  • 1. Data: 2009-01-28 17:47:45
    Temat: [ciekawostka] Prototyp broni FMG9
    Od: "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM>

    Witam!
    Nie jestem fanem militarów, ale film (z czystej, inżynierskiej ciekawości)
    wart obejżenia.
    http://www.snotr.com/video/2169

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2009-01-28 18:06:52
    Temat: Re: [ciekawostka] Prototyp broni FMG9
    Od: "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM>

    Oczywiście...
    "... obejrzenia ..."

  • 3. Data: 2009-01-28 20:00:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM> napisał w wiadomości
    pl...
    > Witam!
    > Nie jestem fanem militarów, ale film (z czystej, inżynierskiej
> [...]

    Ciekawostka ma jedną dość istotną wadę, którą widać tak mniej więcej koło
    45 sekundy. Brak wystającej lufy oraz stosunkowo blisko wylotu lufy
    umieszczony przedni uchwyt powoduje, że strzelec chwyta za przednią część
    obudowy. Gdyby nacisną spust, to może stracić palce. To wymaga moim zdaniem
    dopracowania. A reszta faktycznie fajna.

  • 4. Data: 2009-01-28 20:28:24
    Od: Konrad Anikiel <...@...c>

    el_mamuto pisze:
    > Hej
    >
    > Faktycznie broń ciekawa jako rozwiązanie konstrukcyjne.
    > Zastanawiam sie czy w pozycji złozonej jest automatycznie
    > zabezbieczana.
    >
    > A swoją drogą -za ten niefrasobliwy pokaz gościowi
    > należy sie opr. Nie kieruje sie broni w strone
    > człowieka, a on dość luzacko składał opierając lufę
    > o brzuch.

    Ale to atrapa była:-)
    Robert ma rację, to jest maszynka do odstrzeliwania sobie palców-
    wszystko przez założenie że końcówka kolby w stanie złożonym zasłania
    wylot lufy, która siłą rzeczy jest cofnięta. Mechanizm powinien ją
    wysuwać w czasie rozkładania, pewnie dałoby się ją zrobić tak, żeby w
    stanie złożonym biegła po przekątnej prostokątu obudowy- mogłaby być
    wtedy dłuższa. Ja bym pomyślał o możliwości strzelania bez rozkładania-
    trzymasz za rączkę, świecisz latarką, a jak trzeba to trach!
    Konrad

  • 5. Data: 2009-01-28 20:40:21
    Od: el_mamuto <m...@i...pl>

    Hej

    --
    Mamut
    http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

  • 6. Data: 2009-01-29 19:57:46
    Od: "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM>

    Konrad Anikiel <...@...c> napisał(a):

> [...]
    > wtedy dłuższa. Ja bym pomyślał o możliwości strzelania bez rozkładania-
    > trzymasz za rączkę, świecisz latarką, a jak trzeba to trach!

    Czołem!
    Mnie osobiście zaciekawiła sama koncepcja konstrukcyjna i... wzornictwo,
    choć nie wiem czy to akurat fachowe stwierdzenie w przypadku broni.
    Wad jest moim zdaniem o wiele więcej - choćby sam pomysł. Prezenter opisuje
    urządzenie które nosi się ze sobą wychodząc z psem, po mleko czy po listy.
    Skoro tak - to na co komu pełnowymiarowy karabin, którego chyba największą
    zaletą jest celność w dużej odległości. W samoobronie strzela się pewnie
    raczej z bliska. Idąc tym tropem - myślę, ze można znaleźć pistolet nie
    wiele większy (albo nawet mniejszy) od samej tej latarki. Nie mówiąc już o
    specjalistycznych rozwiązaniach w służbach wywiadowczych.

    I jeszcze jedno, co do celowania do człowieka. Wygląda, że film nakręcony
    został na swoistych targach uzbrojenia, gdzie wydawać by się mogło
    przyjeżdżają specjaliści. A to co - facet kilkakrotnie celuje nie tylko do
    siebie ale i do przechodniów odwiedzających stoisko (składając się do
    pokazu). Zacząłem się zastanawiać jak wyglądają precedury bezpieczeństwa na
    tego typu imprezach, oficjalne pokazy, może plener (w sensie poligon) itd.

    Tak czy owak - filmik - inżynierska ciekawostka. Ponoć jedną z
    najważniejszych cech dobrego inżyniera jest umiejętność podpatrywania i
    wyciągania wniosków z istniejących rozwiązań.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 7. Data: 2009-01-30 09:32:19
    Temat: Re: Prototyp broni FMG9
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 29 Jan, 19:57, "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM> wrote:
    > Mnie osobiście zaciekawiła sama koncepcja konstrukcyjna i... wzornictwo,
    > choć nie wiem czy to akurat fachowe stwierdzenie w przypadku broni.

    Brzydki jest. Sam pomysl moze i dobry, ale wykonanie spieprzone.

> [...]
    > zaletą jest celność w dużej odległości. W samoobronie strzela się pewnie

    Jasne, to nie jest bron szturmowa tylko gadget. Do samoobrony moim
    zdaniem o tyle dobry, ze nie musisz siegac po bron- masz ja z
    zalozenia w garsci. Efekt psychologiczny rozlozenia takiego guna
    jeszcze lepszy niz wyciagniecie pistoletu spod pachy. Jak spotkasz
    gang z nozami, ktory zobaczy jak to rozkladasz- raczej dyskusja sie
    zakonczy na samej prezentacji. Gdyby jeszcze przy rozlozeniu wlaczal
    sie celownik laserowy...
    Konrad

  • 8. Data: 2009-01-30 09:55:02
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 01:32:19 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jak spotkasz gang z nozami, ktory zobaczy jak to rozkladasz- raczej
    > dyskusja sie zakonczy na samej prezentacji.

    Zakończy się na prezentacji bo nie zdążysz go rozłożyć i już ciebie potną
    ;)

    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański