eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznychRe: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
    4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
    r02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <psvimu$539$1@news.icm.edu.pl>
    <5bf3e42b$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5bf41319$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5bf418d8$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <1fm5swzxlde9u$.dlg@myjk.org>
    <5bf42e37$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 21 Nov 2018 07:39:23 +0100
    Message-ID: <1ehfncedkqsa8$.dlg@myjk.org>
    Lines: 43
    NNTP-Posting-Host: 83.9.16.26
    X-Trace: 1542782361 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 83.9.16.26:8491
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2589
    X-Received-Body-CRC: 2621530092
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644303
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 20 Nov 2018 16:53:39 +0100, J.F.

    > IMO - elektroliza wodoru az taki strat nie daje.

    Sama elektroliza ma sprawność AFAIR 25-35%
    Potrzeba 50kWh na kg wodoru.

    Zaś reforming jest tańszy ale mimo tego też energię kosztuje, do tego
    emituje spore ilości CO2. Ogólnie w całym cyklu nadal najlepiej wypadają
    tutaj baterie przy jednoczesnej wadzie w postaci powolnego tankowania.

    > Ale jak ktos doda sprawnosc fotoogniw, to jakos tak moze wygladac -
    > 14% fotoogniwa, 70% elektroliza, razem 10%.

    Jeszcze trzeba sprężyć, to też koztuje. W fazie produkcji do transportu to
    najlepiej by było do fazy ciekłej a to już w ogóle absurdalne ilości
    energii (na chłodzenie) kosztuje.

    Generalnie uważam że lepiej ładować akumulatory i je podmieniać (jak to
    demonstrowała Tesla) niż elektrolizować wodór, potem go sprężać i jeszcze
    rozwozić.

    > Ale co z tego - swiatlo ze slonca i tak pada, dopoki nie zabraknie
    > pola pod zywnosc, sprawnosc moze byc i 1%.

    Dla zapotrzebowania rynku sprawność ma ogromne znaczenie. Nie można bez
    opamiętania stawiać paneli na rzecz produkcji wodoru. W końcu panele też
    kosztują i z pewnością odbiłoby się to należycie na cenie paliwa.

    > Komunikacja miejska ?
    > Ona moze jezdzic na akumulatorach. Nawet, jak wystarcza na 30km, bo na
    > petli mozna wymienic na naladowane.

    No ale chodzi o to żeby technologię rozwijać.

    > A JSW to jak zamierza ten wodor produkowac ?
    > Z pradu, z metanu czy z wegla ? :-)

    Jak koksują to z węgla.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: