  • 31. Data: 2012-08-04 01:53:13
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "micz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3e6663c5-bc5f-4a47-990d-b5f33aa4f94f@googlegrou
    ps.com...
    > 3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc
    > nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że >
    > wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej.

    Najnowsze wersje programów Adobe wykorzystują OpenCL, tam wsparcie GPU
    powinno być juz większe niż "minimalne". Przykłady użycia OpenCL w Sony
    Vegas i PowerDirector:
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-sony-vega
    s-pro-11-akceleracja-gpu-w-programie-do-edycji-wideo
    .html
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-test-akce
    leracji-przy-edycji-wideo-cyberlink-powerdirector-10
    -40256.html
    Jak widac boost jest dość duży.

  • 32. Data: 2012-08-04 03:33:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-04 00:43, micz pisze:
    > Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)
    >
    > Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:
    >
    > 1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX???
    > Dawno nie siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest
    > jakiś powód, żeby brać ATX? One się różnią tylko wielkością i ilością
    > slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow? Albo czy potrzebują innej
    > obudowy?

    Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilość złącz/slotów

    > 1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę
    > podkręcał (to na pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę,
    > która nie padnie po dwóch tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0
    > oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie
    > dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła"
    > z prockiem).

    Co znaczy "tania"? Do ilu? Jak chcesz np dużo złącz SATA + mSATA i dużo
    USB 3.0 zwłaszcza na przednim panelu, to jednak trzeba nieco grosza
    wydać. Ja będę kupować GA-Z77X-UD5H ze względu na ilość złącz SATA3 i
    4xUSB 3.0 z przodu.

  • 33. Data: 2012-08-04 05:51:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "micz" napisał:

    > Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD?

    Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

    > A dodatkowe dyski, to już będę kompletował różnymi metodami
    > (mam jakieś w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)

    A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajnów Adobe, będzie ci musiał
    wystarczyć systemowy Paint ;->

    JoteR

  • 34. Data: 2012-08-04 11:22:32
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > 3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając
    > AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę,

    Jak zamulal?
    W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra.
    W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

    Sam na jednym z kompow mam Phenoma (x2 -> x4) + HD 4250 na plycie
    (niezauwazalnie "gorsza" od HD 4290 z sideport mem.)
    i pod Win wszystko smiga git, ale w grach...
    no coz - nawet zapyzialy pasywny GF 9500GT jest zauwazalnie lepszy :/.
    (np. rendering drzewek w Assault Cube)

    Poza tym w przypadku kart ATi dochdza "drobne" szczegoly:
    - Sterowniki ATI od lat (nosz kurrrww...) pozostawiaja wiele do zyczenia...
    - Jaki masz system? WinXP czy Win7? - bo nawet takie glupie cos jak DXVA
    na tej samej wersji sterownikow pod Win7 chodzi (DXVA + VMR-x / EVR)
    a juz pod WinXP tnie tak, ze nie da sie ogladac - kiedys dzialalo :/

    > 3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc
    > nieco pakiet adobe przy preview

    To patrz na karte pod wzgleden CUDA

    > 3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś
    > stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

    EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
    Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.
    Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
    tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych
    Asrocka.

    > 5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w
    > przyszłości dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po
    > 4-tym dysku zasilacz okazał się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną
    > bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

    To miales jakis scierwiasty zasilacz.
    Kup dobry zasilacz o silnych/wydajnych liniach
    i wysokiej sprawnosci (najlepiej juz od 20% obciazenia).
    Naprawde wiecej niz te 450W nie bedzie Tobie potrzebne
    a bez grafiki (choc nowe i tak biora malo pradu) to i 300W by starczyl.

    4 dodatkowe dyski to ile to bedzie?
    4 x 10W = 40W ?
    Chyba, ze to dyski laptopowe, to wtedy znacznie, znacznie mniej :).

  • 35. Data: 2012-08-04 14:01:15
    Od: micz <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 05:51:03 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
    > Lito�ci - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wyt�umacz panu.

    Ale - zkaładając, że będę miał jakiś 1TB na drugim dysku SATA - to już chyba te 120
    GB na system wystarczy?? Dobrze myślę? Planuję na tym SSD postawić Win7 i
    zainstalować wszystkie programy. Wszystkie dane chcę trzymać na tym drugim dysku... a
    jak starczy miejsca na SSD, to będę tam trzymał pliki do aktualnie robionego projektu
    (żeby działało szybciej). Czy taka opcja ma sens?

    > A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajn�w Adobe, b�dzie ci musia�
    > wystarczyďż˝ systemowy Paint ;->

    Hehehehhe, przestraszyłeś mnie. Może masz rację, faktycznie - odżałuję jeszcze te
    parę stówek i dorzucę może dwa dyski 1TB. Jakie polecacie?

  • 36. Data: 2012-08-04 14:12:51
    Od: micz <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 11:22:32 UTC+2 użytkownik Q napisał:
    > Jak zamulal? W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra.
    > W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

    Fakt - to był jeszcze WinXP, a nie siódemka - to mogło mieć znaczenie w sumie. Ale -
    jak Bozię kocham - zamulał w normalnym użytkowaniu windowsów, nie w grach. Gier nawet
    nie odpalałem :) Wystarczyło mi stresu.

    > To patrz na karte pod wzgleden CUDA

    No czyli GTX560 jest po prostu mniej wydajny od GTX580 (mniej CUDA), ale to wszystko?
    Nie brakuje mu żadnego "ficzera" względem większego brata?

    > EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
    > Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.

    No to ja ten lans mam gdzieś :) Zależy mi na tym, żeby się karta nie sypnęła po
    tygodniu. I nie była jakimś EWIDENTNIE słabym modelem - słabo wykonanym, za głośnym,
    za gorącym, etc. Jeśli ten GB, który wybrałem (lub poleć Asrocka jakiegoś) będzie
    GOOD, to OK - nie musi być EXCELENT :)

> [...]
    > 4 dodatkowe dyski to ile to bedzie?
    > 4 x 10W = 40W ?
    > Chyba, ze to dyski laptopowe, to wtedy znacznie, znacznie mniej :).

    Dobra, małe podsumowanie:

    ZASILACZ - mogę wziąć słabszy - jaki polecacie

    KARTA - mogę ją nawet na razie odpuścić na rzecz dysków twardych (spróbujmy przeżyć
    na grafice procesora - chu*, jak przygoda, to przygoda).

    DYSKI - dołożę do zestawu dwa dyski SATA 1TB (do RAID0 - na pliki projektów i inne
    dane) i jeden SATA 2TB (na backup - ręczny). Macie jakieś propozycje konkretnych
    modeli? I czy uważacie taką konfigurację za sensowną?

  • 37. Data: 2012-08-04 14:13:51
    Od: micz <m...@g...com>

  • 38. Data: 2012-08-04 14:14:31
    Od: micz <m...@g...com>

  • 39. Data: 2012-08-04 15:09:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-04 14:14, micz pisze:

    > Fakt - to był jeszcze WinXP, a nie siódemka - to mogło mieć znaczenie w sumie. Ale
    - jak Bozię kocham - zamulał w normalnym użytkowaniu windowsów, nie w grach. Gier
    nawet nie odpalałem :) Wystarczyło mi stresu.

    Ale zainstalowałeś sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki?
    A może uruchomiłeś tą płytę główną na systemie, który działał wcześniej
    na innej płycie głównej?

  • 40. Data: 2012-08-04 15:27:06
    Od: micz <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 15:09:34 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
> [...]
    sumie. Ale - jak Bozi� kocham - zamula� w normalnym u�ytkowaniu windows�w,
    nie w grach. Gier nawet nie odpala�em :) Wystarczy�o mi stresu.

    > Ale zainstalowa�e� sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki?
    >
    > A mo�e uruchomi�e� t� p�yt� g��wn� na systemie, kt�ry
    dzia�a� wcze�niej

    > na innej p�ycie g��wnej?

    Wszystko (chyba) grzecznie, ładnie, po bożemu było - najpierw sterowniki do chipsetu,
    potem do grafiki. I system był instalowany na świeżo złożonym kompie, czyli nie było
    żadnych wymian.

    Może po prostu miałem niefart. Może procesor nie polubił płyty MSI? A może WinXP był
    za kiepski na to rozwiązanie? Newermajnd :) Było minęło.