  • 1. Data: 2010-04-11 17:02:51
    Temat: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    Witam!

    Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać
    i dlaczego:
    - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d
    - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d
    - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d
    Ewentualnie inne propozycje o podobnych parametrach
    i w podobnej cenie (samochód nowy).

    Chodzi mi o porównanie z punktu widzenia użytkownika.
    Samochód dla kobiety, kierującej od lat, głównie do jazdy
    po mieście.

    W szczególności interesuje mnie porównanie:
    1.2 60KM z 1.0 68KM

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2010-04-11 17:11:37
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Ewa pisze:

    > W szczególności interesuje mnie porównanie:
    > 1.2 60KM z 1.0 68KM

    A co chcesz tu porównywać? Wyjmiesz sobie te silniki w garażu i będziesz
    patrzeć jak się kręcą? Silnik jest jednym z wielu czynników mających
    wpływ na dynamikę samochodu i spalanie. Przy tak niewielkiej różnicy
    mocy duży wpływ mają jeszcze masa pojazdu, skrzynie biegów i technika jazdy.

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
    PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

  • 3. Data: 2010-04-11 17:28:04
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

> [...]
    spalanie.
    > Przy tak niewielkiej różnicy mocy duży wpływ mają jeszcze masa pojazdu, skrzynie

    - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 1040
    kg
    - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d skrzynia manualna - 5 masa własna 865 kg
    - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna
    939 kg

    Możesz napisać dokładniej na temat techniki jazdy w powyższym kontekście?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2010-04-11 17:37:41
    Od: mw <m...@g...com>

    On 11 Kwi, 17:11, Grejon <g...@g...pl> wrote:
    [...]
    Chyba 106 będzie ciut lżejsza niż fabia 2.

  • 5. Data: 2010-04-11 17:44:42
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > [...]
    > Chyba 106 będzie ciut lżejsza niż fabia 2.
    Czy chodziło Ci o 107?
    Jest lżejsza, to wynika z porównani masy własnej.
    Ale mnie chodzi o opinię "zbiorczą" - który z tych
    3 samochodów kupić?
    Ponadto, jak pisał Grejon, ważne są parametry
    łącznie, a nie tylko waga - przynajmniej tak to
    zrozumiałam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2010-04-11 18:01:56
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Ewa pisze:
    > Czy chodziło Ci o 107?
    > Jest lżejsza, to wynika z porównani masy własnej.
    > Ale mnie chodzi o opinię "zbiorczą" - który z tych
    > 3 samochodów kupić?

    To też zależy, czego od auta oczekujesz: przestrzeni (wskazana Fabia),
    niskiej awaryjnośc + ew. dostępnego serwisu (też IMO Fabia - były tu już
    posty użytkownika Sparka, który kilka tygodni trzyma auto w ASO, bo
    dostawa części się opóźnia), jako-takiej dynamiki (i to może lepszy
    będzie Peugeot), małych gabarytów ułatwiających jazdę po mieście itd.

    Ja osobiście wziąłbym Fabię - po prostu lubię mieć z tyłu coś co
    przypomina bagażnik :)

    Może po prostu umów się na jazdę próbną?

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
    PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

  • 7. Data: 2010-04-11 18:20:26
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > Olek:
    > olewając dywagacje na temat mas własnych , stylu jazdy, długości biegów itp. mam
    pytanie główne - jakie są kryteria porównania?

    Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to który z nich będzie najwygodniejszy
    w sensie prowadzenia, czytelności/dostępności tablicy rozdzielczej,
    zwrotności, widoczności, wygodnego wsiadania i wysiadania itp.
    Nie bez znaczenia jest oczywiście rzeczywiste zużycie paliwa głównie
    w warunkach miejskich.
    Nie mam zamiaru startować jak rakieta, ale brak dynamiki jest uciążliwy.

    Peugeot i Chevrolet mają bardzo krótki przód co wiąże się ze znacznym
    odstawaniem kierownicy w kierunku siedzenia kierowcy.
    Wyobrażam sobie, że to może być niewygodne, bo z jednej strony należałoby
    odsunąć fotel do tyłu, ale z drugiej strony gdy kierowca nie ma zbyt długich nóg
    sięganie do pedałów może być utrudnione. Jak to wygląda w praktyce?

> [...]
    ASO, bo dostawa części się opóźnia), jako-takiej
    > dynamiki (i to może lepszy będzie Peugeot), małych gabarytów ułatwiających jazdę po
    Niska awaryjność jest zawsze wskazana :-). Co do serwisu, to właściwie
    dotyczy to tylko okresu gwarancji, bo potem raczej nie warto korzystać z ASO.
    Ale dzięki za uwagę odnośnie Sparka - to cenna wiadomość.

    > Może po prostu umów się na jazdę próbną?
    Pewnie to zrobię. Ale wiadomo, że są rzeczy które wychodzą "w praniu" i w czasie
    jazdy próbnej wyjdą tylko rzeczy uderzające.

    A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na dynamikę, większa
    pojemność czy większa ilość KM?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2010-04-11 18:25:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    Ewa wrote:

> [...]
    > manualna - 5 masa własna 865 kg - Chevrolet Spark 1.0 68
    > KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 939 kg

    Pewnie pug będzie najbardziej dynamiczny bo jest najlżejszy. Prawie 200
    kg to bardzo dużo, szczególnie dla silnika od kosiarki.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-04-11 18:25:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Ewa wrote:

    > Czy chodziło Ci o 107?
    > Jest lżejsza, to wynika z porównani masy własnej. Ale mnie chodzi o
    > opinię "zbiorczą" - który z tych 3 samochodów kupić?

    Ja bym żadnego nie kupił, bo każdy z nich będzie strasznym mułem.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-04-11 18:38:06
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > Ja bym żadnego nie kupił, bo każdy z nich będzie strasznym mułem.

    Kwestia muł czy rakieta i wszystkie stany pośrednie to sprawa upodobań.
    Pewnie najlepszy byłby jakiś wariant w środku pomiędzy skrajnościami.
    To ma być samochód dla mnie, a nie dla 20--latka, który uwielbia startować
    z piskiem opon. :-)

    A co byś polecił w podobnej cenie?

    Pozdrawiam
    Ewa