  • 1. Data: 2013-01-25 21:27:42
    Temat: Prostownik z Biedronki a akumulator rozładowany poniżej 5V
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    jedno z moich autem stało na mrozie 3 tygodnie nie używane i niestety
    rozładował się akumulator do 4V. Chciałem wypróbować prostownik z
    Biedronki, lecz niestety posiada on zabezpieczenie i nie naładuje tak
    rozładowanego akumulatora. Musiałem więc przeprosić stary toporny
    prostownik i naładowałem. Wszystko jest OK, auto śmiga, aku trzyma, ale
    zastanawiam się na przyszłość (jeśli znowu zaniedbam sprawę) jak uniknąć
    wywlekania starego pudła i wykorzystać to procesorowe maleństwo z
    Biedronki. Myślałem o wpięciu na chwilę w szereg małego aku 12V, ale to
    już komplikacja spora.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-01-25 21:29:48
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > wywlekania starego pudła i wykorzystać to procesorowe maleństwo z
    > Biedronki. Myślałem o wpięciu na chwilę w szereg małego aku 12V, ale to

    Moze wystarczy podlaczyc baterie 9V?
    pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2013-01-25 21:48:08
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-01-25 21:29, adam pisze:

    > Moze wystarczy podlaczyc baterie 9V?
    > pzdr
    > Adam

    Pewnie tak, ale chętniej pozbyłbym się tego zabezpieczenia całkowicie,
    lecz obawiam się, że to funkcja zaszyta w procesorze. Czy małe
    prostowniki lepszych marek, typu BOSCH też posiadają takie zabezpieczenie ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2013-01-25 21:48:36
    Od: Marek <x...@x...xxx>

  • 5. Data: 2013-01-25 21:57:18
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    nie wiem ale ten z lidla (cena podobna i funkcje chyba tez ale lepsza gwarancja
    i wyglad :>) tez nie chwyta jakis kompletnie rozladowanych.

    Cena na tyle niska ze moze podlacz pod maska na stale i doladowuj jak masz taka
    mozliwosc :)

  • 6. Data: 2013-01-25 22:11:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 21:27:42 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > rozładował się akumulator do 4V. Chciałem wypróbować prostownik z
    > Biedronki, lecz niestety posiada on zabezpieczenie i nie naładuje tak

    Prawdopodobnie ma zabezpieczenie przed przeciążeniem.
    Musisz w pierwszej fazie ładowania zmniejszyć prąd - np. włączająć
    szeregowo w obwód żarówkę (najlepiej jakąś mocną) na kilka chwil.
    Potem można już przełączyć bez żarówki i powinien się ładować.

  • 7. Data: 2013-01-25 22:24:43
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-01-25 22:11, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > szeregowo w obwód żarówkę (najlepiej jakąś mocną) na kilka chwil.
    > Potem można już przełączyć bez żarówki i powinien się ładować.

    Od tej strony nie pomyślałem, zakładałem, że mierzy aktualne napięcie i
    poniżej pewnej wartości już nie ładuje. Niestety obawiam się, że tak
    jest, gdyż samoczynnie wykrywa czy akumulator jest 6V czy 12V. Mam jeden
    całkowicie padnięty to sprawdzę z tą żarówką, o ile znajdę na 12V jakąś.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2013-01-25 22:33:06
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 25 Jan 2013 21:27:42 +0100, Marek <x...@x...xxx> wrote:

    >jedno z moich autem stało na mrozie 3 tygodnie nie używane i niestety
    >rozładował się akumulator do 4V.

    Ja bym się rozejrzał za nowym akumulatorem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2013-01-25 22:53:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 22:33:06 +0100, jerzu napisał(a):

    > Ja bym się rozejrzał za nowym akumulatorem.

    Może się uda...

    Mam w Hondzie akumulator - Panasonic, made in Japan.
    Pomiędzy japońskimi krzaczkami znajduje się na nim numer 2001, który może
    być rokiem produkcji i zgadzałby się z datą produkcji samochodu.

    W zeszłym roku zostawiłem na tydzień samochód na światłach, tak że zrobiło
    się 0V. Naładowałem i działa nadal.

    Uruchamia nadal silnik bez problemu nawet przy -10C i po tygodniu stania.
    Nie ma co akumulator skreślać tak po pierwszym razie.

  • 10. Data: 2013-01-25 23:01:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, January 25, 2013, 9:27:42 PM, you wrote:

> [...]
    > wywlekania starego pudła i wykorzystać to procesorowe maleństwo z
    > Biedronki. Myślałem o wpięciu na chwilę w szereg małego aku 12V, ale to

    A nie przyszło Ci do głowy, żeby po prostu jednak nie doprowadzać
    akumulatora do takiego stanu? Myślisz, że ile takich rozładowań
    jeszcze wytrzyma?

    --
    Best regards,
    RoMan