  • 11. Data: 2010-10-29 06:30:39
    Temat: Re: Proxxon IB/E - pro?ba o opinie
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/28/2010 11:57 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > 1. W trakcie ruchu w dół stojak wydaje nieprzyjemny dźwięk tarcia
    > metalu o metal. Wiertarka jest cicha, więc go słychać.

    Też to zauważyłem :/ Być może jakby podpiłować dolną krawędź otworu
    prowadzącego od rączki to by się uciszyło.

    > 2. Przetyczka wałka do przykręcania wiertarki do statywu paskudnie
    > przeszkadza przy prowadzeniu płytki w której wiercisz. Ma przy tym
    > nieprzyjemny zwyczaj spadania na płytkę i przesuwania jej tuż przed
    > momentem, gdy wiertło dotknie płytki.

    Przetyczkę ustawiłem poziomo i wepchnąłem w stronę kolumny. W takiej
    pozycji w miarę nie przeszkadza. Ale fakt, może być denerwujące.

    > 3. Otwory do przykręcania statywu do blatu są tylko dwa, blisko
    > kolumny i blisko jeden od drugiego. W efekcie konstrukcja po
    > przykręceniu do blatu nie jest stabilna.

    A na tym mi nie zależy :) Stojak jest wystarczająco stabilny nawet bez
    przykręcania.

    > PS. W sumie jednak sprzęt jest naprawdę fajny :-)

    Najprzyjemniejsza wiertarka jaką miałem okazję pracować :)

    pzdr.
    j.

  • 12. Data: 2010-10-29 06:40:47
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/29/2010 02:24 AM, Jacek Radzikowski wrote:
    [...]> On 10/28/2010 04:25 AM, grg12 wrote:

    > Podobne opinie znalazłem na Amazonie. Za to ludzie polecają MF70.
    > Zdecydowanie droższe, ale wygląda na porządniejsze.

    Poprawka: Chodziło mi o imadełko 24260 do MF70.

    j.

  • 13. Data: 2010-10-30 19:37:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Fri, 29 Oct 2010 02:30:39 -0400, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    >Też to zauważyłem :/ Być może jakby podpiłować dolną krawędź otworu
    >prowadzącego od rączki to by się uciszyło.

    Bardzo delikatne przesmarowanie kolumny (tak, aby nie brudziła rąk)
    zmniejsza ten efekt. Ale go nie likwiduje.

    >Przetyczkę ustawiłem poziomo i wepchnąłem w stronę kolumny. W takiej
    >pozycji w miarę nie przeszkadza. Ale fakt, może być denerwujące.

    Ja nałożyłem na przetyczkę cienki wężyk silikonowy. Przetyczkę
    ustawiłen na połowę jej długości, wężyk uniemożliwia jej przesuwanie
    się.
    Przy okazji: "futerko" można założyć na tą wiertarkę podkładając do
    wewnątrz futerka tulejkę stalową o średnicy 7mm i takiej samej
    długości. Ale musi być bardzo precyzyjnie wykonana, inaczej szczęki
    futerka schodzą się poza osią obrotu :-( W sumie nie wiem, czy warto
    się bawić.

    Pozdrawiam,
    Paweł