  • 141. Data: 2012-08-10 11:24:16
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

    > Nie miał przejściówki - wysyłał gdzieś, dostałem sprawną po 2 tygodniach.

    Ale gdyby nie miał to co byś zrobił ??

    Przy okazji takie przejścówki to się wywala u nas w firmie na złom więc
    można mieć zapas :)

  • 142. Data: 2012-08-11 12:44:41
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > chyba, że kupuje się cały komp zaplombowany, to wtedy nie ma innego
    > wyjścia niż oddać cały zestaw.

    Za przeproszeniem - gowno prawda.
    Zaplombowany zestaw mozna oddac caly,
    ale mozna tez zerwac plombe, otworzyc i oddac np.
    jedynie uszkodzony dysk.
    Robilem tak wiele razy.
    Troche inaczej to wszystko rozpatruja,
    ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
    masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

  • 143. Data: 2012-08-11 15:31:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-11 12:44, Q pisze:

> [...]
    > Troche inaczej to wszystko rozpatruja,
    > ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
    > masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

    W Vobisie tak nie da rady.

  • 144. Data: 2012-08-11 16:15:42
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > W Vobisie tak nie da rady.

    I nie mowisz o laptopie?
    Choc i tu daloby rade oddac np. sam dysk a nie calego lapsa,
    choc pamietam jak serwis Samsunga zapieral sie, ze nie - trza oddac caly
    laptop.
    Po wymianie kilku emaili z mega niekompetentnym idiota z serwisu Samsunga
    udalo sie w koncu oddac tylko dysk.
    Tak wiec da sie.

    Nie wierz (przynajmniej weryfikuj) konsultantom, bo to najczesciej strasznie
    niekompetentne osoby.

  • 145. Data: 2012-08-11 16:20:40
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > W Vobisie tak nie da rady.

    Jeszcze jedno, tak zeby dalo do myslenia.
    Masz gwarancje, np.:
    - na grafike 1 rok
    - na plyte glowna 2 lata
    - na dysk 3 lata

    Pada komp, idziesz do Vobisu z cala buda:
    - po roku
    - po dwoch latach

    Co zrobi Vobis?
    No wlasnie- oni nie daja zadnej gwarancji.
    Gwarancja jest na czesci a plomby na budzie sa tylko po to,
    zeby jakis debil tam nie mieszal i przez przypadek czegos nie uszkodzil.
    Ja zawsze plomby zrywalem (a to dysk wymienic, a to karte zmienic na lepsza)
    i nigdy nikt sie nie plul.
    Nawet z laptopem Samsunga dalo rade w koncu sam dysk wyslac,
    ale typy z serwisu mowili zupelnie cos innego.
    Grunt to nie wierzyc slepo- i to nikomu.
    Niestety takie czasy, eh...

  • 146. Data: 2012-08-11 18:03:26
    Temat: Re: Pro?ba pilna o ocen? zestawu
    Od: Smok Eustachy <s...@g...pl>

    W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
    /.../
    > Co zrobi Vobis?
    Da swoją gwarancje na zestaw.

  • 147. Data: 2012-08-11 21:18:53
    Od: micz <m...@g...com>

    ŁOOOOOOO, a tu dyskusja wrze na całego :) Offtopiców zrobiło się już chyba z 15 :)))
    A ja tu chciałem trochę porządku wprowadzić i... zamknąć temat, bo zestaw - po
    uwzględnieniu części Waszych rad - już kupiony:

    * i7 3770
    * Asus P8Z77-V LX
    * 16 GB RAM (2x8) Patriot Intel Game II CL9 (PGD316G1600ELK)
    * GeForce GTX 560 Ti 1024MB DDR5 (Gygabyte)
    * Intel 520 SSD 120GB (SSDSC2CW120A)
    * 2 x Seagate Barracuda 1TB 7200 SATA3 64MB (ST1000DM003)
    * zasilacz: Chieftec CFT-600-14CS 600W

    Mam kilka problemów z eksploatacją (to be more precise: z setupem), ale o tym na
    innych wątkach.

    DZIĘKUJĘ WAM ZA POMOC BARDZO - jeśli nawet nie wykorzystałem wszystkich Waszych
    sugestii, to na pewno zwróciły one moje oczy na kilka ważnych kwestii. Także SENKJU!
    :)

  • 148. Data: 2012-08-11 21:33:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-11 18:03, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
    > /.../
    > Da swoją gwarancje na zestaw.

    Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje
    na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku,
    to na nią nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus dają 3 lata,
    bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę
    kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

  • 149. Data: 2012-08-13 09:03:47
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

    > Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje
    > na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku, to
    > na nią nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus dają 3 lata,

    Dokładnie tak jest że kupując zestaw kupujesz go jako całość a nie jako
    podzespoły i producent musi zapewnić sprawne działanie tego w danym okresie
    gwarancyjnym. Zarancjami też jest fajnie bo można trafić na 12 miesięcy jak
    w HP do 60 miesięcy jak w Dellu.
    Część producentów sprzedaje też zestawy z gwarancjami na całość zapombowane
    i jak otworzysz to tracisz gwarancję albo zaplombowane dla odbiorcy
    ostatecznego ale już w sklepie gdzie kupił można zerwać plombę i od ręki
    wyjąc wadliwy element dając coś zastępczego na okres naprawy a do producenta
    już wysyła się tylko uwalony element, taki sprzedawca ma wtedy pakiet plomb
    gwarancyjnych producenta i nakleja nową plombę + oznacza to w karcie
    gwarancyjnej. Oczywiście często to wszystko to fikcja bo producenci jak jest
    coś na gwarancji to i tak to naprawiają albo wymieniają ale to już z
    własnego doświadczenia a nie wiem jak to wygląda u pośredników bo jeden
    weżmie i załątwi a drugi powie że nie da się albo się da za extra $$ ...

    > bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę
    > kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

    Vobis jest za mały na takie negocjacje jak indywidualne dobieranie płyt od
    producenta, jedynie mogą mieć wsparcie przy np. biosach albo innym sofcie
    specjalnie robionym pod ich zestawy. Producent daje zawsze taką sama
    gwarancję obojętnie na jaki rynek to idzie.

  • 150. Data: 2012-08-13 11:44:53
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę kupił
    > Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

    Dzieki za info - ostatni raz jak bralem zlozonego kompa
    (sklep mial siec, ale nie na caly kraj),
    to spokojnie moglem zerwac plomby.
    Tak czy siak potem juz sam skladalem-
    - zreszta czesto trzeba bylo dysk wymienic, ramu dorzucic, itd.