    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedłużacz USB? Aktywny?
    Date: Mon, 01 Dec 2014 12:18:27 +0100

    Am 29.11.2014 um 18:37 schrieb Oje Ejo:
    > Jaki można wykorzystać przedłużacz USB? Jak długi i czy wprowadza
    > jakieś zakłócenia i/lub wytłumienia? Jaki trzeba, czy aktywny czy
    > pasywny?
    >
    > Pewnie pytanie ma bardziej powszechny charakter...
    >
    > ALE w konkretnej sytuacji chcę przedłużyć o kilka dobrych metrów - aby
    > w taki sposób podłączyć tuner DVB-T "dongle" daaaleko poza komputerem
    > itp. i innymi klamotami ponieważ widzę że wprowadzają one zakłócenia
    > (BER wzrasta w miarę włączania róznych urządzeń).
    >
    > Poza tym chyba lepiej i wygodniej wygląda przedłużacz USB niż kabel
    > koncentryczny.
> [...]

    Mam przedłużacz bezprzewodowy, system nazywa się UWB (universal wireless
    bus), ale specjalnie zadowolony nie jestem. Kupiłem w USA jakieś 10 lat
    temu.
    Przedłużacze aktywne nie są "takie głupie" jak tu w tym wątku pisano.
    Technicznie rzecz biorąc są to jednoportowe hub-y. Na takich
    "przedłużaczach" zrobiłem kiedyś połączenie centrali telefonicznej w
    piwnicy na 1 piętro przez przewód kominowy. Miałem podłączone 2
    przedłużacze szeregowo i zasilanie niezależne. Jako kabel dałem skrętkę
    CAT5, bo miałem. Jedna skrętka danych, pozostałymi zasilałem oba
    przedłużacze. Chodziło bezproblemowo na USB 2.0.
    Trzeba tylko pamiętać, że dowolny segment nie może być dłuższy niż 5m
    (najlepiej <5yd, czyli jakieś 4.5m) i nie więcej niż 5 segmentów w sumie.

    Waldek