  • 1. Data: 2010-04-09 11:45:31
    Temat: Prosty pecet domowy
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Z postu o dysku SATA i starym Athlonie wynika że nie ma prostej i 100%
    metody na połączenie jednego z drugim. Wniosek jest taki, że trzeba się
    rozglądnąć za czymś nowszym. Nie chcę nowego peceta ze sklepu, wolałbym
    poskładać sam, przy okazji czegoś się nauczę, a i nie chcę płacić za coś
    z czego nie skorzystam. Ma to być prosty pecet domowy, używany do przede
    wszystkim do netu, czasem do grania głównie przez dzieciaki, rzadziej
    przeze mnie ( nie bardzo mam na to czas i raczej nie będę miał go w
    przyszłości ). Gry dziecięce są mało wymagające, więc grafika nie musi
    być wypasiona. Procesor nie musi być współczesnym demonem szybkości, ale
    pewnie ze 2 rdzenie by się przydały, najlepiej bez wspomagania
    centralnego ogrzewania w domu :) Możecie coś podpowiedzieć, w jakie
    współczesne komponenty celować, takie o dobrym stosunku ceny do jakości
    ? Jakoś tak się składa że częściej używałem procesorów AMD i było OK.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-04-09 12:41:21
    Temat: Re: Prosty pecet domowy
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > centralnego ogrzewania w domu :) Możecie coś podpowiedzieć, w jakie
    > współczesne komponenty celować, takie o dobrym stosunku ceny do jakości
    > ? Jakoś tak się składa że częściej używałem procesorów AMD i było OK.

    Ja ostatnio polecam mało wymagającym ludziom rozwiązanie oparte o
    najtańszy Intel Pentium Dual-Core E5300 (ok. 230 zł), płytę Gigabyte'a
    Gigabyte GA-G31M-ES2L (ok. 170 zł), RAM typu A-DATA DDR2 800MHZ (1-2GB -
    ok 90 zł za szt.), buda 70-80 zł bez zasilacza, zasilacz np Chieftec
    350W w wersji bulk (ok 125 zł), nagrywarka bulk DVD-RW NEC/LG na SATA
    (jakieś 80 zł). Zintegrowany układ graficzny Intel GMAx3500 obsługujący
    Shader Model 4.0, DX10 itp (nie jest to demon prędkości ale nie pogubi
    sie w większości współczesnych standardów graficznych a do prostych
    gierek będzie aż nadto). Cena myślę, że zamknie sie spokojnie (pomijając
    dysk SATA, który jak zrozumiałem, już posiadasz) w poniżej kwoty 800 zł.

    Taki pecet można z miejsca delikatnie przetaktować przestawiając
    magistrale FSB z domyślnej 266MHz na 333MHz co zasilacz podźwignie bez
    większych problemów. Zysk jakieś 30% mocy obliczeniowej.

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2010-04-09 12:52:46
    Od: Lechu <"nomail[]"@master.pl>

    OMSON pisze:

    > Ja ostatnio polecam mało.. Zintegrowany układ graficzny Intel GMAx3500 obsługujący
    > Shader Model 4.0, DX10 itp

    Na tej płycie: GMA 3100 directx 9.0

    The G31, G33, Q33 and Q35 chipsets use the GMA 3100, which is *DX9*
    capable. The 3D core is very similar to the older GMA 3000, including
    the lack of hardware accelerated vertex shaders.

  • 4. Data: 2010-04-09 12:58:13
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Apropos - sporo lepszy zintegrowany układ maja płyty Gigabyte'a z
    symbolem G41 w oznaczeniu płyty (GMA x4500) np. Gigabyte GA-G41M-ES2L
    (jest droższa zaledwie o 10-20 zł).

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-04-09 13:25:35
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 09 Apr 2010 13:45:31 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > współczesne komponenty celować, takie o dobrym stosunku ceny do jakości
    > ? Jakoś tak się składa że częściej używałem procesorów AMD i było OK.

    Gigabyte MA785GMT-UD2H - 310
    Athlon II X2 240 2.8GHz - 195
    2x1GB DDR3 ~ 200

  • 6. Data: 2010-04-09 16:00:34
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 09-04-2010 o 14:45 PeJot napisał na pl.comp.pecet:

    > Możecie coś podpowiedzieć, w jakie współczesne komponenty celować, takie
    > o dobrym stosunku ceny do jakości ? Jakoś tak się składa że częściej
    > używałem procesorów AMD i było OK.

    Nie bardzo widzę, aby Intel w tym przedziale miał coś ciekawego do
    zaoferowania. Nie jestem również zwolennikiem staroci w przypadku gdy
    można kupić coś nowocześniejszego w podobnej cenie.
    Dlatego (tak jak już napisał Leszek K) celowałbym w Athlony II X2.
    Taki 240 radzi sobie całkiem nieźle, a jest tańszy od E5300. Według mnie,
    warto dołożyć natomiast do nowocześniejszej płyty.
    W tej cenie co MA785GMT-UD2H można dostać płytę z USB3 - GA-785GMT-USB3.
    Komplet wyjść + lepsza od Intela grafika. Są oczywiście również tańsze
    płyty pod tę platformę.
    Za ok 130zł można kupić nowy zasilacz Fortron FSP350-60GHN 350W 80+ Bronze.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 7. Data: 2010-04-09 18:04:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    OMSON pisze:

> [...]
    > ok 90 zł za szt.), buda 70-80 zł bez zasilacza, zasilacz np Chieftec
    > 350W w wersji bulk (ok 125 zł), nagrywarka bulk DVD-RW NEC/LG na SATA

    Zasilacz Chieftec 400 W przełożyłbym ze starego ( jest komplet wtyczek
    SATA itd. ). Obudowę w sumie także mógłbym użyć, jedyny jej mankament to
    brak nawiewu na procesor, ale ZTCW ten procek nie jest jakimś
    ekstremalnym grzejnikiem. 3 letnie DVD RW ( Plextor ) mógłbym przełożyć
    ze starego i podpiąć na PATA.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-04-11 19:51:57
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał:

> [...]
    > grzejnikiem. 3 letnie DVD RW ( Plextor ) mógłbym przełożyć ze starego i

    Co za pieprzenie! Nie mógłbyś pisać bloga, albo zapisków w pamiętniku? To są
    wynurzenia właściwe dla publicznej grupy dyskusyjnej?

    Remek