  • 11. Data: 2013-10-28 15:43:08
    Temat: Re: Przeciwskręt
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-10-28 14:44, charwel(Oo)==::: pisze:
> [...]
    id+L.
    > Dzięki Qlfon. Książkę już przeczytałem i filmiki oglądałem różne. O taką
    > praktyczną poradę mi chodzi. No ale jeżeli nie spróbuje to się nie
    > dowiem :)
    >
    > Pozdrawiam
    > charwel :)
    Praktycznie rzecz biorąc to będzie pomagał zawsze, ale to od Ciebie
    zależy czy będzie to u Ciebie odruch czy świadome działanie. Z odruchem
    będzie pewniej i szybciej, jak będziesz musiał o tym myśleć "O, szeroko
    idę, to teraz przeciwskręt i będzie OK" to już będzie po ptokach. jak
    każda umiejętność - jak nie wyćwiczysz to tak jakby jej nie było.
    Ćwicz - z czasem przyjdzie samo.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 12. Data: 2013-10-28 16:00:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Tylko, że jak już się zasmakuje torów wyścigowych to przechodzi ochota na
    > jazde po ulicach :)

    Bo jazda po ulicach to nuda jest :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2013-10-28 19:27:50
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 28 - 10 - 2013 (poniedziałek) o godzinie 09:07, charwel(Oo)==:::
    napisał(a):

    > Chodzi mi dokładnie o przypadek, kiedy źle ocenię zakręt i zaczyna mnie
    > wyrzucać na zewnątrz. Czy kolejny przeciwskręt (wypchnięcie kierownicy w
    > kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?

    IMHO są tu możliwe dwie różne sytuacje:
    1) Wszedłeś w zakręt zbyt asekurancko - wtedy głębsze złożenie powinno
    pomóc.
    2) "Przestrzeliłeś" zakręt, wchodząc w niego po niewłaściwym torze i ze
    zbyt dużą prędkością jak na możliwości Twoje i maszyny - wtedy zostaje
    wyprostować sprzęta, dohamować na cięciwie zakrętu i wyjść z niego po nowej
    trajektorii. Wyhamowanie w złożeniu jest też oczywiście możliwe - ale to
    wymaga jednak trochę doświadczenia i zawsze niesie z sobą ryzyko gleby.

    Ostatnio pojawiło się w kioskach DVD ze szkołą jazdy miesięcznika Motocykl.
    Szału nie ma, ale jest tam parę podstaw, które mogą się przydać na
    początek.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,

  • 14. Data: 2013-10-29 09:21:12
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Oct 2013 15:00:32 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    To spróbuj supermoto kiedyś :)

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 15. Data: 2013-10-30 08:01:28
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-10-28 09:07, charwel(Oo)==::: pisze:
    > Cześć.
    > No skoro dostałem moją pierwszą maszynę ;) to uczę się sztuki
    > przetrwania i mam pytanie odnośnie skuteczności tudzież możliwości
    > przeciwskrętu w awaryjnych sytuacjach.
    > Chodzi mi dokładnie o przypadek, kiedy źle ocenię zakręt i zaczyna mnie
    > wyrzucać na zewnątrz. Czy kolejny przeciwskręt (wypchnięcie kierownicy w
    > kierunku przeciwnym niż zakręt) pomoże mi czy też raczej mnie położy?
    > To, że gazu mam nie odejmować już się nauczyłem ;)
    >
    > Pozdrawiam
    > charwel

    Dziękuję wszystkim. Książki zanabyłem i chociaż teorię sobie przyswoję.
    Z praktyką będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane
    w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;) A może wiecie gdzie we
    Wrocławiu można bezpiecznie poćwiczyć? I czy da się ćwiczyć skuterem
    opisane techniki? Niektóre pewnie tak, ale są takie, których
    przećwiczenie skuter nie umożliwia pewnie.

    Pozdrawiam
    charwel :)

  • 16. Data: 2013-10-30 09:33:47
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 30 Oct 2013 08:01:28 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
> [...]

    > opisane techniki? Niektóre pewnie tak, ale są takie, których
    > przećwiczenie skuter nie umożliwia pewnie.

    Co roku odbywa się w całej polsce Shell Moto Szkoła, we Wrocławiu też się
    pojawiają. Polecam to szkolenie.
    http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=news&y=2013&n
    ews=sms2013

    Reakcje obronne cięzko zwalczyć, pomimo pełnej świadomości ich istnienia
    i wielu kółkach nakręconych na torach gokartowych i wyścigowych i tak w
    sytuacji podbramkowej wcisnąłem przedni hebel do samego końca i się
    przewróciłem pomimo tego, że można było spokojnie wyhamować i zakończyć
    przygode bez wywrotki.

  • 17. Data: 2013-10-30 09:36:42
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-10-30 08:01, charwel(Oo)==::: pisze:

    > Dziękuję wszystkim. Książki zanabyłem i chociaż teorię sobie przyswoję.
    > Z praktyką będzie więcej problemów bo widzę, że reakcje obronne opisane
    > w Przyspieszeniu mam opanowane doskonale ;)
    Doskonale?No to miszcz jesteś,większość tutaj jeździ dłużej niż żyjesz a
    ciągle się uczy.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 18. Data: 2013-10-30 09:43:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-30 09:36, Monster pisze:

    > Doskonale?No to miszcz jesteś,większość tutaj jeździ dłużej niż żyjesz a
    > ciągle się uczy.

    Napisał, że jego organizm ma świetnie opanowane reakcje obronne, a nie,
    że umie się im przeciwstawić.
    ;)

    --
    MN

  • 19. Data: 2013-10-30 09:44:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-30 09:33, Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > sytuacji podbramkowej wcisnąłem przedni hebel do samego końca i się
    > przewróciłem pomimo tego, że można było spokojnie wyhamować i zakończyć

    ABS by pomógł? Zgaduję, że tak.

    --
    MN

  • 20. Data: 2013-10-30 09:47:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 30 Oct 2013 09:44:23 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > ABS by pomógł? Zgaduję, że tak.

    Ja jestem z tych co ABS by chcieli mieć w motocyklu drogowym i uważam, że
    większości moich gleb można byłoby uniknąć dzięki temu systemowi.