  • 1. Data: 2010-11-30 17:00:33
    Temat: Proteus ISIS 7.6 - zasilanie
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Dziś zacząłem bawić się w projektowanie układów elektronicznych w ISIS
    7 (Proteus). Mam problem z podłączeniem zasilania... Dodałem symbol
    VCC i GND, ale nie umiem skonfigurować napięcia na nim. Pojawia się 5V
    w zasadzie znikąd. Podłączenie baterii 12V równolegle, nic w tym nie
    zmienia, nadal 5V między VCC i GND. Gdzie mogę zmienić napięcie
    używane do symulacji ?

    Dodaję link do obrazka :
    http://gdlpogoda.republika.pl/prot.jpg

  • 2. Data: 2010-11-30 18:30:05
    Temat: Re: Proteus ISIS 7.6 - zasilanie
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-11-30 17:00, Jan Górski pisze:

    > Dziś zacząłem bawić się w projektowanie układów elektronicznych w ISIS
    > 7 (Proteus). Mam problem z podłączeniem zasilania... Dodałem symbol
    [...]

    Przepraszam bardzo że nie na temat...
    Ale proszę... jeżeli tylko możesz to zapomnij o tym wspaniałym sofcie.
    Poszukaj czegoś normalnego. Ten soft ma funkcjonalność paint-a z
    możliwościami solitaira i bogactwem opcji minesweepera.
    Jak go już przetrawisz to ciężko się przestawić na coś normalnego.

    A co do odpowiedzi, to jak dobrze pamiętam w menu "System" jest coś
    takiego jak "Simulation Options", jak mnie pamięć nie myli to tam.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 3. Data: 2010-11-30 18:50:45
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    Dzięki! Wziąłem się za ten symulator, bo wydawało mi się, że jest dość
    rozbudowany (opcje symulacji softu mikrokontrolerów), oprócz tego
    znalazłem go za friko! Ale jeśli to kiszka, to chętnie się przesiąde
    na w miarę przejrzysty i nietrudny dla początkującego. Byłbym
    wdzięczny za podpowiedź, co jest warte nauczenia się. Mam
    CROCOCLIPA :) Ale to już chyba poza mną :)

    Niestety w SIMUL OPTIONS (System), są tylko zmienne brzegowe,
    graniczne, dokładności itp. Brak woltażu...

  • 4. Data: 2010-12-01 15:04:17
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Nov 30, 6:50 pm, Jan Górski <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Niestety w SIMUL OPTIONS (System), są tylko zmienne brzegowe,
    > graniczne, dokładności itp. Brak woltażu...

    Kliknij prawym klawiszem myszy na VCC i wybierz "właściwości",
    powinnieneś mieć pole, w którym wpisujesz wartość napięcia. Jak wrócę
    do domu postaram się dołączyć screendump'a wyjaśniającego o co mi
    biega ;)

  • 5. Data: 2010-12-01 18:58:21
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

> [...]
    > powinnieneś mieć pole, w którym wpisujesz wartość napięcia. Jak wrócę
    > do domu postaram się dołączyć screendump'a wyjaśniającego o co mi

    Znalazłem EDIT PROP., ale wydaje mi się, że on traktuje to jak zwykły
    obrazek z podpisem, jakby nie było możliwości edycji parametrów
    elektrycznych jak wewnętrzna oporność i napięcie...

    Dodaję grafikę :
    http://gdlpogoda.republika.pl/prot2.jpg

    Byłoby fajnie, jakby udało Ci się na to spojrzeć i rozwiązać ten
    problem. Mam jeszcze pytanie, czego najlepiej używać do symulacji
    obwodów ?

  • 6. Data: 2010-12-02 20:39:53
    Od: Kicer <...@...c>

    Jan Górski wrote:

> [...]
    > w zasadzie znikąd. Podłączenie baterii 12V równolegle, nic w tym nie
    > zmienia, nadal 5V między VCC i GND. Gdzie mogę zmienić napięcie

    Design -> Configure Power Rails

    pozdro
    --
    Michał Walenciak