  • 1. Data: 2010-01-31 22:07:17
    Temat: Prośba o poradę - trzęsietyłem auta od 90km/h ... dlaczego ?
    Od: "Bart" <m...@o...pl>

    Szanowni Państwo

    Dziś podczas jazdy zauważyłem, iż od prędkości ok. 100 km/h samochód dziwnie się
    zachowuje - zaczyna nim lekko telepać, a powyższe "turbulencje" jakby dochodziły
    z tyłu auta.
    Wcześniej tego nie było, choć od kilku dni przy bardzo niskich prędkościach (np.
    przejeżdzając wolno przez nierówności czy tory kolejowe) dawało się usłyszeć
    lekkie puknięcia z prawej strony z tyłu auta. Potem już podczas jazdy wszystko
    było zupełnie normalnie. Nie wiem, czy może to mieć związek ze wspomnianymi
    drganiami pow. 100 km,h, ale staram się opisać to jak najdokładniej.

    Auto zadbane, 2004 rok, Ford Focus Hatchback

    Doczytałem, że może to mieć związek z nierówno wyważonymi kołami. Na ile jest to
    prawdą ? Chciałbym wiedzieć, od czego zacząć. Z tymi pukami i stukami chciałem
    poczekać aż śniegi troszkę stopnieją, natomiast wczesniej nie było tego bujania,
    a to już nieco poważniejszy problem.

    Każda Państwa informacja będzie dla mnie niezwykle cenna. czy rzeczywiście może
    być to kwestia odwazników albo ciśnienia w kołach ? Na ile to może okazać się
    prawdą ?

  • 2. Data: 2010-01-31 22:20:49
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 22:07:17 +0100, Bart napisał(a):

    > Każda Państwa informacja będzie dla mnie niezwykle cenna. czy rzeczywiście może
    > być to kwestia odwazników albo ciśnienia w kołach ? Na ile to może okazać się
    > prawdą ?

    Zacznij od sprawdzenia, czy gdzieś wewnątrz felgi, albo pod kołpakiem nie
    masz wielkiej buły zmrożonego śniegu. Przy obecnej aurze jest to bardzo
    prawdopodobne, a łatwe i tanie do naprawy :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-01-31 22:25:15
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > masz wielkiej buły zmrożonego śniegu. Przy obecnej aurze jest to bardzo
    > prawdopodobne, a łatwe i tanie do naprawy :-)

    W sumie masz rację, z rana to sprawdzę,
    ale czyżby to aż tak miało wpływ i takie byłyby objawy ?
    Niemniej od tego zacznę dzień.

  • 4. Data: 2010-01-31 22:42:04
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > Auto zadbane, 2004 rok, Ford Focus Hatchback

    Kola przykrecane srubami wkrecanymi czy szpilki/sroby z lbem centrujacym?
    Moze leb centrujacy skierowany na zewnatrz kola.. (kiedys w tico tak w
    zacmieniu umyslu przykrecilem kolo, efekt identyczny).

  • 5. Data: 2010-01-31 22:47:27
    Od: m...@o...pl

    > Kola przykrecane srubami wkrecanymi czy szpilki/sroby z lbem centrujacym?
    > Moze leb centrujacy skierowany na zewnatrz kola.. (kiedys w tico tak w
    > zacmieniu umyslu przykrecilem kolo, efekt identyczny).

    Śruby wkręcane,
    było dobrze,
    teraz przez tą zimę nagle coś takiego się stało.

  • 6. Data: 2010-01-31 22:51:37
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie masz rację, z rana to sprawdzę,
    > ale czyżby to aż tak miało wpływ i takie byłyby objawy ?
    > Niemniej od tego zacznę dzień.

    Mam to samo ale z przodu na czuja po lewej. Tez u siebie obstawiam śnieg.
    Jak jutro nie zejdzie to też będę musiał pewnie zdjąć koło.

  • 7. Data: 2010-02-01 09:08:21
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Śruby wkręcane,
    > było dobrze,
    > teraz przez tą zimę nagle coś takiego się stało.

    Przy okazji sprawdzania, czy nie masz gdzieś w kole bryły śniegu/lodu,
    sprawdź też, czy masz dobrze dokręcone te śruby.

  • 8. Data: 2010-02-01 09:31:06
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > Przy okazji sprawdzania, czy nie masz gdzieś w kole bryły śniegu/lodu,
    > sprawdź też, czy masz dobrze dokręcone te śruby.
> [...]
    Ha,ha przerabiałem to 2 tyg.temu.
    Jadąc zatrzyna trząść,potem przestaje.A po hamowaniu znowu.Czasami dało sie
    jechać 100,czasami szybciej,a czasami trzesło juz przy 90.
    Kolego po jezdzie [takiej powiedzmy z 15min]dotknij felgi i sprawdz która jest
    goraca.
    U mnie przymarzał[lub przyrdzewiał]tłoczek od hamulców-kilka kropel płynu pod
    uszczelkę załatwiło sparawe.
    pozdro.jack

  • 9. Data: 2010-02-01 10:11:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    m...@o...pl pisze:

    > W sumie masz rację, z rana to sprawdzę,
    > ale czyżby to aż tak miało wpływ i takie byłyby objawy ?

    Wyważa się niedokładności już od 5-10g. Jeśli trzeba założyć
    ciężarki o masie np. 50g, to jest już dużo, a niewyważenie
    takiego koła bardzo wyraźnie czuć. A gruda śniegu/lodu może
    ważyć nawet sporo więcej. Zwłaszcza lubi się nawpychać do kołpaków,
    jeśli ktoś na zimę nie zdejmuje.

  • 10. Data: 2010-02-01 10:18:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Bart pisze:
> [...]
    >
    > Doczytałem, że może to mieć związek z nierówno wyważonymi kołami. Na ile jest to
    > prawdą ? Chciałbym wiedzieć, od czego zacząć.

    Zacząć należy od rzeczy najprostszych - czyli niewyważenia czy to naturalnego
    czy spowodowanego np. lodem, druga rzecz: czy opona aby równa, bo czasem
    kord puści i robi się na oponie taka górka/balonik. Trzecia sprawa: skrzywiona
    felga. Felgi w zimie krzywią się b. łatwo, nie wiadomo kiedy...
    Wszystko to sprawdzi gumiarz. Tylko trzeba wyraźnie poprosić żeby popatrzył
    czy felga równa i opona nie ma bąbli (a nie tylko na cyferki na wyważarce).