  • 21. Data: 2012-08-03 14:34:31
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > Czyli jeśli np. podłączę do w pełni sprawnego komputera sprawny dysk
    > zewnętrzny z interfejsem USB i skopiuję na niego jakiś plik, a następnie
    > podłączę do tego samego komputera sprawny dysk zewnętrzny z interfejsem
    > FireWire i skopiuję na niego ten sam plik to na oba dyski może nagrać mi
    > się coś zupełnie innego? :-D Albo jeśli połączę dwa komputery przez FTP
    > over TCP/IP over Ethernet i prześlę jakiś plik a następnie połączę te
    > komputery przez FTP over TCP/IP over PPP over RS232 i prześlę ten sam
    > plik to może przesłać mi się coś zupełnie innego? :-D

    Czepialki ... a jak dadzą jakieś filtry na wyjściach cyfrowych to już może
    być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)

  • 22. Data: 2012-08-03 14:59:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-03 14:34, Chris wrote:
    [.....]
    > Czepialki ... a jak dadzą jakieś filtry na wyjściach cyfrowych to już
    > może być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)
    Jakie filtry? Analogowe? Cyfrowe?! I przede wszystkim w jakim celu? Bo
    wiesz, np. filtr analogowy można wstawić (i wstawia się) w tor cyfrowy i
    ma on jak najbardziej wpływ na sygnał cyfrowy, a konkretnie jego kształt
    - czasy narastania/opadania zboczy się wydłużają dzięki czemu układ
    mniej sieje zakłóceniami. Ale taki filtr nie ma *żadnego* wpływu na
    informację jaką niesie ten sygnał cyfrowy. Tak więc chciałbym zobaczyć
    grafika który zobaczy różnicę którą wprowadza dodanie filtra. :-D

  • 23. Data: 2012-08-03 15:15:38
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > informację jaką niesie ten sygnał cyfrowy. Tak więc chciałbym zobaczyć
    > grafika który zobaczy różnicę którą wprowadza dodanie filtra. :-D

    To powiedz mi dla czego robią kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w
    setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m ?? no przecież sygnał
    idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu jest zupełnie
    co innego ...

  • 24. Data: 2012-08-03 16:11:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-03 15:15, Chris wrote:
    [.....]
> [...]
    > setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m ?? no przecież
    > sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu
    Pewnie m.in. dlatego, że różnią się one parametrami częstotliwościowymi
    wynikającymi z ich konstrukcji mechaniczno-chemicznej. Te droższe mają
    lepsze parametry, a co za tym idzie, mogą przenieść więcej informacji w
    jednostce czasu. Są po prostu "szybsze". Aby podłączyć przeciętny STB do
    przeciętnego TV wyposażonych w złącza HDMI 1.4 najprawdopodobniej
    wystarczy kitajski kabelek HDMI za 10zł a nie jakiś markowy za 100+zł. I
    nie będzie widać *żadnej* różnicy. Z drugiej strony ten chiński kabelek
    najprawdopodobniej nie wystarczy do przesłania video w rozdzielczości
    4kx2k którą standard HDMI 1.4 wspiera. (BTW. Są już na rynku takie
    wyświetlacze dostępne dla prostego ludu?). Możesz połączyć zabytkowe
    urządzenia Ethernet 10Mbit/s kablem 5/5e przeznaczonym dla Ethernetu
    gigabitowego, ale dwóch urządzeń gigabitowych kablem kat. 3
    przeznaczonym do ethernetu 10mbit/s z sukcesem już raczej nie połączysz.

  • 25. Data: 2012-08-03 16:40:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Chris" napisał:
    .

    > Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

    Jakieś wsparcie?

    JoteR

  • 26. Data: 2012-08-03 17:32:56
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > To powiedz mi dla czego robią kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w
    > setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m ??

    Zeby zachowac rownowage w przyrodzie.

    Tzn. jakis jelen musi kupic kabel spdif "hi-fi" za $1000,
    zeby 100 innych moglo kupic "standardowe" kabelki po $10,
    ktore (nie-wiadomo-dlaczego) rowniez dzialaja.

    No, ale kabelek za $1000 wydobywa lepsze szczegoly tla,
    basy sa jakby wyrazniejsze, bardziej glebokie, no i ta dynamika... -
    - bez porownania z kabelkiem spdif za $10.
    :)

    BTW:
    *"dla czego" - litosci... ;)

    > no przecież sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak
    > na końcu jest zupełnie co innego ...

    Rozwin to jakos, bo wydaje mi sie, z calym szacunkiem,
    ze zaczynasz grubo pierdolic :).

  • 27. Data: 2012-08-03 18:21:07
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-03 17:32, Q pisze:

> [...]
    >
    > BTW:
    > *"dla czego" - litosci... ;)

    > Rozwin to jakos, bo wydaje mi sie, z calym szacunkiem,

    Znieksztalcenia, i korekcja z ktora nie zawsze sobie radzi koder dekoder
    i co za tym idzie mniejsza predkosc. A w monitorach sa przetworniki A/D
    ktore niestety ale zmieniaja sygnal cyfrowy na analogowy a tenze
    analogowy to juz zalezy od wielu czynnikow nie zawsze powtarzalnych.

  • 28. Data: 2012-08-04 00:43:24
    Od: micz <m...@g...com>

    Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)

    Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:

    1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX??? Dawno nie
    siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest jakiś powód, żeby brać ATX?
    One się różnią tylko wielkością i ilością slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow?
    Albo czy potrzebują innej obudowy?

    1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę podkręcał (to na
    pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę, która nie padnie po dwóch
    tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0 oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+
    najchętniej eSATA) i będzie dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta
    nie "gryzła" z prockiem).

    2. KINGSTONY w kwestii RAMU - jasne, że rozważę. Zobaczymy jak z kasą będzie :/ By
    the way: Czy mniejszy CL ma jakiś ZAUWAŻALNY w codziennej pracy sens?

    3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając AMD Phenom
    II 940 (bodaj, bo nie pomnę, tych cyferek na sto procent) i płytkę MSI ze
    zintegrowaną grafiką... nigdy więcej tego chyba nie zrobię. Nie brnąc w szczegóły -
    komputer zmulał się nieprzeciętnie do tego stopnia, że przesuwanie okien na ekranie
    odbywało się skokowo. Wrzuciłem jakiegoś prostego GeForce'a i problem zniknął. Tu co
    prawda, to nie MOBO ma grafikę zint., tylko CPU... nie wiem jak to się zachowuje...
    Ale dla bezpieczeństwa - wolę jednak kupić osobną kartę i dopiero jak się okażę, że
    ona gówno daje w Adobe, to ją sprzedać. Nie mam czasu na ryzyko, że zintegrowany
    układ mnie zawiedzie i będę się bawił w doinstalowywanie karty.

    3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco
    pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że wsparcie może
    okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej. W RAM już zainwestowałem (16 GB to
    raczej dość wygodna praca), w SSD także... została nadwyżka lekka na kartę. I TU
    PYTANIE: Czy ta 560-tka różni się czymś specjalnym od rzekomo certyfikowanej dla
    pakietu adobe 580-tki? W sensie, czy 580-tka ma jakiś specjalny cosik, który
    współpracuje z adobe, a 560-ta nie, czy też po prostu jest silniejsza (więcej CUDA)?

    3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś
    stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

    4. DYSK: Obczaję zaraz Samsunga - jeśli różnica w cenie będzie sensowna, to
    faktycznie po co przepłacać.

    5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w przyszłości
    dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po 4-tym dysku zasilacz okazał
    się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

    6. OBUDOWA: Fractal Design obczajałem. Fajne, ale niestety drogie - i tak wyżyłowałem
    cenę kompa na maxa. Raczej pytam tu o to, czy ten Centurion się nadaje na tę płytę
    gł. na przykład (ja mam tendencję do przeoczenia czasem takich "szczegółów" i dlatego
    double check u specjalistów jest pożądany :)

  • 29. Data: 2012-08-04 01:05:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "micz" napisał:

    > Moi Drodzy, proszę o rzut okiem fachowy na zestaw, który sobie zamierzam
    > poskładać. Ma służyć głównie do pracy z pakietem Adobe CS6 (After Effects
    > i Premiere, oraz Photoshop, Indesign i Illustrator). Nie mam czasu na
    > granie,
    > więc to zupełnie nie istotne :(

    > Na gral.pl ten zestaw wyniesie 4270PLN

    Dość sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

    JoteR

  • 30. Data: 2012-08-04 01:42:02
    Od: micz <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 01:05:53 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
    > Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

    Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD? A dodatkowe dyski, to już będę kompletował
    różnymi metodami (mam jakieś w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)