  • Data: 2009-11-25 09:13:44
    Temat: Re: Prowadzenie sygnałów analogowych na płytce i do płytki
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bartczak" <o...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:heino0$22j$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam,
    >
    > Stoję przed następującym problemem. Potrzebuję utworzyć szynę sześciu
    > sygnałów analogowych o ampl. ok 4Vpp i częstotliwości od kilku (1-2)Hz do
    > max. 60Hz. Ze względu na zakres częstotliwości sygnały te są szczególnie
    > narażone na zakłócanie. Dodatkowo sygnały te będą prowadzone z osobnej
    > płytki poprzez taśmę. Dodatkowa płytka zasilana jest z modułu, który
    > projektuje. Na projektowanym module znajduje się uC (sygnały prowadzone do
    > przetworników). Tam gdzie się da na obu płytkach zastosowana jest
> [...]

    Rozumiem że zasilanie też idzie między tymi płytkami - w taśmie powinno być
    15 żył, aby każda linia (6 sygnałowych +zasilanie) miała po obu stronach
    masę.
    Jak myślę o zakłóceniach to na płytce robię całą jedną warstwę masy, a nie
    ścieżki.
    Najlepsze znane mi źródło informacji to seria artykułów "Advanced PCB ....":
    http://www.compliance-club.com/Search.aspx?keyword=A
    rmstrong

    P.G.