  • 11. Data: 2012-08-03 12:02:49
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > [.....]
    > Mam zerowe doświadczenie z tym pakietem Adobe'a, ale czy aby na pewno
    > jest sens kupowania zewnętrznej grafiki? Wbudowany HD4000 nie wystarczy?
    > Taniej i ciszej. A jeśli okaże się, że HD4k jednak nie wystarcza, to
    > przecież zawsze można dokupić jakąś kartę dla giercowników.

    Powinno wysatrczeć tylko jest jeden proiblem, do komfortowej pracy przydają
    się dwa monitory a tu już z integą jest problem bo potrzebne były by dwa
    wyjścia DVI, jak ktoś na tym pracuje to nie wyobrażam sobie żeby ktoś miał
    jeden monitor, do tego min 2 x 22"

  • 12. Data: 2012-08-03 12:21:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-03 12:02, Chris wrote:
    [.....]
> [...]
    > były by dwa wyjścia DVI, jak ktoś na tym pracuje to nie wyobrażam sobie
    > żeby ktoś miał jeden monitor, do tego min 2 x 22"
    Nie powinno być problemu. Przecież współczesne płyty prawie zawsze (np.
    Asus Maximus nie ma :-D ) mają 1xDVI oraz zazwyczaj 1xHDMI i/lub
    1xDisplayPort. Nie liczę AnalogVGA które też (za bardzo nie wiem po co)
    jest prawie zawsze. Na szczęście na przykładzie płyt na Z77 widać, że
    producenci chyba już odchodzą od tego poronionwego pomysłu. :-D

  • 13. Data: 2012-08-03 12:26:23
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > jest prawie zawsze. Na szczęście na przykładzie płyt na Z77 widać, że
    > producenci chyba już odchodzą od tego poronionwego pomysłu. :-D

    Tylko że w przypadku pracy z Adobem np. Photoshop, Premiere ważne jest żeby
    sygnał był dokładnie taki sam na obu monitorach bo różnica np. barw jest
    niedopuszczalna przy poważnej pracy. Robiąc zestaw do Adoba monitory też
    zazwyczaj kupuje się od razu takie same z tej samej serii a jak padnie jeden
    na amen to wymienia się na raz oba .. taka branża że wachania kolorów,
    kontrastu itd. są niedopuszczalne.

  • 14. Data: 2012-08-03 12:33:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-03 12:26, Chris wrote:
    [.....]
> [...]
    > jak padnie jeden na amen to wymienia się na raz oba .. taka branża że
    > wachania kolorów, kontrastu itd. są niedopuszczalne.
    No ale to już jest problem monitorów a nie tego, że jeden z nim
    wysterujemy przez (cyfrowy) interfejs DVI a drugi przez (cyfrowy)
    interfejs HDMI lub DP.

  • 15. Data: 2012-08-03 12:36:58
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > No ale to już jest problem monitorów a nie tego, że jeden z nim
    > wysterujemy przez (cyfrowy) interfejs DVI a drugi przez (cyfrowy)

    W teorii powinno działać ale kto go wie czy jakość będzie taka sama na obu
    :)

  • 16. Data: 2012-08-03 13:36:10
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x
    > dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

    Chyba mnie nie zrozumiales...
    Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
    i komp nie jest uziemiony.

    > Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
    > A może za jakiś czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

    Fakt, ale po co karta ma grzac bude - bez karty (nawet pasywnej) zestaw
    bedzie cichszy.

    > To co zalecasz 300W do tego ? :)

    Dlaczego nie?

    Taki zestaw na i7 ivy (z grafika zintegrowana / bez zewn.)
    pewnie bedzie bral z 200W w stresie i pewnie < 100W w idlu,
    czyli na ogol przez wiekszosc czasu pracy.
    Zasilacz typu 300W, max 400W spokojnie styknie.

    Ladowanie sie z zasilaczami "600W albo mocniejszy" jest glupie.
    Co z tego, ze zasilacz bedzie mial wysoka sprawnosc (80+)
    skoro _nigdy_ jej nie uzyska, bo przez wiekszosc czasu
    bedzie chodzil przy 10% obciazeniu?
    A i nawet w stresie nie osiagnie tego "minimalnego" 50% obciazenia.

    Wazny jest wykres sprawnosci w funkcji obciazenia
    (i zeby jeszcze zgadzal sie w rzeczywistosci),
    bo to, ze zasilacz ma wysoka sprawnosc dla 50% czy 80%
    da nam niewiele - zestaw i tak przez 99% czasu bedzie chodzil
    obciazajac zasilacz ok. 10-20%.

  • 17. Data: 2012-08-03 13:41:23
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > W teorii powinno działać ale kto go wie czy jakość będzie taka sama na obu

    Que???

    PS
    Wiesz co to jest "sygnal cyfrowy" i czym rozni sie od "analogowego"?

  • 18. Data: 2012-08-03 13:43:23
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Q nabazgrał(a):

    > Chyba mnie nie zrozumiales...
    > Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
    > i komp nie jest uziemiony.

    Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

> [...]
    > czyli na ogol przez wiekszosc czasu pracy.
    > Zasilacz typu 300W, max 400W spokojnie styknie.

    cut.....

    Masz rację ale w modzie są super wydajne zasilacze :)

    Ja w renderfarmach mam 4 letnie I-Boxy 400W + taki zestaw:

    PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX
    KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX
    ASROCK Z68 PRO3 GEN3 Z68 LGA1155

    Od roku śmiga aż miło.

  • 19. Data: 2012-08-03 13:50:08
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Q nabazgrał(a):

    > Que???
    > PS
    > Wiesz co to jest "sygnal cyfrowy" i czym rozni sie od "analogowego"?

    Wiem, ... i wiem że potrafią być różnice :)

  • 20. Data: 2012-08-03 14:08:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-08-03 13:50, Chris wrote:
    > Q nabazgrał(a):

    > Wiem, ... i wiem że potrafią być różnice :)
    Czyli jeśli np. podłączę do w pełni sprawnego komputera sprawny dysk
    zewnętrzny z interfejsem USB i skopiuję na niego jakiś plik, a następnie
    podłączę do tego samego komputera sprawny dysk zewnętrzny z interfejsem
    FireWire i skopiuję na niego ten sam plik to na oba dyski może nagrać mi
    się coś zupełnie innego? :-D Albo jeśli połączę dwa komputery przez FTP
    over TCP/IP over Ethernet i prześlę jakiś plik a następnie połączę te
    komputery przez FTP over TCP/IP over PPP over RS232 i prześlę ten sam
    plik to może przesłać mi się coś zupełnie innego? :-D