-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsf
eed9.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
lned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Przechodzenie. Za blędy trzeba płacić.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pfen14$9tq$1@news.mixmin.net>
<5b1ae6dd$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b1b638a$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<pfge6r$1sh$1@news.mixmin.net> <pfgk62$43l$1@news.icm.edu.pl>
<pfgtqj$rkv$1@news.mixmin.net> <pfhbfj$ca1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<pfhhhs$ugk$1@news.mixmin.net> <pfji9t$ns1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 10 Jun 2018 22:00:16 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <pfji9t$ns1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 74
Message-ID: <5b1d837b$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1528660859 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 31.42.14.107:58758
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5312
X-Received-Body-CRC: 2956143467
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633283
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-10 o 18:06, mk4 pisze:
> On 2018-06-09 23:40, Malkoit wrote:
>> Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
>> news:pfhbfj$ca1$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>> On 2018-06-09 18:02, Malkoit wrote:
>>>>
>>>> Prędkość i hamowanie
>>>>
>>>> Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością
>>>> zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w
>>>> jakich
>>>> ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności
>>>> drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia
>>>> ruchu.
>>>>
>>>
>>> No przecież jechal tak wlasnie. Tylko co z tego jak popelnil blad.
>>> Zamyslil sie, wylaczyl na chwile, cokolwiek. I znow powtorze - przeciez
>>> nie zrobil tego celowo. Popelnil blad. A każdy ma prawo sie pomylic,
>>> prawda?
>>>
>>> mk4
>>
>> Za blędy trzeba płacić. Ile ? To już określi policjant, lub Sąd.
>> Inni dowiedzą się ile zaplacił i zastanowią sie czy warto
>> popełniać takie błędy i co zrobic zeby ich nie popełniac.
>
> Ale w takim razie czemu tyle osób tutaj chce się godzić, że chętnie
> "zapłacą" niewspolmiernie do skali swojego zaniedbania/bledu tylko
> dlatego, że ktoś (ustawodawca) zdjął z pieszego wszelkie obowiązki i
> zezwolił (lub zamierza zezwolić jak się zmienią przepisy) mu na
> tworzenie w majestacie prawa sytuacji, które skutkują rażącym
> zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu?
>
> Skąd się ci ludzie biorą? Uważają się za nieomylnych bogów czy co? Że
> niby nigdy im się nic nie przydarzy? To jest dopiero szczyt bufonady.
>
Bo widzisz w odróżnieniu od Ciebie my mamy prawa jazdy oraz doświadczenie.
Teraz odpowiem za siebie. Nie jestem święty i mnie też się przydarzyło
kilka może kilkanaście razy dać d.... na drodze z czego przynajmniej
kilka mogło się skończyć czyjąś śmiercią.
Miałem np. przypadek, że gość wyszedł mi zza autobusu na przejście i o
mało go nie uderzyłem, ale w odróżnieniu od innych uważam, że to była
moja wina i wyciągnąłem z tego zdarzenia wnioski na całe życie. Jak
widzę autobus na przystanku to zwalniam i przejeżdżam na tyle wolno, aby
móc zareagować, gdyby ktoś wyszedł zza tego autobusu.
Innym razem wpadłem w poślizg, bo nie przewidziałem sytuacji, że na na
moście (a w zasadzie na nasypie mostu) może być ślisko, pomimo, że
nigdzie indziej nie było. Na tym nasypie znajdował się przystanek
tramwajowy i przejście dla pieszych. Nie zauważyłem wcześniej pieszego,
którego zasłaniały mi samochody, jadące z przeciwka, które zaczęły się
ślizgać i jechały bardzo wolno. On wszedł na przejście korzystając z
większej luki między "sznurkiem jadących" samochodów. Oczywiście zanim
przeszedł na moją część jezdni to już hamowałem, ale nie byłem w stanie
się zatrzymać przed nim, a on szedł albo w ogóle nie zwracając na mnie
uwagi, albo zakładając, że ma pierwszeństwo i muszę się zatrzymać.
Odruchowo wcisnąłem klakson i dzięki temu zatrzymał się na linii
dzielącej pasy tak, że przejechałem, a raczej (prześlizgnąłem się, bo
cały czas w poślizgu) tuż przed nim. Wielu krzyczałoby, że ten pieszy do
debil, bo lazł pod samochód. Nie nie był debil, to ja zachowałem się jak
ostatnia sierota, bo nie przewidziałem tej sytuacji na przejściu dla
pieszych.
Także i ten przypadek, że nie mogłem wyhamować przed przejściem był moim
pierwszym i ostatnim w życiu, bo już nigdy nie dopuszczałem do takich
sytuacji. Od tamtego czasu jak tylko dojeżdżam do przejścia to zwalniam,
a zimą bardzo często testuję przyczepność samochodu. No i wiem, że na
mostach oraz odcinkach dróg nieosłoniętych budynkami czy drzewami jak
jest mokro to może się utrzymywać gołoledź, nawet jak temperatura
powietrza jest powyżej zera stopni Celsjusza.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.18 22:02 Uzytkownik
- 10.06.18 22:10 Uzytkownik
- 11.06.18 12:18 Malkoit
- 12.06.18 19:52 kk
- 12.06.18 23:37 Zenek Kapelinder
- 14.06.18 22:56 mk4
- 14.06.18 23:05 mk4
- 14.06.18 23:19 Uzytkownik
- 14.06.18 23:26 mk4
- 14.06.18 23:40 Uzytkownik
- 14.06.18 23:46 TomN
- 14.06.18 23:57 Uzytkownik
- 14.06.18 23:58 Uzytkownik
- 15.06.18 00:10 mk4
- 15.06.18 00:58 TomN
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO