    From: XYZ <j...@m...bin>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prosty problem optymalizacyjny
    Date: Sat, 06 Mar 2010 01:18:06 +0100

    On 02.03.2010 01:46, Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Może zoptymalizować max(sum_{i=1}^n f_n(a_n)) - wsp * ((sum_{i=1}^n
    > a_i) - const)^2
    > dla wystarczającego dużego wsp ?

    Hej,

    Dzięki za odpowiedź. Przyznam się, że nie za bardzo widzę, jak
    proponowana optymalizacja miałaby zadziałać. Może źle napisałem: mam za
    zadanie zmaksymalizować sum_{i=1}^n f_n(a_n) przy warunku sumy stałej
    sumy zmiennych a_n. Poza tym czytająć mój post zorientowałem się, że nie
    napisałem chyba dwóch najważniejszych informacji: a_n i f_n(a_n) są
    liczbami naturalnymi, a w dodatku można założyć, że sum_{i=1}^n a_n < 1E7.
    Poza tym, szukam przede wszystkim narzędzia, do którego mogę podać takie
    warunki. Nie miałem nigdy styczności z NLP, ale czy służy do
    rozwiązywania tego typu problemów czy raczej nie?