość duży prąd. Średnio około 0.6A a w impulsie nawet
    ponad 2A. Tak więc w praktyce o stabilności działania będzie decydowała
    poza długością kabla jego grubość i styki we wtyczkach.
    Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z
    odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB

    Paweł

  • 9. Data: 2010-07-30 18:57:57
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 30-07-2010 o 14:35:10 Dummy <d...@d...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ktoś tam radził zastosowanie przedłużacza USB
    > przy podłączeniu modemu USB, tak by można było
    > taki modem wystawić na przykład za okno.

    A może za te okno lepiej samą antenę wystawić niż cały modem :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 10. Data: 2010-07-30 19:36:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-30 20:57, Piotr M pisze:

    > A może za te okno lepiej samą antenę wystawić niż cały modem :)

    Jeżeli mówicie o modemie, to proponuję zainteresować się Edimaksem i
    3G-6200N. Cena na aledrogo 130-140 zł. Działa i nie robi scen.