  • 1. Data: 2010-09-03 13:11:53
    Temat: Prostownik pomiarowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Musze zmierzyc napiecie AC z pradniczki tacho,
    napiecie 0-2V, powiedzmy 10-100Hz.

    Troche za malo zeby dac zwykly mostek, macie moze jakies sprawdzone
    pomysly inne niz wymiana na enkoder ? :-)

    Szczytowe, srednie czy skuteczne - jeden pies, byle zawsze takie
    samo

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-09-03 13:35:38
    Temat: Re: Prostownik pomiarowy
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > Musze zmierzyc napiecie AC z pradniczki tacho,
    > napiecie 0-2V, powiedzmy 10-100Hz.
    >
    > Troche za malo zeby dac zwykly mostek, macie moze jakies sprawdzone
    > pomysly inne niz wymiana na enkoder ? :-)

    Diody i wzmacniacz operacyjny, by progowe diod zaniedbać?

  • 3. Data: 2010-09-03 13:37:34
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > Musze zmierzyc napiecie AC z pradniczki tacho,
    > napiecie 0-2V, powiedzmy 10-100Hz.
    >
    > Troche za malo zeby dac zwykly mostek, macie moze jakies sprawdzone
    > pomysly inne niz wymiana na enkoder ? :-)

    To takie powolne, ze ADC, procesor sobie poradzi:-)

  • 4. Data: 2010-09-03 13:39:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. musi zmierzyc napiecie AC z pradniczki tacho:

    > napiecie 0-2V, powiedzmy 10-100Hz.
    >
    > Troche za malo zeby dac zwykly mostek, macie moze jakies sprawdzone
    > pomysly inne niz wymiana na enkoder ? :-)

    A taki najbardziej klasyczny wzmacniacz operacyjny w układzie prostownika?
    (szybki gugiel by nie tłumaczyć jak wygląda schemat -- strona 11 w
    http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/sylas/students/mt
    /is/wzmacniacze_operacyjne.pdf ).

    Czy ja czegoś nie zrozumiałem i w pytaniu jest jakiś haczyk?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-09-03 14:05:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrni81ul3.77k.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    /is/wzmacniacze_operacyjne.pdf )
    > .
    > Czy ja czegoś nie zrozumiałem i w pytaniu jest jakiś haczyk?

    Nie ma haczyka, i moze sie skonczy jak powyzej, choc liczylem na
    cos dwupolowkowego, zasilanego jednym napieciem i moze scalonego.

    Hm, a moze Grin ma racje i trzeba jakis procesorek zaprogramowac ..
    znow najlepiej i najtaniej wyjdzie :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-09-03 14:24:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    /is/wzmacniacze_operacyjne.pdf )

    > Nie ma haczyka, i moze sie skonczy jak powyzej, choc liczylem na
    > cos dwupolowkowego, zasilanego jednym napieciem i moze scalonego.

    Miało być jakkolwiek, więc jednopołówkowo też dobrze. Ale skoro to
    tachometryczna prądnica prądu zmiennego, to od prędkości obrotowej
    zależna jest *również* częstotliwość. Albo ją mierzyć, albo analogowo
    przetworzyć na napięcie (detektor zera, kalibrowane impulsy, całkowanie
    itd.)

    > Hm, a moze Grin ma racje i trzeba jakis procesorek zaprogramowac ..
    > znow najlepiej i najtaniej wyjdzie :-)

    Program prosty, wystarczy szukać wartości maksymalnych (detektor
    szczytowy).

    --
    Jarek